Semerád dojel do servisu na plátně, přesto dává čínským gumám šanci

Dvacetiletý Martin Semerád možná nemá mezi fanoušky rallye takové jméno jako někteří domácí matadoři, ale po dvou podnicích je vedoucím mužem průběžného pořadí mistrovství světa v kategorii produkčních vozů. To jsou fakta, která vypadají v souvislosti s tím, jaké problémy měl pražský rodák při posledním vystoupení v Portugalsku s pneumatikami, téměř neuvěřitelně.

Pilot Mitshubishi Lancer Evo IX a jeho navigátor Michale Ernst jezdí na gumách čínské značky Dmack, která jsou sice jedním ze dvou dodavatelů do mistrovství světa v automobilových soutěžích, ale s výrobou obutí začala teprve loni. Problémy s nimi měl při startu na Švédské rallye i Martin Prokop, který startuje v šampionátu v kategorii S-WRC.

Nebezpečné klouzání

„Směs pro Portugalsko byla příliš tvrdá. Dmack ji před tím testoval na Kypru, ale tam zřejmě panovaly odlišné podmínky. Bloky gumy se místo toho, aby se v trakci ohýbaly, obrušovaly. I když mechanici mezi rychlostními zkouškami kola různě prostřídávali s rezervami, kluci přijeli do servisu prakticky na plátně a drátech. Klouzalo jim to jako na sněhu a bylo to dost nebezpečné,“ řekl AutoRevue.cz týmový šéf a závodníkův otec Josef Semerád.

Češi kvůli tomu po prvním dnu dost ztráceli, ale díky rozhodnutí komisařů mohli do druhé etapy z bezpečnostních důvodů nastoupit s jinou pružnější směsí.  „Číňané jsou šťastní, že s nimi jedeme a jsou ochotní udělat všechno, aby jejich gumy fungovaly. Dohodli jsme se, že když se jim podaří zvednout kvalitu, budeme s nimi dál spolupracovat. Chceme se ale podílet na testech a mít záruku, že budou míchat směs podle našich požadavků. Pokud to nepůjde, budeme řešit přestup k Michelinu, což je druhá značka dodávající pneumatiky pro šampionát a jede na ní devadesát procent posádek v šampionátu P-WRC,“ vysvětlil Semerád.

Levnější o třicet procent

Dmack je sice nováčkem mezi pneumatikářskými veličinami, ale na druhou stranu za ním stojí britský pneumatikářský expert Dick Cormack, který byl dvě desetiletí zástupcem značky Pirelli ve Velké Británii. „Daň za nasazení novinky je v nevyrovnané kvalitě, za plus považujeme, že jsou o třicet procent levnější, než francouzský konkurent. Na Švédskou rallye nás stála potřebná sada pětatřiceti kol Dmack jedenáct tisíc eur. Tam nás cena v kombinaci s vítězstvím velice uspokojila, ale v Portugalsku to bylo o něčem jiném, i když kluci nakonec skončili v P-WRC třetí,“ krčil rameny týmový boss.

Jeho syna čeká další díl šampionátu až koncem května v Argentině, a tak přijde prostor na důležité testování. „Ještě v dubnu Číňané přivezou pneumatiky a uvidí se, jak budou vypadat. Přiznám, že bych s nimi docela rád pokračoval. V rámci kompenzace nám odpustili účet za Portugalsko, co chápali jako svou chybu, a Argentinu máme také gratis. Není to málo peněz, znamená to úsporu čtvrt milionu. Je to pro nás ale i výzva, že jsme u něčeho nového, a že se třeba Dmacku podaří udělat konkurenceschopnou gumu,“ dodal.

Klepněte pro větší obrázek
Posádka Semerád - Ernet při Švédské rallye

 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 39 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků