Silvestris: člun ve stylu auta

Společnost Silvestris představila loď s názvem Sports Cabriolet. Ano, loď, ale automobilu se podobá více než byste čekali.

Zdálo by se, že dopravní prostředky určené výhradně k provozu po vodní hladině nemají na AutoRevue.cz co pohledávat, ale tento případ je čímsi zvláštní. Konstruktér Maarten de Bruijn, někdejší designér holandské automobilky Spyker, totiž na svůj předešlý obor podle všeho plně nerezignoval, ale snaží se své dosavadní zkušenosti uplatnit i ve svém současném snažení. Dnes se totiž de Bruijn specializuje na vývoj luxusních lodí. Jeho nejnovější projekt nese název Sports Cabriolet a pochází z dílen společnosti Silvestris Haute Motive Concepts, navíc připomíná doby, kdy byla konstrukce rychlých motorových člunů těsně spjata s výkonnými osobními automobily, a to zvláště po druhé světové válce v USA.

Přívlastek Cabriolet není dnes u lodí příliš frekventovaným, ale společnost Silvestris jím zdůrazňuje právě inspiraci otevřenými sportovními automobily. Interiér tohoto rychlého člunu je určen pro řidiče a spolujezdce a důsledně vychází z osobního vozu. Prvků příbuznosti těchto dvou dopravních prostředků zde nalezneme celou řadu. Tak prostor pro posádku je čalouněn voděvzdornou kůží a palubní deska s potřebnými ovladači a přístroji, pochopitelně vyvedenými ve stylu automobilu, je obložena hliníkovými panely. Ty jsou přinýtovány a přišroubovány k částem skeletu, který je tvořen trubkovým prostorovým rámem.

Interiér umožňuje jízdu s větrem ve vlasech, ale také v komfortu plně uzavřeného kokpitu, který posádku ochrání před rozmary počasí, protože s lodí se jen ztěží schováte do nákupního střediska či pod most. V elegantní zádi stroje Sports Cabriolet mohou být usazena dvě další sedadla, lze je však skrze dálkové ovládání zcela skrýt, takže nenarušují elegantní linie karosérie. Pardon, vlastně trupu. 

Pokud byste si mysleli, že rozsáhlá paleta pohonných jednotek je vyhrazena pouze automobilům, jste na omylu. Tento Silvestris Sports Cabriolet totiž můžete zakoupit s řadou motorů, kam patří také dva vznětové a jeden zážehový od automobilky Volvo. U společnosti Silvestris Haute Motive Concepts přitom nejsou žádní troškaři, neboť vrcholem palety pohonných jednotek je zážehový vidlicový osmiválec Silvestris. Vyvinut byl u firmy Bones Marine, disponuje zdvihovým objemem plných 8,1 l a dosahuje výkonu 560 koní. Točivý moment je přímo přenášen na jedinou vrtuli umístěnou pod zádí a Silvestris Sports Cabriolet díky tomu uhání rychlostí až 55 uzlů, tedy 100 km/h. Inu, na vodě rychlostní limity neplatí a pokuty či nutnost platit povinné ručení vám zde nehrozí. Navíc na našich vodních tocích nemusíme v dopravních špičkách čekat zácpy, takže kdo ví, třeba časem auta vyměníme za podobné čluny... 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Silvestris
Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 230 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 279 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků