Shell: V-Power je pouze o sekundu horší než jeho závodní verze

Společnost Shell uskutečnila na okruhu ve Fioranu zajímavý pokus. Přizvala si totiž Fernanda Alonsa aby se svým Ferrari vyzkoušel rozdíl mezi klasickým benzinem Shell V-Power a jeho závodní verzí. Výsledné časy se od sebe lišily pouze o necelou jednu sekundu.

Alonso nejprve zajel čtyři kola se závodním palivem a dosáhl nejrychlejšího času 1:03,950. Po krátké zastávce v boxech vyzkoušel také běžně dostupný natural a výsledkem byl čas 1:04,850. Shell ve své tiskové zprávě uvádí, že civilní V-Power zaznamenal na konci cílové rovinky dokonce vyšší maximální rychlost. Alonso ovšem potvrdil, že závodní Shell je lepší při zrychlení.

Podobné časy obou paliv jsou dány především tím, že palivo pro formuli 1 musí obsahovat stejné složky, které se nacházejí v běžně dostupných palivech. Z toho logicky vyplývá, že obě verze mají velmi podobná složení.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 5 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek