Sériová Honda NSX se odhalí do konce tohoto roku

Honda svým fanouškům nabídne docela zajímavý vánoční dárek. Ještě před koncem roku by měla do světa poslat první fotografie produkční verze supersportu NSX, na kterou se po všech těch konceptech čeká už velmi dlouho. Oficiální odhalení pak proběhne na autosalonu v Detroitu v lednu 2015.

Podle Hondy se máme těšit na kombinaci zážitků Ferrari 458 Italia a ceny Porsche 911. To vypadá velmi slibně. Zvláště pokud se skutečně podaří cenu udržet kolem 2,5 milionu korun v přepočtu.

Testy | Srovnávací testy | Sportovní auta | Audi | První svezení | Porsche

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Honda NSX (možná se bude jmenovat Acura NSX) se spolehne na benzíno-hybridní pohon s uprostřed umístěným šestiválcem a elektromotory. Jeden elektromotor spolu s benzínovým motorem roztočí přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku zadní kola, předním kolům pak pomůžou dva elektromotory.

Honda systém pohonu pojmenovává jako Sport Hybrid Super Handling All Wheel Drive. Přední elektromotory pomůžou i ovladatelnosti díky své funkci vektorování točivého momentu. Auto by se ale primárně mělo chovat jako zadokolka a funkce samostatné jízdy na elektřinu bude asi výrazně limitována.

Honda NSX má být poměrně lehké a jednoduché auto. Výkon by se měl pohybovat někde kolem 300 kW s tím, že výrazný má být točivý moment a průběh výkonu. Honda potvrdila rovněž příchod kabrioletu.

Honda Jazz 1.198
Rok výroby: 2009
Stav: 50 860 km
Cena: 110 000 Kč
Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 95 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 104 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků