Šest věcí, které by měl na svém voze zkontrolovat i ten nejlínější majitel

Nemusíte být profesionální automechanik, abyste jízdu ve svém voze učinili bezpečnější. Stačí jednou za čas zkontrolovat následující šestici věcí.

Tvůrci z anglického týmu Car Throttle připravili video pro úplné začátečníky, díky kterému můžeme prodloužit životnost svého automobilu a jízdu v něm udělat o poznání bezpečnější. Do tří minut shrnuli šest podstatných kroků, které by měl majitel alespoň jednou za čas řádně zkontrolovat.

Prvním a nejdůležitějším krokem je kontrola pneumatik. Majitel musí myslet na to, že je to jediná část vozu, která se dotýká se zemí (pokud se tedy nestane něco mimořádného). Dále se nesmí zapomenout na kontrolu oleje, jehož stav se snadno zjistí pomocí měrky. Hladina se musí pohybovat mezi dvěma značkami v podobě čárek, cokoliv jiného by pro chod motoru mohlo znamenat značné nebezpečí.

Život řidiče | Technika | Pneumatiky

Jak má policie kontrolovat pneu? Podle indikátorů a následně měřidlem

Následuje kontrola brzd a jak sami autoři uvádí, nestačí jen to, že vůz je schopný zastavit. Pravidelně je potřeba zkontrolovat kvalitu brzdových destiček a nepodcenit jejich případnou výměnu. Čtvrtý krok zvládne i malé dítě, je jím kontrola světel. Pokud patříte mezi řidiče, kteří pohodlí za volantem opouští jen neradi, bude se vám po ruce hodit i někdo další.

A na samotném závěru seznamu nesmí chybět ani kontrola chladící kapaliny a vody do ostřikovačů. Pokud se skutečně budete držet šesti následujících kroků, které pro majitele-nováčky tým Car Throttle znázornil v následujícím videu, prodloužíte životnost vašeho automobilu a pomůžete také k bezpečností své i posádky. Následující díl je pochopitelně třeba, stejně jako tento text, brát s nadhledem. Nicméně se svou tvorbou mají mladíci doma v Anglii úspěch, za tři dny vidělo jejich video už více než čtvrt milionu diváků.

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 39 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků