Skandál? Ale vůbec ne, Volkswagen zatím prodal nejvíc aut na světě

Ačkoli se může zdát, že se koncern Volkswagen potácí na hraně krachu a že jeho auta kvůli emisnímu skandálu Dieselgate nikdo nekupuje, opak je pravdou. Za prvních šest měsíců roku 2016 německý koncern prodal a dodal zákazníkům 5,12 milionu aut, o 1,5 % víc než ve stejném období v roce 2015.

Celkově se tak koncern Volkswagen dostal na první místo na světě. Volkswagen se tradičně přetahuje s Toyotou, ale tu letošní rok trápí především odstávky výroby způsobené tu zemětřesením, jindy zase požárem u subdodavatelů. Toyota tak dodala za první pololetí o 0,6 % méně aut než v loňském roce, celkem tedy „jen“ 4,99 milionu vozů.

Zajímavosti | Dieselgate | Volkswagen | Byznys

Volkswagen přepočítal náklady aféry Dieselgate. Bude stát 18 miliard eur

Nejedná se ale jen o prodeje osobních aut, podle Automotive News oba koncerny počítají do statistiky také prodeje lehkých užitkových aut a nákladních vozidel.

Aféra Dieselgate se přece jen mohla projevit, protože prodeje samotné značky Volkswagen utrpěly. Tahouny celého koncernu jsou ale Škoda, Audi a Porsche. Prodeje rostly v Evropě a v Číně a to takovým tempem, že to vyrovnalo propad v Severní a Jižní Americe a také v Rusku.

Ještě pro zajímavost se sluší dodat, že třetím největším světovým výrobcem je koncern General Motors, který za první pololetí dodal 4,76 milionu aut. To je ale o 1,2 % méně než ve stejném období roku 2015.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků