Sháníte skutečně radikální off-road? Potom by vás mohl zajímat Sherp

Na videu vypadá jako autíčko na dálkové ovládání, ale tohle nemá být hračka. Jde o další z mnoha zajímavých ruských strojů určených do nejhoršího terénu.
Sháníte skutečně radikální off-road? Potom by vás mohl zajímat Sherp
Seznam kapitol
  1. Sherp, Videa
  2. Sherp: Fotogalerie

V Rusku se rodí opravdu velmi zajímavé stroje. Vzpomenout můžeme třeba Ladu Niva v úpravě Bronto nebo Avtoros Shaman 8x8. Dnes přidáme další takovou specialitu, která si pro změnu říká Sherp. Není tak velká jako Shaman, ale právě o to bude lepší.

Video | Zajímavosti | Off-roady | Ostatní značky

Avtoros Shaman 8x8: Další ruské monstrum se ukazuje na videu

Sherp je velmi kompaktní stroj určený primárně pro dva pasažéry. Na délku měří pouze 3,4 m, vysoký je ovšem 2,3 m a na šířku přesahuje 2,5 m. Světlá výška dosahuje na rovných šedesát centimetrů a průměr použitých pneumatik je plných 1,6 m. Mimochodem pneumatiky mají speciální konstrukci a údajně jsou také chráněné patentem.

O pohon se stará naftový motor Kubota V1505-t o objemu 1498 cm3, který vyprodukuje pouhých 33 kW (44,3 k). Maximální rychlost činí 45 km/h, ale to u tohoto vozidla není tak důležitá. V terénu se často hodí spíše minimální rychlost. Sherp je schopný plazit se rychlostí 1,5 km/h. A protože jde o obojživelné vozidlo, udává výrobce i maximální rychlost na vodě. Ta je šest kilometrů v hodině.

Fascinace | Video | Zajímavosti | Off-roady | Lada

Lada Niva v úpravě Bronto je terénní monstrum

Sherp váží pouze 1300 kg, naložit ale na něj můžete další tunu. Základní nádrž má objem 58 litrů. Pořídit ovšem lze i přídavné nádrže umístěné v kolech. K dispozici tak je dalších 4x 50 litrů.

Když přijde na věc, zvládne Sherp překonat metr vysokou překážku, případně plavat po hladině. Konstrukce vozu je udělaná tak, aby byl schopný vyhrabat se z vody na led, což dobře dokumentují videa. Základní provedení je dvoumístné a má plachtou krytou korbu. Na takový stroj budete potřebovat 65 tisíc dolarů. K dispozici je ovšem také provedení s klasickou pevnou nástavbou. 

Sledujte AutoRevue na Facebooku Následující kapitola
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 115 425 km
Cena: 210 000 Kč
Mini Cooper 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 86 057 km
Cena: 410 000 Kč
Mini One 1.397
Rok výroby: 2009
Stav: 129 602 km
Cena: 139 000 Kč
Test ojetiny: Opel Astra J je dobré auto, i když trochu obézní

Test ojetiny: Opel Astra J

Opel Astra generace J je na poměry své třídy opravdu masivní auto. A na dynamice a spotřebě paliva to bude znát. Špatné ale není.

dnes | Dalibor Žák | 11 příspěvků
Test Hyundai H350 Van 2.5 CRDi 125 kW: Povedená dodávka

Hyundai H350 Van

Můžete mít rádi osobní auta, veterány, nebo třeba sporťáky, ale dříve či později nastane chvíle, kdy se bude hodit opravdu velká dodávka. A přesně v ten moment vás bude chtít oslovit kromě zavedených značek nově také Hyundai.

24.  8.  2016 | Lukáš Dittrich | 12 příspěvků
Test Škoda Octavia 1.0 TSI: Otázka, na kterou neznáme odpověď

Škoda Octavia 1.0 TSI

Tak jak je to s tím tříválcem v Octavii? Je to absolutní nesmysl, za který si Škoda zaslouží kompletní zatracení, nebo to je trochu jinak?

21.  8.  2016 | Lukáš Dittrich | 332 příspěvků