Shelby Cobra slaví 50 let limitovanou edící. Vypadá stále k světu

Již příští rok uplyne půlstoletí od chvíle, kdy do provozu vyjel první vůz AC Cobra upravený slavným závodníkem Carrollem Shelbym. Skloubení lehké britské konstrukce AC s výkonným americkým motorem se záhy ukázalo jako znamenitý nápad a samotné vozy Cobra svým věhlasem snadno a záhy překonaly britský originál. Vozy Cobra se ve své takřka původní podobě vyrábějí dodnes, poslední dekády se navíc staly dobou zrodu široké škály replik.

K oslavě nadcházejícího 50. výročí vznikne padesátikusová série s čísly podvozku v kódu CSX8000, přičemž každý z vozů se má vyznačovat černým lakováním Shelby Black a prvotřídně zpracovaným interiérem s čalouněním kůží. „Výroční Cobra“ s plným jménem Shelby 50th Anniversary Cobra bude k mání bez pohonné jednotky a s hliníkovou karoserií, a sice v přepočtu za cenu 1 258 000 Kč. I s ohledem na americké ceny jde o poměrně vysokou částku, nicméně podle mého názoru plně odráží důležitost stroje Shelby Cobra v dějinách automobilu. Věřme, že si toho budou majitelé vědomi a svůj automobil z padesátikusové série neosadí ničím jiným než pořádným agregátem V8...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Shelby 50th Anniversary Cobra
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků