Singer 911: dokonalá přestavba

Singer Vehicle Design představil na soutěži elegance v Pebble Beach svůj první model. Vypadá jako „běžný” veterán, ale zdání klame.

Jeho jméno je prosté, Singer 911. Není tedy pochyb o tom, z jakého dějinného fenoménu vychází. Ano, stojí na základě vozu Porsche 911 z osmdesátých let, který však byl v dílnách Singer Vehicle Design kompletně odstrojen a do posledního detailu vylepšen podle nejmodernějších technologií a s použitím nových materiálů. Podle vyjádření zástupce společnosti Singer má být tento počin „oslavou zlatého, vzduchem chlazeného věku nejdůležitějšího sportovního automobilu světa“.

Na první pohled jde bez diskusí o původní Porsche 911, ale Singer 911 rozhodně není zastaralý. V rámci kompletní přestavby vůz dostal vyztužený podvozek, aktivní aerodynamiku a lehkou, vestavěnou klec pro ochranu posádky a další zlepšení tuhosti karosérie v krutu. A ještě zajímavost: pro snížení hmotnosti byly prakticky všechny povrchové karosářské díly z oceli nahrazeny prvky vyrobenými z uhlíkových kompozitů lakovaných exkluzívním odstínem Singer Racing Orange.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod zadní kapotou se pochopitelně skrývá vzduchem chlazený, plochý šestiválec s objemem 3 820 ccm opatřený individuálním sáním a škrticími klapkami pro každý z válců. Motor obdržel klikový hřídel z modelu GT3 a lehké titanové ojnice, díky čemuž bez potíží točí bezmála 8 000 ot./min. Díky těmto dílčím úpravám modernizovaná pohonná jednotka dosahuje výkonu 425 koní a v kombinaci s šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou Getrag G50 vozu podle výrobce uděluje zrychlení z klidu na 100 km/h za 3,9 s a dosažení rychlosti přes 270 km/h.

O spolehlivé jízdní vlastnosti se starají tlumiče Moton, vinuté pružiny z produkce Eibachu a stavitelné příčné zkrutené stabilizátory Smart Racing Products. Čtyřpístkové brzdové třmeny pocházejí ze závodního stroje Porsche 930, zatímco třídílné kované ráfky na první pohled vypadají přesně jako originály.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

U Singeru se svého úkolu zhostili opravdu zodpovědně a s pečlivostí věnovanou každému detailu, a to i při aplikaci moderních technologií. Do legendární siluety vkusně zapracovali bi-xenonové světlomety Hella, v kabině pak najdeme speciální, velmi lehkou klimatizační soustavu, pozorný divák si jistě všimne i stěračů, jejichž ukotvení bylo přesunuto po vzoru typu 933 do středu karosérie. Audiosoustava zahrnuje satelitní rádio či konektivitu iPod a Bluetooth, zatímco navigaci dodal Garmin, palubní deska, kontrolní přístroje i čalounění působí zcela původním dojmem. Puntičkářskou práci lze pozorovat v zachování většiny originálních ovladačů včetně hlavice řadicí páky, kde jen opravdu pozorné oko v naznačeném schématu objeví „šestku“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Singer 911 jistě není vozem pro každého, to s odpovědností můžeme prohlásit, ačkoli cenové relace nebyly dosud zveřejněny. Jedná se o automobil pro upřímného milovníka klasických sportovních automobilů Porsche, který ctí odkaz minulých generací, ale zároveň ocení spolehlivost, komfort a výkony moderních automobilů.

U Singeru odvedli velmi dobrou práci, nebýt hlavních světlometů na první pohled skutečně tuto přestavbu nerozpoznáte od původního originálu. Tvůrci se podle vlastních slov snažili v tomto modelu vyjádřit svoji poctu modelům Porsche 911S z roku 1967, 911 Carrera RS (1973) a 993 RS (1996).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Singer 911
Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 50 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků