Silnice budoucnosti: Solární panel a proměnná značka v jednom

Budoucnost motorismu vidí mnozí v elektromobilech. Někteří ale jdou ještě dále. Kromě elektrických automobilů bychom mohli také jezdit po silnicích, které budou elektrickou energii přímo vyrábět. Tedy alespoň s takovou vizí pracuje projekt zvaný Solar Roadways.

Elektromobily | Srovnávací testy | Volkswagen | BMW | Nissan | Volkswagen Golf

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Myšlenka jako taková je celkem logická. Solární elektrárny zabírají velké plochy, kdyby tedy bylo možné po solárních panelech jezdit auty, rázem je na světě obří plocha, která může vyrábět elektrickou energii a nikomu to vadit nebude. Přesně takové by měly být silnice (letiště, chodníky, hřiště...) složené ze speciálních panelů vyvinutých v rámci tohoto projektu.

Elektromobily | Palivo | Premiéry | Honda | Hybridy

Honda také představuje své vodíkové auto, ale zatím jenom koncept

Autoři ale tímto nekončí. Každý takový panel by mohl mít ještě diody a mohl by být řízen, takže by silnice budoucnosti byla vlastně jednou obří proměnnou dopravní značkou. Žádné malování vodorovného značení, jednoduše by se přeprogramovala silnice a čáry by byly jinak. Ale to stále není vše. Panely by mohly reagovat na určitý tlak, takže by se rozsvítily, pokud by na ně stouplo zvíře. A stejně tak by mohly mít vlastní vyhřívání, čímž by byly vyřešeny zimní měsíce.

Elektromobily | Byznys | Tesla

Teslu S P85D s pohonem všech kol a krouťákem 930 Nm si lze půjčit v ČR

Myšlenka to je vskutku zajímavá, ale dá se očekávat, že masovějšímu rozšíření nakonec zabrání vysoká cena. Minimálně v České republice. Už naše klasické silnice patří k těm nejdražším, to je známá věc. Na druhou stranu si vzpomeňme, kolik problémů nadělalo houfné rozšiřování solárních elektráren. No a teď si představte, že by se tyto dvě věci spojily do jedné...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 139 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 40 000 Kč
BMW X1 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 173 000 km
Cena: 228 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků