Marchionneho tlačí čas. V roce 2019 chce odejít do penze, ale do té doby si dal závazek zajistit značce Fiat budoucnost.
Sergio Marchionne, současný šéf koncernu Fiat-Chrysler, je poměrně kontroverzní osoba. Manažerům italských továren Fiatu musel několikrát běhat mráz po zádech, když Marchionne otevřeně kritizoval jejich efektivitu. Například tvrdil, že Fiatu by bylo nejlépe, kdyby nic nevyráběl v Itálii.
Nyní má Marchionne ve Fiatu poměrně silnou pozici a volnou ruku. Dokonal převzetí amerického gigantu Chrysler, ale ještě nemá vyhráno. Fiat je sice sedmým největším výrobcem aut, ale má obrovské dluhy a v Evropě se jeho snažení sotva zaplatí, informuje Reuters.
Nedávno šéf Fiatu prohlásil, že se nebrání dalšímu spojení s jiným automobilovým obrem. Sám uvedl, že by se mu líbila spolupráce s Fordem nebo General Motors, ale obě automobilky „poděkovaly“ a uvedly, že mají svých starostí dost.
Už dříve se nepodařilo dosáhnout dohody ani s koncernem PSA Peugeot-Citroën, ale přesto se nezdá, že by měl Marchionne zůstat na ocet. Ve hře je ještě jeden obrovský koncern, který se jmenuje Volkswagen.
Volkswagen se dlouhodobě snaží získat Alfu Romeo, ale i když šéf Fiatu její prodej odmítá, jmenovaná značka se má, spolu s Ferrari, v rámci koncernu FCA více osamostatnit.
Fiat-Chrysler se chce navíc vymanit ze závislosti na americkém trhu, chce získat větší vliv v Evropě a hlavně v Číně a také chce ušetřit peníze sdílením vývoje systémů konektivity a autonomního ovládání. S tím by mohl Volkswagen pomoci.
Mnoho času ale už Marchionnemu nezbývá. Během necelých čtyř let, než odejde do penze, chce dostat Alfu Romeo zpátky na výsluní a prodávat kolem 200 000 aut ročně. S tím má pomoci například americký trh.
Během následujících let tedy ještě o snažení Fiatu a jeho šéfa uslyšíme. Otázkou ale zůstává, koho nakonec „ukecá“, protože jediný, kdo měl aspoň o nějakou spolupráci zájem, byl pouze Volkswagen. A s ním Marchionne spolupracovat nechce.