Šestiválce Phoenix od Chrysleru se nedočkáme

Již několik let se ví o probíhajícím vývoji zcela nového zážehového šestiválce s válci do V, jemuž Chrysler říká Phoenix. Podle nejnovějších informací však byl tento vývoj přerušen. Zprávy zatím nebyly oficiálně potvrzeny, ale přicházejí jen týden poté, co byl zastaven společný projekt firem Chrysler a Getrag na přípravu nové převodovky se dvěma spojkami. Pokud se tyto zprávy potvrdí, přiblíží se již déle zvažovaná možnost zakoupit práva na instalaci podobného motoru od koncernu General Motors nebo Renault-Nissan. Odpovídalo by to důslednému omezování výdajů u Chrysleru, navíc obě výše zmíněné společnosti nyní disponují skutečně znamenitými šestiválci. U GM se jedná především o řadu HF, Renault-Nissan pak disponuje sérií VQ, jejíž motory sbírají ocenění po celém světě.

Projekt Phoenix V6 měl být pohonnou jednotkou nové generace, jež by se zařadila na špici světového vývoje konvenčních spalovacích motorů. Kromě jiného se počítalo s přímým vstřikováním benzínu, proměnným časováním všech ventilů či selektivním odpojováním válců. Měl se stát páteří modelových nabídek sedanů a minivanů značek Jeep, Chrysler i Dodge.

Chrysler Grand Voyager 2.776
Rok výroby: 2007
Stav: 108 338 km
Cena: 119 000 Kč
Chrysler PT Cruiser 2.148
Rok výroby: 2004
Stav: 115 028 km
Cena: 53 000 Kč
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků