Simca 1000: nejslavnější svého druhu

19 komentářů

Karel
15. ledna • 13:31

osobně jsem měl Simcu 1301 to už byla zcela jiná koncepce - motor ve předu a pohon zadních kol, nevýhodou bylo že poněkud korodovala , ale na dobu vzniku poměrně zajímavé auto a docela pohodlné

Michal Primák
15. ledna • 17:47

Bohužel musím konstatovat, že článek je velmi mizerný a pisatel evidentně na vlastní oči vůz neviděl. Už druhá věta nedává vůbec žádný smysl.Pro čtenáře:
historii modelu Simca 1000 najdete třeba na našich webových stránkách
www.simcaklub.czK dalším příspěvkům:
- Simca 1301 byla jedna z nejméně korodujících modelů této značky. Podstatně více korodovaly, z modelu Simca 1100 odvozené, Rancho. Pro to byl použit nový způsob antikorozní ochrany, později zjištěn jako velmi neúčinný.
- auto mělo normální zavazadelník pod přední kapotou, který, vzhledem k rozměrům auta, byl vcelku prostorný. Akumulátor byl u první serie v motorovém prostoru.
- auto nemělo žádný zavazadlový prostor za zadními sedačkami. A to ani v první serii. Tam byla pouze možnost sklápění zadních sedaček, čímž se dal výrazně zvětšit prostor pro zavazadla, byť na úkor posádky.
- po Simce 1000 Rallye 2 následoval ještě výkonný Rallye 3ostatně na klubovém webu se lze dozvědět více a pokud by to někoho opravdu zajímalo, na akcích Simca klubu je možné toto auto vidět naživo.

Karel
15. ledna • 18:42

tak to tedy pěkně děkuji. Já si pamatuji že ta 1301 rezla do tokové míry že se vyrvalo zadní rameno

Michal Primák
15. ledna • 19:07

Při nulové péči a třicetiletém provozu léto-zima ano. :-DStačilo by však občas vystříkat dutiny, mít ošetřený podvozek a patrně byste jezdil dodnes ;-)

Karel
15. ledna • 19:21

to bohužel není pravda to bylo na začátku 90 let takže tak dlouhý provoz to nebyl. Korozí obecně trpěli všechny Simky i Talboty, ale jinak to byly celkem pohodlné auta

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Michal Primák
15. ledna • 19:38

Talboty ano. U nich ještě dobíhala zmíněná antikorozní ochrana. Používala se někdy od roku +-1974. Takže modelů 1000, 1301/1501 a Chrysler 160/180/2l se to nedotklo. Jedenáctistovky takhle byly "postiženy" jen některé. Třeba užitkové verze 1100 VF2 hnily stejně zběsile, jako Rancha nebo Horizony. Simky 1301 se dělaly v letech 1967 - 1975, takže na začátku devadesátých let jim už bylo pár křížků.

Honza
16. ledna • 16:10

Rodiče měli 1300 a rezla taky, hlavně sloupky za předním blatníkem, prahy, držáky předních světlometů a blinkrů a blatníky obecně. Podvozková plošina vcelku držela.
Že máme nechat nastříkat spodek a vystříkat dutiny nám nikdo v roce 66 neřekl a když to začalo reznout, bylo už pozdě. Hlavně v předních blatnících byla spousta záhybů a krytů, za nimiž se drželo prosolené bláto a nedalo se to pořádně vymýt. Šroubované přední blatníky se sice skvěle měnily, ale mezi nimi a zbytkem karoserie to taky rezlo, protože tam byla nezavařená spára.
jinak to ale bylo skvělé auto. Na svou dobu obrovsky prostorné a pohodlné. Na motoru jsme, kromě propáleného pístu, najeli 220 tisíc bez jakékoli zásadní opravy.

Rover623
15. ledna • 22:36

Já mám pocit, že poslední ročník modelu 1301 byl už tou mizernou antikorozní ochranou postižen také. Pokud měl tedy dotyčný model až z konce výroby, je docela možné, že to auto rezlo docela hodně

Michal Primák
16. ledna • 8:38

Nebyl. Vezměte v úvahu, že pokud jezdilo auto celoročně, včetně provozu v zimní soli, a nebyl kvalitně udržován, je samozřejmé, že shnil.

Rover623
16. ledna • 11:19

No tak při jízdě na našich solí a bordelem pokrytých silnicích vám pomalu zrezne i pozink. Jinak se v tomhle autě moc nevyznám, takže to nechám na zkušenějších

Karel
16. ledna • 9:31

konkrétně se jednalo o tokovýto model http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Simca_1301_blue... ... dokonce i ve stejné barvě jsem ho měl

Karel
15. ledna • 19:57

Já měl tu co byly ty poslední už jiná přístrojovka, mřížka z mlhovkami. Říkám až na tu korozi jsem byl spokojený bylo to mé první auto. Lí byl se mi interiér toho auta i to jak bylo na svůj objem dimnamické

Fantomas
15. ledna • 18:23

Díky za doplnění informací a uvedení na pravou míru.
A ke kvalitě článku: bohužel to není ani tak článkem samotným, ale spíš tím, že se zcela změnil styl Autorevue. Ze zajímavých stránek o autech a pro motoristy se to změnilo na něco, co připomíná televizní noviny.

baboon
15. ledna • 12:59

Autor opomněl představit nebo aspoň uvést další modifikace Simky 1000:
STW, prodloužená ambulance, prodloužený funerální speciál či třeba úhledné cabrio. Vše vyráběno ve Španělsku.
Vida, co vše bylo lze vykouzlit z koncepce "vše vzadu" ... :-P

Vana666
15. ledna • 8:12

Nějak si nedovedu představit ten "prostorný zavazadelník přístupný po sklopení opěráků zadních sedadel" a úplně pak chybí informace co se teda skrývalo pod přední kapotou.
Já vždy myslel že vpředu byl mizerný zavazadelník a za zadníma opěrákama něco ještě skromnějšího podobně jako u Š1000MB a jejích klonů. Ale z textu v článku mi to moc nevyplývá ...?

Johan
15. ledna • 19:06

Toto auto jsem vlastnil v roce 1975-1980 ve zlaté metalíze a bylo"boží".Koupil jsem ho ojeté v Rakousku,když jsem tam hrál jako muzikant na turné.K tomu přednímu kufru.Vešla se mi tam kytara+zesilovač+ mýdlo a na zadní sedadla bedna od Fendra Badmaistra.Bylo to hbité a spolehlivé auto a když mělo najeto 300 050km.tak ještě ho koupil nějaký závodník do vrchů kvůli motoru,prostě na náhradní díly.Často na něj s paní vzpomínáme.Říkali jsme jí(Simce) šuliprdka.

Michal P
22. listopadu • 19:03

Dobrý denpřipravuji speciální vydání našeho časopisu o Simkách 1000 v Československu. Pokud byste mne mohl kontaktovat na emailu, rád bych se o Vaší Simce dozvěděl víc. Děkuji předem. Časopis vychází na simcacentrum.cz

Fantomas
15. ledna • 12:18

Dobrý postřeh. Hned jsem si vyhledal obrázky a je to tak, ten "prostorný zavazadelník" je přesně ve stylu naší Škoda 1000 - 120. Prostě taková malá dutina za zadním opěradlem. Snad aspoň měla Simca líp vyřešené sklápění toho opěradla, u škodovek to bylo k vzteku.
No a pod přední kapotou byla rezerva, nádrž, akumulátor a druhá malá dutina na zavazadla, nebo spíš nějakou tu nutnou výbavu auta.
Shrnuto: auto s koncepcí, která mi přijde pro rodinu naprosto nevyhovující. Ale byla taková doba, tehdy to bylo obvyklé a vyhovující. To jen dnes jsme velice zhýčkaní a rozmazlení a máme stále všeho málo.
http://static.ccfs-static.com/images/car-adverts/large/... ...
http://www.foltyn.cz/car/simca_rallye/simca_ra... ...
http://imageshack.us/f/103/simca100099002ri5.jpg/...

Vana666
15. ledna • 14:43

Řek bych že to nebylo moc vyhovující ani tehdy. I tak lidi ale auta téhle koncepce kupovali. Evropa byla za Amerikou tehdy hodně pozadu.

Doporučujeme

Články odjinud