Setkání klasických závodních automobilů poosmé, 27. 10. 2013

Už třetím rokem pokračuje tato tradice. Minulou neděli si na brněnském Masarykově okruhu opět dali dostaveníčko majitelé a příznivci klasických závodních a sportovních automobilů. A i tentokrát se bylo nač dívat.
Seznam kapitol
  1. CRCM podzim 2013
  2. Fotogalerie

Datum: 27. 10. Místo: Masarykův okruh, Brno

Brněnský Classic Racing Car Meeting má být obdobou akcí podobného druhu, které se konají v zahraničí, ovšem u nás dosud taková tradice chyběla. Organizují jej Fordever Club Brno ve spolupráci s Auto Classic Clubem Brno. První ročník se jel v dubnu roku 2010 a od té doby se Classic Racing Car Meeting koná dvakrát do roka, vždy v polovině dubna a koncem října. I s ohledem na tyto termíny jde o zajímavou příležitost zahájit a ukončit sezónu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přípravy na první ostrou jízdu; kvůli mlze se nakonec málem nejelo...

Jak tvrdí Karel Kostroň z Fordever Clubu Brno, organizátorům nejde o dokonalou stylovou čistotu zúčastněných automobilů, ale hlavně o přítomnost jejich majitelů, a nutno dodat, že tato parta opravdu drží pohromadě a v průběhu roku se setkává při různých jiných příležitostech. Letošní podzimní termín nebyl v ničem výrazně jiný než akce dosud uspořádané, ovšem několik odlišností bychom přeci jen našli.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Palcatá Sierra alias vrchařský speciál Radka Kolbábka s nově připraveným motorem V6 4,0 l SOHC z Mustangu

Řeč je například o rekordní účasti. Zatímco dosud se průměr přítomných automobilů pohyboval okolo třiceti, letos v říjnu jich bylo bezmála padesát. Organizační tým přitom netlačí na kvantitu, navíc čím větší počet aut, tím náročnější organizace, ovšem tentokrát se sešlo tolik přihlášek, že odmítat by bylo náročné. Navíc tradičně opanovaná plocha hned za hlavní branou Okruhu má jen omezený rozsah. Připomeňme, že Setkání klasických závodních automobilů probíhá na Okruhu vždy v rámci Dnů otevřené dráhy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minuty před startem. Na prvním snímku nejdůležitější postavy celého setkání: Karel Kostroň (s mikrofonem, Fordever Club), vpravo Vladimír Jokl (ACC Brno), zcela vlevo dobrá duše Taz a v černém vyslanec Okruhu

Jak už plyne z titulu akce nazvané Setkání klasických závodních automobilů, nejde o sportovní podnik, ale spíše o společnou vyjížďku po legendárním Masarykově okruhu. Ovšem co chcete dělat s partou nadšenců, kteří rádi jezdí na hranici schopností svých vozů a chtějí pochopitelně měřit síly i mezi sebou: vůbec poprvé se tak objevila časomíra. Bylo to jen otázkou času. Jisté výsledky přinesla, ovšem tentokrát ještě šlo spíše o sbírání zkušeností, takže na relevantní výstupy se budeme těšit až na jaře příštího roku.

Motory natočit!

Od nedělního rána se do vyhrazeného prostoru brněnského Masarykova okruhu začali sjíždět první účastníci, někteří po vlastní ose, jiní s přívěsem za dodávkou. Posádky prováděly poslední ladění svých vozů a houfně přezouvali z „mokrých“ pneumatik na „suché“. Déšť totiž naštěstí nehrozil a celý den byla nakonec trať suchá, ovšem vrásky na tváři přinášela chvílemi neprostupná mlha.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Austin-Healey

Stejně jako v předchozích dílech této ságy, i tentokrát měli registrovaní účastníci Setkání klasických závodních automobilů vyhrazen celý Okruh pro dvě půlhodinové jízdy, jednu dopoledne a druhou odpoledne. První z nich měla startovat v 10:30, ovšem ještě těsně před tím to vypadalo, že Okruh zůstane uzavřen právě kvůli mlze, v níž na sebe jednotlivá kontrolní stanoviště neviděla.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Capri na několik způsobů

Na poslední chvíli ale vedení okruhu jízdu povolilo, ovšem s tím, že půjde jen o příležitost k prohřátí aut a že se pojedou pouze tři okruhy v pomalém tempu, bez předjíždění a za zaváděcím vozem, kterým letos bylo nové Camaro. Ale asi si dovedete představit, jak to dopadlo, navíc, když mlha začala v dalších minutách opadat: zatímco z boxů vyjížděl poslušně seřazený „vláček“ brblajících stařečků, už o několik minut později se cílovou rovinkou řítily řvoucí bestie, jejichž řidiči na „zákaz předjíždění“ zapomněli zřejmě už v první zatáčce…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Setkávání generací...

Opět vynikající shledání se skvělými vozy a úžasnými lidmi. Také osmé Setkání klasických závodních automobilů se obešlo bez jakýchkoli potíží a pro mnohé ze zúčastněných bylo poslední podobnou akcí letošní sezóny. A už aby začala ta následující…

Následující kapitola
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků