Sháníte skutečně radikální off-road? Potom by vás mohl zajímat Sherp

Na videu vypadá jako autíčko na dálkové ovládání, ale tohle nemá být hračka. Jde o další z mnoha zajímavých ruských strojů určených do nejhoršího terénu.
Sháníte skutečně radikální off-road? Potom by vás mohl zajímat Sherp
Seznam kapitol
  1. Sherp, Videa
  2. Sherp: Fotogalerie

V Rusku se rodí opravdu velmi zajímavé stroje. Vzpomenout můžeme třeba Ladu Niva v úpravě Bronto nebo Avtoros Shaman 8x8. Dnes přidáme další takovou specialitu, která si pro změnu říká Sherp. Není tak velká jako Shaman, ale právě o to bude lepší.

Video | Zajímavosti | Off-roady | Ostatní značky

Avtoros Shaman 8x8: Další ruské monstrum se ukazuje na videu

Sherp je velmi kompaktní stroj určený primárně pro dva pasažéry. Na délku měří pouze 3,4 m, vysoký je ovšem 2,3 m a na šířku přesahuje 2,5 m. Světlá výška dosahuje na rovných šedesát centimetrů a průměr použitých pneumatik je plných 1,6 m. Mimochodem pneumatiky mají speciální konstrukci a údajně jsou také chráněné patentem.

O pohon se stará naftový motor Kubota V1505-t o objemu 1498 cm3, který vyprodukuje pouhých 33 kW (44,3 k). Maximální rychlost činí 45 km/h, ale to u tohoto vozidla není tak důležitá. V terénu se často hodí spíše minimální rychlost. Sherp je schopný plazit se rychlostí 1,5 km/h. A protože jde o obojživelné vozidlo, udává výrobce i maximální rychlost na vodě. Ta je šest kilometrů v hodině.

Fascinace | Video | Zajímavosti | Off-roady | Lada

Lada Niva v úpravě Bronto je terénní monstrum

Sherp váží pouze 1300 kg, naložit ale na něj můžete další tunu. Základní nádrž má objem 58 litrů. Pořídit ovšem lze i přídavné nádrže umístěné v kolech. K dispozici tak je dalších 4x 50 litrů.

Když přijde na věc, zvládne Sherp překonat metr vysokou překážku, případně plavat po hladině. Konstrukce vozu je udělaná tak, aby byl schopný vyhrabat se z vody na led, což dobře dokumentují videa. Základní provedení je dvoumístné a má plachtou krytou korbu. Na takový stroj budete potřebovat 65 tisíc dolarů. K dispozici je ovšem také provedení s klasickou pevnou nástavbou. 

Sledujte AutoRevue na Facebooku Následující kapitola
Mini Cooper 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 86 057 km
Cena: 410 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 144 455 km
Cena: 73 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2007
Stav: 139 622 km
Cena: 75 000 Kč
Dynamika VW Tiguan 2.0 TDI (140 kW): Koho porazí a kdo mu ujede?

VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion

Změřili jsme dynamiku nového Volkswagenu Tiguan s prozatím vrcholným naftovým motorem. Jak rychlý je v praxi a jak si stojí vedle aut, která už mají naše měření za sebou?

dnes | Lukáš Dittrich | 4 příspěvky
Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

GTI Clubsport vs. Mégane R.S. Trophy-R

Jeden slaví narozeniny, druhý se loučí. Ne, tohle nebude klasický srovnávací test, tohle bude především ukázka toho, co všechno dnešní rychlé předokolky umí.

17.  7.  2016 | Lukáš Dittrich | 15 příspěvků
Rychlý test Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi EDC: Parádní auto

Renault Talisman Grandtour

Talisman s karoserií kombi je bez debat designově nesmírně povedené auto. Bude to ale na úspěch mezi těžkou konkurencí stačit?

15.  7.  2016 | Lukáš Dittrich | 63 příspěvků