Singer 911: „oldschool“ pro každý den

Mít klasický automobil, jenž by obstál i v současném provozu, to je snem řady motoristů. Právě pro ně je zde třeba firma Singer.

Severoamerická společnost Singer Vehicle Design z Los Angeles o sobě po několika letech dala opět vědět tím, co umí nejlépe, totiž dále vylepšenou přestavbou původních strojů Porsche 911. Již předloni jsme o jedné z nich psali, a recept je (alespoň na první pohled) jednoduchý. Rozebrat klasický stroj Porsche 911 na prvočinitele a během skládání nahrazovat zastaral díly těmi nejmodernějšími. Snad s výjimkou předních projektorových světlometů pak i odborník tento vůz jen stěží rozezná od originálu v původním stavu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V roce 1998 opustil stuttgartskou továrnu Porsche poslední vůz Porsche 911 se vzduchem chlazeným motorem. Pro řadu fandů automobilů Porsche tím skončila jakási „zlatá éra“, jež se započala již v roce 1963. V oněch dobách se také automobilka Porsche  zaměřovala především na jízdní výkony a vlastnosti, zatímco emise a bezpečnost hrály jen podružné úlohy. Podle některých právě jejich akcentování pohřbilo původního ducha (a to zdaleka nejen) značky Porsche. Cílem Singeru je stavět auta, jež kombinují eleganci strojů 911 ze 70. let se spolehlivostí vozů z 80. let a technickou vyspělostí a výkony let současných. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A jak na to u Singeru jdou? Nejprve vezmou vůz vyrobený mezi roky 1969 a 1989 a zcela jej odstrojí. Poté skelet vyztuží pro větší torzní tuhost a opatří jej novými povrchovými díly, jež jsou s výjimkou dveří vyrobeny z uhlíkových kompozitů. Závěsy kol jsou namísto původních zkrutných tyčí vybaveny vzpěrami McPherson a vinutými pružinami s tlumiči Eibach a stavitelnými stabilizátory Smart Racing. Řízení dostane elektrohydraulický posilovač, který údajně nijak neubírá jízdním zážitkům, ale usnadňuje manévrování.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

K pohonu je použit repasovaný šestiválec 3,6 l z poslední vzduchem chlazené 911 (typ 993) převrtaný na objem 3,82 l. Řídicí jednotka Motec podporuje funkci protiprokluzové soustavy i systému pro snadný a rychlý start (launch control). Motor může být podle přání zákazníka naladěn buď na 360 koní (268 kW), nebo až na 425 koní (317 kW), přičemž výkonnější z verzí prý zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,9 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 274 km/h. Za sedmnáctipalcovými, pětipaprskovými litými koly s pneumatikami Michelin se skrývají brzdy Brembo s čtyřpístkovými třmeny.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér je takřka stejný jako u původních vozů, ale disponuje například na první pohled neviditelným, ale užitečným odhlučněním moderními lehkými materiály. Dobová sedadla Recaro jsou čalouněna prvotřídní kůží a opatřena elektrickou regulací, celek pak korunuje legendární volant Momo Monza. Oproti oranžovému předváděcímu vozu z roku 2009 je ten nový, zeleně lakovaný opatřen také klimatizací, do seznamu sériové výbavy modelu Singer 911 patří dále navigace Garmin, konektivita iPod a Bluetooth nebo automaticky stavitelné výklopné křídlo na zádi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 

Smart Fortwo 0.599
Rok výroby: 2002
Stav: 96 161 km
Cena: 39 000 Kč
Smart Fortwo 0.999
Rok výroby: 2010
Stav: 127 123 km
Cena: 80 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 35 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků