Sergio Marchionne se opřel do Tesly. Na Modelu 3 prý nemůže vydělávat

Šéf koncernu Fiat-Chrysler (FCA) Sergio Marchionne nevěří, že může Elon Musk na novém elektromobilu Tesla Model 3 vydělávat. „Jestli mi ukáže, že za 35 000 dolarů na tom autě vydělá, okopírujeme to, dodáme italský šmrnc a budeme to do dvanácti měsíců vyrábět také,“ řekl Marchionne pro Automotive News.

Hlavní muž koncernu FCA se vůbec nepodivuje nad vysokým počtem předběžných objednávek (je jich skoro 400 000) na Teslu Model 3, když ji automobilka prodává za 35 000 dolarů (840 000 korun). Dodává ale, že je také důležité auta včas vyrobit, dodat zákazníkům a ještě na tom vydělat peníze.

Zajímavosti | Byznys | Fiat | Názory | Chrysler

Marchionne: Automobilový průmysl se sám ničí velkými výdaji na vývoj

Z jeho narážky je zřejmé, že si nemyslí, že má Tesla na Modelu 3 velkou marži, pokud vůbec nějakou. Sergio Marchionne ale není velký fanoušek elektrifikace osobních aut, neboť jsou podle něj drahá, mají omezený dojezd a bez vládních pobídek nekonkurenceschopná.

Přesto koncern FCA úplně elektromobilitu nezavrhuje, i když například na modelu Fiat 500e automobilka prodělávala 14 000 dolarů na každém prodaném kuse. Koncernový příbuzný Chrysler nyní plánuje uvést na americký trh několik plug-in hybridů.

Fiat Croma 1.91
Rok výroby: 2006
Stav: 198 132 km
Cena: 65 000 Kč
Fiat Croma 1.91
Rok výroby: 2006
Stav: 161 634 km
Cena: 60 000 Kč
Fiat Panda 1.108
Rok výroby: 2008
Stav: 118 400 km
Cena: 52 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků