Sergio Marchionne stále věří, že stihne spojit Fiat s obřím koncernem

Marchionneho tlačí čas. V roce 2019 chce odejít do penze, ale do té doby si dal závazek zajistit značce Fiat budoucnost.

Sergio Marchionne, současný šéf koncernu Fiat-Chrysler, je poměrně kontroverzní osoba. Manažerům italských továren Fiatu musel několikrát běhat mráz po zádech, když Marchionne otevřeně kritizoval jejich efektivitu. Například tvrdil, že Fiatu by bylo nejlépe, kdyby nic nevyráběl v Itálii.

Nyní má Marchionne ve Fiatu poměrně silnou pozici a volnou ruku. Dokonal převzetí amerického gigantu Chrysler, ale ještě nemá vyhráno. Fiat je sice sedmým největším výrobcem aut, ale má obrovské dluhy a v Evropě se jeho snažení sotva zaplatí, informuje Reuters.

Byznys | Fiat | Alfa Romeo | Názory | Jeep | Chrysler

Šéf Fiatu Marchionne: Zkoušeli jsme lék, ale ten bohužel zabíjí pacienta

Nedávno šéf Fiatu prohlásil, že se nebrání dalšímu spojení s jiným automobilovým obrem. Sám uvedl, že by se mu líbila spolupráce s Fordem nebo General Motors, ale obě automobilky „poděkovaly“ a uvedly, že mají svých starostí dost.

Už dříve se nepodařilo dosáhnout dohody ani s koncernem PSA Peugeot-Citroën, ale přesto se nezdá, že by měl Marchionne zůstat na ocet. Ve hře je ještě jeden obrovský koncern, který se jmenuje Volkswagen.

Volkswagen se dlouhodobě snaží získat Alfu Romeo, ale i když šéf Fiatu její prodej odmítá, jmenovaná značka se má, spolu s Ferrari, v rámci koncernu FCA více osamostatnit.

Ojetiny | Život řidiče

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Fiat-Chrysler se chce navíc vymanit ze závislosti na americkém trhu, chce získat větší vliv v Evropě a hlavně v Číně a také chce ušetřit peníze sdílením vývoje systémů konektivity a autonomního ovládání. S tím by mohl Volkswagen pomoci.

Mnoho času ale už Marchionnemu nezbývá. Během necelých čtyř let, než odejde do penze, chce dostat Alfu Romeo zpátky na výsluní a prodávat kolem 200 000 aut ročně. S tím má pomoci například americký trh.

Během následujících let tedy ještě o snažení Fiatu a jeho šéfa uslyšíme. Otázkou ale zůstává, koho nakonec „ukecá“, protože jediný, kdo měl aspoň o nějakou spolupráci zájem, byl pouze Volkswagen. A s ním Marchionne spolupracovat nechce.

Fiat Dobló cargo 1.368
Rok výroby: 2010
Stav: 53 013 km
Cena: 120 000 Kč
Fiat Scudo 1.997
Rok výroby: 2007
Stav: 133 123 km
Cena: 165 000 Kč
Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 43 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

včera | Stanislav Kolman | 52 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků