Severoameričtí vítězové roku 2012: Hyundai Elantra a RR Evoque

V prestižní anketě 2012 North American Car and Truck of the Year zvítězily Hyundai Elantra a Range Rover Evoque.

Zatímco u druhého vozu se o žádné překvapení nejednalo, už jsme vás informovali, kolik desítek cen získal od svého představení, zvítězil i v anketě Auto roku 2012 v ČR, tak u Elantry první příčka v kategorii Severoamerický vůz přeci jen trochu překvapila.

Vůz Hyundai Elantra se totiž prosadil v hodně silné konkurenci – v semifinále s ním byly Audi A6, Audi A7, Buick Verano, Chevrolet Sonic, Chrysler 300/SRT8, Fiat 500, Ford Focus, Hyundai Accent, Hyundai Veloster, Kia Rio/Rio 5, Scion iQ, Subaru Impreza, Toyota Camry, Toyota Prius V, VW Beetle and VW Passat, ve finále pak Ford Focus a Volkswagen Passat.

Pro značku Hyundai to znamená druhý triumf v historii této ankety. V roce 2009 se stal Severoamerickým vozem roku Hyundai Genesis.

Klepněte pro větší obrázek
Hyundai Elantra - vůz zaujal porotce zajímavým designem a nízkou spotřebou paliva.

Evoque se prosadil v kategorii „trucks“ (pick-upy, SUV, terénní vozy, crossovery, MPV). V semifinále s ním byly BMW X3, Honda CR-V, Mercedes-Benz M, Mini Countryman, Nissan Quest a Saab 9-4X, ve finále pak BMW X3 a Honda CR-V. Vůz značky Land Rover se prosadil v této soutěži poprvé.

Klepněte pro větší obrázek
Sběratel cen Range Rover Evoque.

Porota složená z 50 motoristických novinářů z USA a Kanady hodnotila všechny nové vozy představené v uplynulém roce. Výsledky ankety byly oznámeny na tiskové konferenci u příležitosti mezinárodního autosalonu v Detroitu.

Loni vyhrál Chevrolet Volt v kategorii Severoamerické auto. Američtí výrobci v ní zatím vyhráli desetkrát, evropští čtyřikrát, japonští třikrát a korejští dvakrát. 

V kategorii „trucks“ zvítězili domácí výrobci dvanáctkrát, japonští čtyřikrát a evropští třikrát.
 

Hyundai i30 1.582
Rok výroby: 2011
Stav: 131 376 km
Cena: 125 000 Kč
Hyundai Santa Fe 2.188
Rok výroby: 2008
Stav: 180 561 km
Cena: 170 000 Kč
Hyundai ix20 1.396
Rok výroby: 2013
Stav: 171 948 km
Cena: 115 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků