Segment malých vozů se v Česku propadl o třetinu

V lednu až dubnu roku 2012 zapsaly registry motorových vozidel 15 016 nových automobilů ve třídě malých vozů. Za stejné období letošního roku přihlásili prodejci, jednotlivci a firmy o takřka pět tisíc aut méně – konkrétně 10 293 automobilů. To je o 32 procent méně.

Malé vozy tvořily v roce 2012 bezmála čtvrtinu všech nových registrovaných vozů, což bylo nejvíc z devíti sledovaných kategorií osobních vozů. Na druhém místě byly vozy střední kategorie s 18,47 procenty.

Výrazný propad mezi zákazníky zaznamenala v třídě malých vozů především Alfa Romeo Mito, vůz, který přišel na český trh v roce 2008.

Tehdy bylo registrováno 13 vozů, ale vůz nebyl v nabídce od počátku roku. Letos má Mito v kolonce registrací jen 18 aut, ovšem s tím, že všech osmnáct spadá do ledna. V únoru, březnu a dubnu neregistrovali úředníci jedinou Alfu Romeo Mito!

Hůře je na tom v prvních čtyřech měsících jen Mazda 2 s 11 registrovanými auty, ale aspoň s jednotlivými kusy v každém měsíci.

Ale ani vedoucí Škoda Fabia tolik netáhla, byť si drží přes 30 procent tohoto segmentu. Vloni bylo zaregistrováno 5016 vozů, letos jen 3312, což dává o 35 procent méně.

První pětku nejoblíbenějších vozidel segmentu tvoří v první třetině roku 2013 Škoda Fabia, Hyundai i20, Ford Fiesta, VW Polo a Seat Ibiza.

V porovnání s rokem 2012 si Hyundai prohodil pozici s Fordem, zcela vypadly končící Renault Thalia a Ford Fusion.
 

Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2008
Stav: 157 614 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 1.8
Rok výroby: 2004
Stav: 111 030 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2004
Stav: 182 053 km
Cena: 40 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků