Sériová Acura NSX má premiéru za sebou. Detaily ale stále neznáme

Jednou z nejočekávanějších premiér letošního autosalonu v Detroitu byla bezesporu nová Acura NSX. A jak ukazují první oficiální informace, auto to bude zajisté velmi zajímavé
Seznam kapitol
  1. Acura NSX, Videa
  2. Fotogalerie

Na nové NSX se čekalo poměrně dlouho a poměrně dlouho jsme se na autosalonech setkávali také s konceptem. Tomu je ale po včerejším večeru definitivně konec. Acura světu ukázala sériovou podobu svého supersportu. Ten pracuje dohromady se čtyřmi motory, dostal pohon všech kol, výkon za hranicí 550 koní a devítistupňovou automatickou převodovku.

Honda Civic | Kombi | Sportovní auta | Ženeva 2013 | Autosalony | Premiéry | Honda | Design

Honda ukázala budoucí NSX a Civic kombi

Ve srovnání s konceptem se u finálního provedení měnily základní rozměry. Novinka je dlouhá 4470 mm, široká 1940 mm a vysoká 1215 mm. Dřívější studie byla kratší, užší a o patnáct milimetrů nižší. Rozvor náprav dosahuje na 2630 mm, v případě konceptu to bylo o dvacet milimetrů méně.

Automobilka ve své tiskové zprávě zdůrazňuje pečlivé zpracování aerodynamiky. V rámci testů ve větrném tunelu se při přechodu od konceptu do série měnily například nasávací otvory na kapotě, zadní spoiler nebo boční nasávací otvory. Jak už bylo řečeno dříve, design má na svědomí Michelle Christensen. V historii Acury jde údajně o první ženu, která se postarala o vzhled nového modelu.

Sportovní auta | Honda | Hybridy | Design

Sériová Honda (Acura) NSX neoficiálně na prvních fotkách

Interiér má být podle oficiálních prohlášení zpracován tak, aby řidiči dostal maximální výhled, v dané kategorii nejlepší ergonomii a s tím související jednoduché ovládání. Kvůli tomu byl přední sloupek vyroben co nejtenčí a palubní deska umístěna co nejníže. Sedadla pak nabídnou údajně výborné boční vedení a zároveň jednoduché nastupování.

Ze všeho nejzajímavější je systém pohonu, ale právě u něj si automobilka nechala některá data ještě pro sebe. Takže aktuálně nevíme, jaký bude celkový výkon a jak bude nové NSX nakonec rychlé. Jisté je, že bude hodně rychlé, protože se o pohon starají hned čtyři motory a mluví se o výkonu přes 550 koní.

Zajímavosti | Sportovní auta | Fascinace | Kupé | Byznys | Honda | Názory

Honda NSX: objednat si ji lze, představí se ale až v roce 2015

Základem je dvakrát přeplňovaný podélně uložený šestiválec, který pohání přes devítistupňovou automatickou převodovku zadní nápravu. Mezi spalovacím motorem a převodovkou je uložen ještě první elektromotor. Další dva elektrické motory najdeme na přední nápravě, kde se každý stará o jedno kolo samostatně.

Řidič bude moci využít režimy Quiet, Sport, Sport+ a Track. Volba jednoho z nich ovlivní chování motorů, převodovky, podvozku, upraví také zvuk. Jak asi tušíte, první jmenovaný režim představuje jízdu pouze na elektrickou energii. Veškeré schopnosti pak NSX dá k dispozici až v režimu Track.

Na další podrobnosti si budeme muset chvíli počkat (že by do Ženevy?). Co se ceny týká, hovoří se o sumě začínající na 150 000 dolarech.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Acura NSX, Videa
  2. Fotogalerie
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 99 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 189 000 Kč
Honda Accord 2.204
Rok výroby: 2004
Stav: 180 374 km
Cena: 90 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků