Segment malých vozů se v Česku propadl o třetinu

V lednu až dubnu roku 2012 zapsaly registry motorových vozidel 15 016 nových automobilů ve třídě malých vozů. Za stejné období letošního roku přihlásili prodejci, jednotlivci a firmy o takřka pět tisíc aut méně – konkrétně 10 293 automobilů. To je o 32 procent méně.

Malé vozy tvořily v roce 2012 bezmála čtvrtinu všech nových registrovaných vozů, což bylo nejvíc z devíti sledovaných kategorií osobních vozů. Na druhém místě byly vozy střední kategorie s 18,47 procenty.

Výrazný propad mezi zákazníky zaznamenala v třídě malých vozů především Alfa Romeo Mito, vůz, který přišel na český trh v roce 2008.

Tehdy bylo registrováno 13 vozů, ale vůz nebyl v nabídce od počátku roku. Letos má Mito v kolonce registrací jen 18 aut, ovšem s tím, že všech osmnáct spadá do ledna. V únoru, březnu a dubnu neregistrovali úředníci jedinou Alfu Romeo Mito!

Hůře je na tom v prvních čtyřech měsících jen Mazda 2 s 11 registrovanými auty, ale aspoň s jednotlivými kusy v každém měsíci.

Ale ani vedoucí Škoda Fabia tolik netáhla, byť si drží přes 30 procent tohoto segmentu. Vloni bylo zaregistrováno 5016 vozů, letos jen 3312, což dává o 35 procent méně.

První pětku nejoblíbenějších vozidel segmentu tvoří v první třetině roku 2013 Škoda Fabia, Hyundai i20, Ford Fiesta, VW Polo a Seat Ibiza.

V porovnání s rokem 2012 si Hyundai prohodil pozici s Fordem, zcela vypadly končící Renault Thalia a Ford Fusion.
 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků