Setkání klasických závodních automobilů podeváté, 6. 4. 2014

Přesně před týdnem si na brněnském Masarykově okruhu opět dali dostaveníčko majitelé a příznivci klasických závodních a sportovních automobilů.
Seznam kapitol
  1. Deváté pokračování, Nejisté počasí
  2. Fotogalerie
  3. Výsledková listina

Deváté pokračování

Do své čtvrté sezóny vstoupil stále zajímavější brněnský Classic Racing Car Meeting (Setkání klasických závodních automobilů). V rámci Okruhem pořádané Funway Tuning Show se první dubnovou neděli na známé místo sjeli majitelé klasických automobilů, aby společně zahájil letošní sezónu a z výfuků svých strojů po zimě vymetli pavučiny. O rostoucí prestiži tohoto setkání svědčí také skutečnost, že účastníci tentokrát dostali k dispozici nikoli dvě, ale hned tři samostatné půlhodinové jízdy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Štěstí přeje připraveným

Classic Racing Car Meeting tradičně pořádá Fordever Club Brno ve spolupráci s Auto Classic Clubem Brno. První ročník se jel v dubnu roku 2010 a od té doby se Classic Racing Car Meeting koná dvakrát do roka, vždy v průběhu dubna a koncem října. Organizátorům nejde o dokonalou stylovou čistotu zúčastněných automobilů, ale hlavně o přítomnost jejich majitelů, a nutno dodat, že tato parta opravdu drží pohromadě a v průběhu roku se setkává i při různých jiných příležitostech.

Retro | Sportovní auta | Fascinace | Sport | Ostatní značky

Setkání klasických závodních automobilů poosmé, 27. 10. 2013

Jak už plyne z titulu akce nazvané Setkání klasických závodních automobilů, nejde o vysloveně sportovní podnik, ale spíše o společnou vyjížďku po legendárním Masarykově okruhu. Ovšem co chcete dělat s partou nadšenců, kteří rádi jezdí na hranici schopností svých vozů a chtějí pochopitelně měřit síly i mezi sebou! Na loňském podzimním setkání, tehdy ještě ve zkušebním režimu, tak byla vůbec poprvé přítomna časomíra a organizátoři nyní využili zkušeností k jejímu prvnímu ostrému nasazení.

Nejisté počasí

Od nedělního rána se do vyhrazeného prostoru brněnského Masarykova okruhu začali sjíždět první účastníci, někteří po vlastní ose, jiní s přívěsem za dodávkou. Posádky prováděly poslední ladění svých vozů a houfně přezouvali z „mokrých“ pneumatik na „suché“ a zase zpátky. V samotném závěru první jízdy se totiž protrhla obloha (těsně poté, co se Jirkovi Kímlovi na jeho červeném speciálu Škoda 120L protrhl po přehřátí blok…), ale šlo naštěstí jen o přeháňku a déšť už účastníky tohoto Classic Racing Car Meeting nepotrápil.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Trojice britských novinek: Daimler Double Six, Jaguar F-Type a Lotus Esprit Turbo

Startovní pole bylo pochopitelně velmi podobné tomu, s nímž se setkali návštěvníci předchozích ročníků. K vidění byla řada různých vozů Škoda a Ford v rozmanitých stupních úprav, ale objevilo se také několik velmi zajímavých a dosud neprezentovaných vozů. Zmínit je třeba hlavně britské stroje Daimler Double Six, Lotus Esprit Turbo a Jaguar E Type první série.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Setkání generací a konstrukčních škol

Pokud jste minulou neděli na Okruhu chyběli, můžete vše napravit už 27. dubna. Tehdy se totiž na Masarykově okruhu pojede v rámci víkendových závodů rakouských „klasiků“ HistoCup. Tato akce je určena pro vozy s integrovaným nebo montovaným vnitřním rámem, prototypy a formulové vozy a lze předpokládat, že osazenstvo bude velmi podobné tomu, jež jsme viděli 6. dubna.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pěkně svižné embéčko...
 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ani tento Escort se nemá zač stydět
 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Karlosovo Capri se dočkalo nové, do detailu propracované palubní a přístrojové desky
 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vteřiny před startem
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na trati se setkaly vozy nejrůznějších druhů a ročníků
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Deváté pokračování, Nejisté počasí
  2. Fotogalerie
  3. Výsledková listina
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků