Sergio Pininfarina zemřel. Odešel nejslavnější designér světa

Sergio Pininfarina, který vedl stejnojmennou italskou automobilovou designérskou firmu 40 let, zemřel po dlouhé nemoci. Bylo mu 85 let.

Pininfarinu nejvíce proslavily návrhy vozů pro značky Ferrari, Maserati, Rolls-Royce, Ford či Cadillac. Společnost Pininfarina navrhla téměř všechny modely sportovních vozů Ferrari od počátku 50. let 20. století.

Sergio Pininfarina vytvořil některé z nejslavnějších produkčních vozů a konceptů během druhé poloviny minulého století. Byly mezi nimi například 1961 Ferrari 250 GT, 1975 Lancia Beta Monte Carlo a 2003 Maserati Quattroporte. K nejznámějším konceptům s jeho podpisem patřily 1968 Ferrari 250 P/5 a 1970 PF Modulo. Hodně pozornosti vzbudil i model 1980 Pinin, návrh čtyřsedadlového sedanu pro Ferrari.

Fabrizio Giugiaro, představitel Italdesign Giugiaro, řekl, že Sergio Pininfarina byl výjimečný v tom, kam pozdvihl malou italskou rodinnou firmu. "Sergio měl výjimečný talent, instinkt pro dobrý design. Ztratili jsem dlouholetého přítele.“

Předsedou společnosti Pininfarina je od roku 2008 syn zesnulého Paolo Pininfarina.

Klepněte pro větší obrázek
1962 Ferrari 250 GT SWB.
Klepněte pro větší obrázek
1954 Ferrari 375 MM Spider. 
 
Foto: profimedia.cz
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

dnes | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků