Senátoři na kolech: Ve městech chybí cyklopruhy

Stav vedlejších silnic je špatný jak na Moravě, tak v Čechách. A jestli v tuzemských městech a obcích něco chybí pro bezpečnější jízdu na kole, jsou to především cyklopruhy, které by na rušnějších komunikacích oddělovaly cyklisty od motoristů.

Takový je výsledek „průzkumné cesty po České republice“, kterou o víkendu zdolala v sedlech kol trojice senátorů za ČSSD. „První den jsme ujeli dvě stovky kilometrů, druhý o dvacet navíc. Posledních sto kilometrů před Prahou jsme šlapali za hustého deště a větru. Byl to silný zážitek,“ řekl deníku E15 šéf senátního klubu sociálních demokratů Petr Vícha, organizátor celé cyklistické akce.

Z Třince až k pražskému sídlu horní komory parlamentu peloton střídavě vedli vedle Víchy bývalý cyklistický reprezentant Jozef Regec a Petr Gawlas. Občas se k nim připojili další senátoři v místech, kde trasa protínala jejich volební obvody. „Většinou se volá po nových cyklostezkách. Přitom mnohem jednodušší i levnější je vyznačování cyklopruhů a cyklokoridorů. V zahraničí jsou zcela běžné,“ konstatoval Vícha.

Většina starostů, s nimiž zákonodárci hovořili, by podle Vícha takové řešení uvítala. „Bohužel často narážejí na odpor dopravní policie a správ silnic. Chceme se zasadit o změnu předpisů, aby pruhy mohly být i tam, kde jsou silnice zúžené,“ dodal šéf senátorů ČSSD.

Zdroj: www.e15

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků