Sergio Marchionne stále věří, že stihne spojit Fiat s obřím koncernem

Marchionneho tlačí čas. V roce 2019 chce odejít do penze, ale do té doby si dal závazek zajistit značce Fiat budoucnost.

Sergio Marchionne, současný šéf koncernu Fiat-Chrysler, je poměrně kontroverzní osoba. Manažerům italských továren Fiatu musel několikrát běhat mráz po zádech, když Marchionne otevřeně kritizoval jejich efektivitu. Například tvrdil, že Fiatu by bylo nejlépe, kdyby nic nevyráběl v Itálii.

Nyní má Marchionne ve Fiatu poměrně silnou pozici a volnou ruku. Dokonal převzetí amerického gigantu Chrysler, ale ještě nemá vyhráno. Fiat je sice sedmým největším výrobcem aut, ale má obrovské dluhy a v Evropě se jeho snažení sotva zaplatí, informuje Reuters.

Byznys | Fiat | Názory | Alfa Romeo | Jeep | Chrysler

Šéf Fiatu Marchionne: Zkoušeli jsme lék, ale ten bohužel zabíjí pacienta

Nedávno šéf Fiatu prohlásil, že se nebrání dalšímu spojení s jiným automobilovým obrem. Sám uvedl, že by se mu líbila spolupráce s Fordem nebo General Motors, ale obě automobilky „poděkovaly“ a uvedly, že mají svých starostí dost.

Už dříve se nepodařilo dosáhnout dohody ani s koncernem PSA Peugeot-Citroën, ale přesto se nezdá, že by měl Marchionne zůstat na ocet. Ve hře je ještě jeden obrovský koncern, který se jmenuje Volkswagen.

Volkswagen se dlouhodobě snaží získat Alfu Romeo, ale i když šéf Fiatu její prodej odmítá, jmenovaná značka se má, spolu s Ferrari, v rámci koncernu FCA více osamostatnit.

Ojetiny | Život řidiče

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Fiat-Chrysler se chce navíc vymanit ze závislosti na americkém trhu, chce získat větší vliv v Evropě a hlavně v Číně a také chce ušetřit peníze sdílením vývoje systémů konektivity a autonomního ovládání. S tím by mohl Volkswagen pomoci.

Mnoho času ale už Marchionnemu nezbývá. Během necelých čtyř let, než odejde do penze, chce dostat Alfu Romeo zpátky na výsluní a prodávat kolem 200 000 aut ročně. S tím má pomoci například americký trh.

Během následujících let tedy ještě o snažení Fiatu a jeho šéfa uslyšíme. Otázkou ale zůstává, koho nakonec „ukecá“, protože jediný, kdo měl aspoň o nějakou spolupráci zájem, byl pouze Volkswagen. A s ním Marchionne spolupracovat nechce.

Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 289 000 Kč
Fiat 500 1.198
Rok výroby: 2008
Stav: 55 088 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků