Simca 1000: nejslavnější svého druhu

Model Simca 1000 z roku 1961 patřil k mimořádně populárním vozům, jež se proslavil také v automobilových soutěžích.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Na silnici zprvu nevynikala
  2. Zvyšování výkonu, Technické údaje

Vloni tomu bylo přesně padesát let, co představila francouzská automobilka Simca kompaktní model s prostým označením Simca 1000 a motorem uloženým za zadní nápravou. Nechybělo dlouho a Simca 1000 v prodejích překonala dokonce i velmi populární model s motory o objemu od 1,1 do 1,3 l.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Simca 1000 ve svém původním provedení

Vznik novinky byl co do koncepce zcela evidentně inspirován úspěchem konkurenčního Renaultu Dauphine (podobně jako naše Škoda 1000 MB), co do popularity za ním nijak nezaostala a až do osmdesátých let představovala Simca 1000 na francouzských silnicích zcela běžný jev. Pohonná jednotka s objemem 944 ccm byla uložena podélně za zadní nápravou a skloněna o 15 stupňů vlevo.

Na rozdíl od řady soudobých vozů včetně britského Mini či Hillmanu Imp disponovala snadno přístupným interiérem skrze dva páry bočních dveří, což spolu s prostorným zavazadelníkem přístupným po sklopení opěráků zadních sedadel přispělo k popularitě tohoto modelu také mezi rodinami.

Možnost sklápět opěradla však byla bohužel v roce 1967 zrušena a do výroby se vrátila až v roce 1977, tedy krátce před zastavením produkce.

Na silnici zprvu nevynikala

Jízdní vlastnosti nebyly zrovna nejsilnější disciplínou prvních vozů Simca 1000, nicméně ve své době patřily jistě k tomu lepšímu. V roce 1968 prošlo zavěšení zadních kol rozsáhlou modernizací, což jisté potíže se stabilitou odstranilo. Zároveň bylo jasné, že si tento sedan v budoucnu s poměrně slabým „litříkem“ nevystačí, proto se objem začal zvyšovat, nicméně typové označení Simca 1000 zůstalo zachováno.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vozy Simca 1000 se v této podobě v šedesátých letech vyvážely do USA a Kanady a prodávaly v síti Chrysleru
Klepněte pro větší obrázek
Rozměrový náčrtek modelu Simca 1000
Následující kapitola
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2004
Stav: 155 281 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2001
Stav: 185 476 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 72 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků