Shayton Equilibrium: sportovní ekvilibristika

Ze Slovinska přijíždí nový příspěvek do sféry supersportovních automobilů. Ti nejlepší se mohou začít třást…

Segment exkluzivních supersportovních automobilů je poměrně omezený a během let již takřka rozdělen mezi několik renomovaných značek typu Bugatti, Pagani či Koenigsegg. Nicméně čas od času se v této sféře objeví nějaké vítané oživení. A k tomu dochází také právě nyní. Ačkoli by to zřejmě jen málokdo hádal, nový Shayton Equilibrium přichází ze Slovinska. Jde o produkt nově založené značky Shayton a podle svých tvůrců mají připravované spupersporty „zamést s konkurencí“, což zní dosti sebevědomě na to, že Shayton dosud ještě nikdy žádná auta nevyráběl. Novinka pochází z pera místního designéra Andreje Stanta.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jméno Shayton znamená v řeči indiánského kmene Siouxů „sokol“ a tento druh ptáka se také ve své stylizované podobě nachází přímo ve znaku automobilky. „Slovinská Zonda“ má být poháněna blíže neupřesněným druhem vidlicového dvanáctiválce s výkonem 1 084 koní (797 kW) a točivým momentem vrcholícím hodnotou 930 Nm při 5 000 ot./min. Model Equilibrium zatím ještě ani „nezavrčel“, ale přibližná cena je již zde. Měla by přesahovat hranici 1 milionu eur. A to je také poměrně sebevědomé.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Díky rozsáhlému použití lehkých materiálů včetně hliníkových a titanových slitin a uhlíkových kompozitů v konstrukci podvozku i karoserie se má model Equilibrium vyznačovat rozumnou pohotovostní hmotností okolo 1 200 kg, což by znamenalo vynikající poměr 1,42 kg/HP. Teoreticky by novinka měla jet až 400 km/h, z klidu na 100 km/h zrychlit za 2,9 s a hranici 200 km/h pokořit již 8,5 s po startu. Společnost Shayton plánuje vyrábět ročně zhruba dvě desítky podobných vozidel, nicméně nyní se pokouší sehnat peníze na stavbu skutečného prototypu. Jak je vidět z připojených snímků, model Equilibrium se nachází na samém počátku své existence, takže jeho skutečná výroba je zatím ve hvězdách. Ale přejme slovinskému supersport hodně štěstí, „staré pardály“ je třeba čas od času podráždit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků