Shell zjistil, co Kimimu Räikkönenovi zvyšuje tep

Společnost Shell zrealizovala během uplynulého týdne jedinečný Shell V-Power experiment, aby zjistila, jak závodní jezdci stáje Scuderia Ferrari prožívají vzrušení z jízdy. Fernando Alonso a Kimi Räikkönen se během příprav na Velkou cenu Belgie, jež proběhla tento víkend, podrobili několika testům pod dohledem vědců ze společnosti Shell.

Jezdci ve voze poháněném palivem Shell V-Power vyrazili na pro tento účel speciálně vybudovaný testovací okruh, a v průběhu byla měřena úroveň jejich vzrušení z jízdy s pomocí fyziologických čidel. Do testu se zapojilo i dalších 23 běžných řidičů.

Všichni pak na dráze čelili simulovaným extrémní situacím, které zahrnovaly zrychlení po startu ze startovního roštu, průjezd zasněženým lesem, kde zuří vánice, noční jízdu ve stometrovém senzorickém tunelu a protnutí cíle za tradičního odmávnutí charakteristickým kostkovaným praporkem.

Výsledky testu ukázaly, že start z roštu překvapivě nepředstavuje podnět, jenž zvyšuje vzrušení na maximum. U Räikkönena to byl například průjezd tunelem, zatímco 65 % běžných řidičů nejvíce reagovalo na sněhovou bouři v lese.

„Data jsme sbírali pomocí dvou propojených elektrod upevněných na prstech jezdců, které monitorovaly změny v elektrickém napětí způsobené proměnlivou vlhkostí kůže. Čím vlhčí je kůže, tím vyšší je míra fyziologického vzrušení,“ uvedl Dr. David Lewis-Hodgson, výkonný ředitel a ředitel pro výzkum z laboratoře Mindlab. „Také jsme pomocí elektrokardiogramu (EKG) měřili srdeční tep a elektrickou aktivitu srdce díky třem elektrodám upevněným na trupu jezdců. To nám prozradilo, kdy vzrušení z jízdy nejvíce prožívali,“ doplňuje.

„Řízení je moje největší vášeň, takže pro mě bylo velmi zajímavé zjistit, jaké momenty za volantem mi doslova rozbuší srdce. Díky experimentu společnosti Shell vím, že pokud si chci opravdu užít jízdu mimo okruh, měl bych se zaměřit na průjezd tunely,“ shrnuje test Kimi Räikkönen, závodní jezdec týmu Scuderia Ferrari.

„Shell ročně investuje přibližně 21 000 hodin do výzkumu a vývoje, aby závodní stáj Scuderia Ferrari měla ve světě formule 1 konkurenční výhodu. Palivo Shell V-Power bylo vyvinuto v rámci technického partnerství Shell s Ferrari a navrženo tak, aby vyhovělo těm nejnáročnějším požadavkům,“ vysvětluje Andreas Schaefer, specialista na vývoj paliv ve společnosti Shell. Našim cílem je také přenos inovací ze závodního okruhu na silnice, díky němuž mohou i běžní motoristé zažít skutečné vzrušení z jízdy. Shell totiž věří, že pokud si chcete jízdu opravdu užít, potřebujete správné palivo,“ uzavírá. 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků