Sháníte skutečně radikální off-road? Potom by vás mohl zajímat Sherp

Na videu vypadá jako autíčko na dálkové ovládání, ale tohle nemá být hračka. Jde o další z mnoha zajímavých ruských strojů určených do nejhoršího terénu.
Sháníte skutečně radikální off-road? Potom by vás mohl zajímat Sherp
Seznam kapitol
  1. Sherp, Videa
  2. Sherp: Fotogalerie

V Rusku se rodí opravdu velmi zajímavé stroje. Vzpomenout můžeme třeba Ladu Niva v úpravě Bronto nebo Avtoros Shaman 8x8. Dnes přidáme další takovou specialitu, která si pro změnu říká Sherp. Není tak velká jako Shaman, ale právě o to bude lepší.

Video | Zajímavosti | Off-roady | Ostatní značky

Avtoros Shaman 8x8: Další ruské monstrum se ukazuje na videu

Sherp je velmi kompaktní stroj určený primárně pro dva pasažéry. Na délku měří pouze 3,4 m, vysoký je ovšem 2,3 m a na šířku přesahuje 2,5 m. Světlá výška dosahuje na rovných šedesát centimetrů a průměr použitých pneumatik je plných 1,6 m. Mimochodem pneumatiky mají speciální konstrukci a údajně jsou také chráněné patentem.

O pohon se stará naftový motor Kubota V1505-t o objemu 1498 cm3, který vyprodukuje pouhých 33 kW (44,3 k). Maximální rychlost činí 45 km/h, ale to u tohoto vozidla není tak důležitá. V terénu se často hodí spíše minimální rychlost. Sherp je schopný plazit se rychlostí 1,5 km/h. A protože jde o obojživelné vozidlo, udává výrobce i maximální rychlost na vodě. Ta je šest kilometrů v hodině.

Fascinace | Video | Zajímavosti | Off-roady | Lada

Lada Niva v úpravě Bronto je terénní monstrum

Sherp váží pouze 1300 kg, naložit ale na něj můžete další tunu. Základní nádrž má objem 58 litrů. Pořídit ovšem lze i přídavné nádrže umístěné v kolech. K dispozici tak je dalších 4x 50 litrů.

Když přijde na věc, zvládne Sherp překonat metr vysokou překážku, případně plavat po hladině. Konstrukce vozu je udělaná tak, aby byl schopný vyhrabat se z vody na led, což dobře dokumentují videa. Základní provedení je dvoumístné a má plachtou krytou korbu. Na takový stroj budete potřebovat 65 tisíc dolarů. K dispozici je ovšem také provedení s klasickou pevnou nástavbou. 

Sledujte AutoRevue na Facebooku Následující kapitola
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 64 208 km
Cena: 229 000 Kč
Mini One 1.6
Rok výroby: 2005
Stav: 121 404 km
Cena: 74 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 115 425 km
Cena: 220 000 Kč
Test Subaru Forester XT MY16: Změna, která potěší

Subaru Forester XT MY16

Subaru Forester má za sebou lehkou modernizaci. Co se změnilo a jaký je výsledek v praxi?

včera | Lukáš Dittrich
Test ojetiny: Volkswagen Golf by byl skvělý, nebýt nemocí motorů TSI

Test ojetiny: Volkswagen Golf

Šestá generace Golfu představuje jistotu s dieselem nebo atmosférickým benzinovým motorem. U jednotek TSI je potřeba vybírat opatrně.

28.  6.  2016 | Dalibor Žák | 42 příspěvků
Test Seat Ibiza Cupra: Vstupenka do světa radosti a rychlosti

Seat Ibiza Cupra

Seat z povzdálí útočí na přední příčky mezi rychlými kompaktními hatchbacky. Bez velkého tyjátru Ibiza Cupra přezbrojila na větší motor a vyměnila automat za manuál. Jak moc skvělá je?

26.  6.  2016 | Ondřej Lilling | 8 příspěvků