osobně jsem měl Simcu 1301 to už byla zcela jiná koncepce - motor ve předu a pohon zadních kol, nevýhodou bylo že poněkud korodovala , ale na dobu vzniku poměrně zajímavé auto a docela pohodlné
Bohužel musím konstatovat, že článek je velmi mizerný a pisatel evidentně na vlastní oči vůz neviděl. Už druhá věta nedává vůbec žádný smysl.Pro čtenáře:historii modelu Simca 1000 najdete třeba na našich webových stránkáchwww.simcaklub.czK dalším příspěvkům:- Simca 1301 byla jedna z nejméně korodujících modelů této značky. Podstatně více korodovaly, z modelu Simca 1100 odvozené, Rancho. Pro to byl použit nový způsob antikorozní ochrany, později zjištěn jako velmi neúčinný.- auto mělo normální zavazadelník pod přední kapotou, který, vzhledem k rozměrům auta, byl vcelku prostorný. Akumulátor byl u první serie v motorovém prostoru.- auto nemělo žádný zavazadlový prostor za zadními sedačkami. A to ani v první serii. Tam byla pouze možnost sklápění zadních sedaček, čímž se dal výrazně zvětšit prostor pro zavazadla, byť na úkor posádky.- po Simce 1000 Rallye 2 následoval ještě výkonný Rallye 3ostatně na klubovém webu se lze dozvědět více a pokud by to někoho opravdu zajímalo, na akcích Simca klubu je možné toto auto vidět naživo.
tak to tedy pěkně děkuji. Já si pamatuji že ta 1301 rezla do tokové míry že se vyrvalo zadní rameno
Při nulové péči a třicetiletém provozu léto-zima ano. :-DStačilo by však občas vystříkat dutiny, mít ošetřený podvozek a patrně byste jezdil dodnes ;-)
to bohužel není pravda to bylo na začátku 90 let takže tak dlouhý provoz to nebyl. Korozí obecně trpěli všechny Simky i Talboty, ale jinak to byly celkem pohodlné auta
Talboty ano. U nich ještě dobíhala zmíněná antikorozní ochrana. Používala se někdy od roku +-1974. Takže modelů 1000, 1301/1501 a Chrysler 160/180/2l se to nedotklo. Jedenáctistovky takhle byly "postiženy" jen některé. Třeba užitkové verze 1100 VF2 hnily stejně zběsile, jako Rancha nebo Horizony. Simky 1301 se dělaly v letech 1967 - 1975, takže na začátku devadesátých let jim už bylo pár křížků.
Rodiče měli 1300 a rezla taky, hlavně sloupky za předním blatníkem, prahy, držáky předních světlometů a blinkrů a blatníky obecně. Podvozková plošina vcelku držela. Že máme nechat nastříkat spodek a vystříkat dutiny nám nikdo v roce 66 neřekl a když to začalo reznout, bylo už pozdě. Hlavně v předních blatnících byla spousta záhybů a krytů, za nimiž se drželo prosolené bláto a nedalo se to pořádně vymýt. Šroubované přední blatníky se sice skvěle měnily, ale mezi nimi a zbytkem karoserie to taky rezlo, protože tam byla nezavařená spára.jinak to ale bylo skvělé auto. Na svou dobu obrovsky prostorné a pohodlné. Na motoru jsme, kromě propáleného pístu, najeli 220 tisíc bez jakékoli zásadní opravy.
Já mám pocit, že poslední ročník modelu 1301 byl už tou mizernou antikorozní ochranou postižen také. Pokud měl tedy dotyčný model až z konce výroby, je docela možné, že to auto rezlo docela hodně
Nebyl. Vezměte v úvahu, že pokud jezdilo auto celoročně, včetně provozu v zimní soli, a nebyl kvalitně udržován, je samozřejmé, že shnil.
No tak při jízdě na našich solí a bordelem pokrytých silnicích vám pomalu zrezne i pozink. Jinak se v tomhle autě moc nevyznám, takže to nechám na zkušenějších
konkrétně se jednalo o tokovýto model http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Simca_1301_blue... ... dokonce i ve stejné barvě jsem ho měl
Já měl tu co byly ty poslední už jiná přístrojovka, mřížka z mlhovkami. Říkám až na tu korozi jsem byl spokojený bylo to mé první auto. Lí byl se mi interiér toho auta i to jak bylo na svůj objem dimnamické
Díky za doplnění informací a uvedení na pravou míru.A ke kvalitě článku: bohužel to není ani tak článkem samotným, ale spíš tím, že se zcela změnil styl Autorevue. Ze zajímavých stránek o autech a pro motoristy se to změnilo na něco, co připomíná televizní noviny.
Autor opomněl představit nebo aspoň uvést další modifikace Simky 1000: STW, prodloužená ambulance, prodloužený funerální speciál či třeba úhledné cabrio. Vše vyráběno ve Španělsku. Vida, co vše bylo lze vykouzlit z koncepce "vše vzadu" ... :-P
Nějak si nedovedu představit ten "prostorný zavazadelník přístupný po sklopení opěráků zadních sedadel" a úplně pak chybí informace co se teda skrývalo pod přední kapotou. Já vždy myslel že vpředu byl mizerný zavazadelník a za zadníma opěrákama něco ještě skromnějšího podobně jako u Š1000MB a jejích klonů. Ale z textu v článku mi to moc nevyplývá ...?
Toto auto jsem vlastnil v roce 1975-1980 ve zlaté metalíze a bylo"boží".Koupil jsem ho ojeté v Rakousku,když jsem tam hrál jako muzikant na turné.K tomu přednímu kufru.Vešla se mi tam kytara+zesilovač+ mýdlo a na zadní sedadla bedna od Fendra Badmaistra.Bylo to hbité a spolehlivé auto a když mělo najeto 300 050km.tak ještě ho koupil nějaký závodník do vrchů kvůli motoru,prostě na náhradní díly.Často na něj s paní vzpomínáme.Říkali jsme jí(Simce) šuliprdka.
Dobrý denpřipravuji speciální vydání našeho časopisu o Simkách 1000 v Československu. Pokud byste mne mohl kontaktovat na emailu, rád bych se o Vaší Simce dozvěděl víc. Děkuji předem. Časopis vychází na simcacentrum.cz
Dobrý postřeh. Hned jsem si vyhledal obrázky a je to tak, ten "prostorný zavazadelník" je přesně ve stylu naší Škoda 1000 - 120. Prostě taková malá dutina za zadním opěradlem. Snad aspoň měla Simca líp vyřešené sklápění toho opěradla, u škodovek to bylo k vzteku.No a pod přední kapotou byla rezerva, nádrž, akumulátor a druhá malá dutina na zavazadla, nebo spíš nějakou tu nutnou výbavu auta. Shrnuto: auto s koncepcí, která mi přijde pro rodinu naprosto nevyhovující. Ale byla taková doba, tehdy to bylo obvyklé a vyhovující. To jen dnes jsme velice zhýčkaní a rozmazlení a máme stále všeho málo.http://static.ccfs-static.com/images/car-adverts/large/... ... http://www.foltyn.cz/car/simca_rallye/simca_ra... ... http://imageshack.us/f/103/simca100099002ri5.jpg/...
Řek bych že to nebylo moc vyhovující ani tehdy. I tak lidi ale auta téhle koncepce kupovali. Evropa byla za Amerikou tehdy hodně pozadu.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.