Šéfinženýr Toyoty: Auta se vznětovými motory budou dražší než hybridy

43 komentářů

Tomin
11. ledna • 10:24

Jezdím na naftu celý život s autem bez katalyzatoru egr ventilu a bez filtru pevných částic a jezdím s 2tunovým autem za 5-6L na 100km. Nejekologičtější auto je to, které se nevyrobí - tak si toho mojeho 30 let starýho ropáka budu opatrovat ( mám najeto 900 000km). Elektroauta žádný emise v budoucích 50letech nikdy nesplní, to co leze z uhelných elektráren vydá za 600mil naftových aut.. Zajímavé, že u lodí nikdo emise neřeší.

Kuk Vykuk
19. listopadu • 0:44

Tak určitě. V době když už nikdo nebude chtít polosračkometý čili hybridy po nich neštěkne ani pes. :-P

Antiautomat
18. listopadu • 12:20

...nevyhnutne to speje k tomu, ze individualna doprava autom, spolu so zanikom a prepadom strednej triedy do biedy, stane sa pre absolutnu vacsinu nedostupnym luxusom. Auto budes mat bud sluzobne (ti stastnejsi), alebo si ho budes moct (ak budes sekat dobrotu), na presne stanovenu dobu, trasu a ciel, pozicat. A ani neskusaj tu drzost, nevziat si tu-ktoru pozicku, alebo hypoteku, pripadne tu, ktoru dostanes prikazanu.

Jindra Kuchar
18. listopadu • 9:01

O konci nafty v osobní dopravě se píše s každou novou euro normou. S jejich prodej zatím stále roste... A pokud je v evropě podíl nafty 50% tak není reálne očekávat její rychlý zákaz. Tolik voličů si dovolí naštvat jen zelení ekoteroristé

mpolan
18. listopadu • 11:29

Ano, roste... za cenu podvodů, lží a manipulací s emisemi. Kdyby se hledělo na realitu a skutečný přínos, nikdy by takový podíl nezískaly.

Jindra Kuchar
18. listopadu • 12:08

Benzínové i dieselové motory plní normy jen v laboratoři. V reálu jsou mimo oba dva - jeden v COx, druhý v NOx. Jeden ve spotřebě za tepla, druhý ve stoptřebě za studena... V tomto si nevyberete

Moflo
18. listopadu • 0:35

Mam navrh pre týchto ekosaskov! Urobte zakon aby na motory aut a turba bola zaruka 10 rokov! Lebo mne to pripada ze tieto nove motory su robene ako spotrebny tovar bez ohladu na ekologiu. To co znecistime ovzdusie výrobou toho motora to on na seba nikdy "nezarobi". To je to iste ako ked sa povie ze Eauto nema zadne emisie.. No elektrika rastie na stromoch ze? Fotovoltaicky clanok na vyrobu svoju potrebuje tolko EE ze za cely zivot ju nevyrobi! Vsetko sa podriaduje lobingu bez ohladu na matku Zem. Je to hnus..

JohnST
17. listopadu • 21:22

Par dizlovych lahodok. Mimochodom je tam aj Fabia TDI.https://www.youtube.com/watch...

Petr
17. listopadu • 21:47

jinak jsi zdravý??

mpolan
18. listopadu • 11:18

Oproti tobě zjevně ano.

JohnST
17. listopadu • 22:12

Bolia ma krize, ale myslim, ze som. B-]Je to ironia kapis to??

Radek
17. listopadu • 17:13

Už se těším například na elektrické tanky, pandury, kobajny na polích, a protože jezdím s náklaďákem, zároveň čekám na elektrické osmikolky a pod. Bude to bezva!!!

neodborník
17. listopadu • 21:09

Bude to bezva, méně hluku, smradu, vylitého oleje, kradené nafty, složitá údržba, můžete místo vykřičníků přidat další nevýhody, když jste od fochu. Na jednu stranu mám rád spalovací motory a na elektrické bzučáky se vůbec netěším, ale taky si uvědomuju, že ne všechno benzíno-naftové slouží lidem jenom ku prospěchu a každá sranda jednou skončí a bude nahrazena. Ropa stejně jednou opravdu dojde, tak co potom, je potřeba se pomalu začít připravovat. Parní lokomotivy jsou taky krásná nostalgie, ale chtěl by je dnes ještě někdo mít úplně všude ?

Jdjdjd
18. listopadu • 23:37

Uvědomuješ si, že naftová osobní auta jsou jen zlomek celkového objemu spálené nafty? Lidi jí topí, jezdí na ni vlaky, nákladáky, lodě, stroje ... prostě i kdyby nejezdila žádná osobní naftová auta tak to neni žádný rozdíl.Pak co se týká složité údržby. No u nových několikanásobně oturbovaných benzínů to neni takový rozdíl.A co se týká smradu? Troufám si t rdit, že kdyby se emise měřily v reálném provozu tak benzínové auto dopadne hůř

Míra
17. listopadu • 22:43

Patrně nechápeš, že v nákladní dopravě, výrobě a zamědělství naftu elektřinou nahradit moc nejde.
Například bez nákladní dopravy by naše civilizace přestala fungovat asi tak pozítří. Nikdo by nic neměl, nikde by nic nefungovalo a za pár dní bychom pomřeli hlady.
No a ropa neslouží jen na ježdění, ale bohužel slouží přímo či nepřímo k výrobě skoro všeho kolem nás, takže kdyby fakt došla, opět by to znamenalo konec naší civilizace. Došlo by k němu ale daleko dřív - bojem o tenčící se zásoby.

Lupo
18. listopadu • 19:27

Kupříkladu v Thajsku je většina nákladní dopravy na LPG, náklaďáků, autobusů a dodávek které tam nejezdí na LPG tam potkáš celkem po málu. Naštěstí přestavby tahačů na LPG se již dají vidět i v České Republice, je to výhodné jak cenově a přestavba se díky velkým nájezdům zaplatí velice rychle, tak je to výhodné z hlediska krádeží, řidičům nákladních aut a autobusů se jaksi plyn krade podstatně hůře než nafta kterou si prostě odlijí do kanystru. Do nákladní a hromadné dopravy se také pomalu začíná dostávat hybridní technika, dá se tedy očekávat že naftě "zvoní hrana" i v této kategorii a během řekněme příštích deseti let poptávka po naftě bude klesat. To samozřejmě bude cenu nafty postupně tlačit do vyšších cen. Kolegové z montáží využívají Mercedes Sprinter LGT který jezdi na LPG, a oproti naftové variantě mají roční náklady o desítky tisíc nižší, a plánují zbylé dieselové Sprintery v příštích letech nahradit právě Sprintery na LPG.

Jdjdjd
18. listopadu • 23:39

Ovšem střední Asie kde údajně nákladáky jezdí na lpyn protože se hůř krade je velmi dobrý příklad.

neodborník
17. listopadu • 22:58

Nechápou většinou ti co říkají, že někdo druhý nechápe, neboli podle sebe soudím druhé. Nikdo taky netvrdí, že to musí být hned zítra, ani pozítří, to se jako technický vývoj zastavil a už nikam nepokročí ? Myslíte, že ropa nikdy nedojde, nebo co jako bude ? No a "konec civilizace", to je dobré tak do nějakých dramatických bulvárních zpráv na úvod, před nějakými sto lety kdy auta teprv začínala přibývat civilizace nebyla ? Prostě se to zase jednou bude dělat jinak, změna je život, ten kdo se neumí změnám přizpůsobit a dělá všechno pořád stejně nepřežije.

Míra
17. listopadu • 23:23

Jak například jinak by se dala obdělávat a sklízet pole, aby to bylo bez nafty?
Nebo jak z lomu dovézt surovinu, z lesa dřevo?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
neodborník 2
2. prosince • 18:06

Nafta ano ,ale od dodávek víš................v osobáku nemá co dělat !!!!!!!!!

neodborník
17. listopadu • 23:41

A až to bude bez nafty, k čemu budou motory na naftu ? Zkuste něco vymyslet, jak něco jde, ne nejde, budete slavný.

Míra
18. listopadu • 0:10

Kdyby byla jiná varianta, tak už by se o ní minimálně vědělo, kdo by nechtěl být slavný? ;-)
Ale protože není, tak prostě není. A řeči typu všechno jde, nebo šlo to dřív, půjde to zas, ty jsou k ničemu a naprosto odtržené od reality.

neodborník
18. listopadu • 1:06

Držíte se stále stejného, zamotáváte se do toho a točíte se stále dokola. Jenom jsem zvědav co jako tedy nastane až opravdu nebude co lít do nádrží. Jiné varianty samozřejmě jsou a ví se o nich (auto na elektriku, vodík, jste nikdy neviděl, neslyšel ?), ale jsou dražší, nevyzkoušené a mají i své nevýhody. A to nemluvím o paranoidních teoriích spiknutí zlé ropné lobby co skoupila všechny alternativní nápady a má je v trezorech, zkuste třeba zadat do gůglu "kdo zabil elektromobil" a uvidíte "pravdu" !

Míra
18. listopadu • 1:11

Tak znova - jak chcete bez nafty dovézt surovinu z lomu, železo z hutě, dřevo z lesa, zorat pole,... ?

MGRR
18. listopadu • 12:22

pěti-šestiválcové turbodiesely, myslím starší generace ve firmě používám spíše málo, ale mám rád ten jejich poctivý zvuk. Taky jezdím LPG auty a 10x Prius slouží lidem, závada za léta nula, nic, je to nejspolehlivější auto ze všech aut na světě, za posledních 13let co je začali vyrábět. Ti co se otírají o vzhled, měli by si uvědomit, že nejezdí v Bentley, ale v obyčejném autě střední, nebo vyšší třídy, ale pořád mají masově vyráběné auto, které má každý.Dělám kolem Delphi, Commonrail a tyto moderní, bezpohlavní chrastivé diesely bez správného zvuku stvořili emisní normy a zákaznící požadující stále vyšší výkon z minima, bez ohledu na následky. Je tady fronta aut na GO vstřikovacích systémů, osobák 40-60.000,- za auto, ty auta už často nemají větší hodnotu. Pak jsou tady stále větší zhovadilosti, jako 2-4x přeplňované motory. To prostě jednoduše a levně opravit nelze, takže pětileté auto za 3mil. je zralé na sešrotování, protože profesionální oprava ve 100.000km je vyšší, než zůstatková hodnota auta.Naftové náklaďáky už mají dnes obrovské filtry na částice a budou větší a větší. Doma v Německu jezdím v kopcích za náklaďáky a i když jedou pod plným plynem, naložený do kopců, smrdí méně, než osobní diesely. Dokud se tedy neblížíte k hranicím Česka, kde jezdí kamiony vylítané, špinavé, smrdí a jezdí neslušně, neohleduplně pomalu a brzdí provoz. Jak se přejede do CZ, je to někdy jako v rozvojové zenmi, jet za smradlavým náklaďákem co má hrdinský prostředník nalepený na korbě a SPZ/RZ smazanou, nebo špinavou.Pokud by někdo chtěl a měl zájem, lze naftová auta krásně předělat na plyn a hodně by to emisím pomohlo. Musel by být ale zájem vymyslet konstrukci tak, aby se 500-1000L LPG někam vešlo. No a elektrické náklaďáky, technologie jsou už dávno, jen je rozšířit. Dobíjení, stejně musí být pauza, tak je to jen záležitost vyspělosti státu http://www.google.de/search...

Jdjdjd
18. listopadu • 23:41

Naftové náklaďáky už mají dnes obrovské filtry na částice a budou větší a větší. Doma v Německu jezdím v kopcích za náklaďáky a i když jedou pod plným plynem, naložený do kopců, smrdí méně, než osobní diesely.
... no aby to nebylo spíš adblue systémem ty filtre.

Míra
18. listopadu • 18:24

Současné elektrické technologie současnou naftovou dopravu nahradit nedokážou. I sami výrobci u těch el. náklaďáků uvádějí, že jsou určené pro městskou bezemisní distribuci zboží. Tím je vysvětleno vše.
Nedokážu odhadnout podíl městské nákladní dopravy v celkové, ale vidím to na nepatrný zlomek. Dnes se jezdí mezinárodně, vše se převáží sem a tam po celé Zeměkouli. A nejen zboží, ale jak už jsem psal - těžba a doprava přírodních surovin, těžký průmysl, stavebnictví, zemědělství a lesnictví, a další obory - tam všude jsou současné elektrické pohony nepoužitelné. Například takový traktor by baterie nutné pro aspoň chvíli ježdění ani neměl kam dát a ani neuvezl. Nebo exportovat zboží a každých 200 km ho překládat do nabitého náklaďáku je nesmysl. Se současnými technologiemi to prostě nejde.
Jediné místo, kdy bych na elektrickém pohonu trval, je armáda. Nikam by nedojeli, tudíž by dali pokoj a byl by na světě klid a mír.

kverulant
18. listopadu • 12:14

bez nafty

Míra
18. listopadu • 0:07

Aha, takže netušíte. Myslel jsem si to.

Míra
17. listopadu • 23:14

Jako že zase vezmeme do rukou motyky a vrátíme se o 100 let zpátky, kdy byla na světě lidí jen čtvrtina oproti dnešku?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
neodborník
17. listopadu • 23:23

Když bude potřeba, proč ne, i když před sto lety se už motyky moc nenosily... Zvládl byste to, nebo nejste zvyklý těžší práci a raději zemřete hlady (to prý dělá jenom jedno etnikum a ti správní jsou ohromně pracovití ...) ? No a víc lidí toho víc udělá, takže pohoda.

Míra
17. listopadu • 23:38

Právě ropa způsobila, že se světová populace za sto let zvětšila čtyřikrát. Pouze ropa nám umožňuje toto množství lidí uživit a zajistit jim současnou životní úroveň. Náhrada za ropu není.

Míra
17. listopadu • 23:26

Velmi vtipné. Je nás už přes 7 miliard a skoro všichni bydlíme ve městech.

Gustav Husak
17. listopadu • 16:43

"Podíl nových osobních aut, která pohání vznětový motor, v České republice navzdory předpovědím stoupá. Po černé tankovací pistoli ihned po převzetí vozu v letošním roce sáhlo téměř 43 % motoristů. Česká republika tedy nepochybně patří k trhům, které se vznětových motorů jen tak nevzdají. "V CR kupuji 80% novych aut firmy a 20% soukromnici.
Z toho je 57% benzin, takze ani firmam se ne vzdy nafta vyplaci.
V nekterych zemich EU je nafty jeste vic, co se potom prenasi na nas trh ojetych aut. Kdyz potom treba chcete nejaky ojety kombik, tak vybirate z 250kusu v nafte a 4 v benzinu.
Ty 4 budou navic v zakladni vybave. Kdyz ma nekdo penize na xenony, tak priplati i za naftu.

Moflo
18. listopadu • 0:39

Diesel by v pohode urobili so spotrebou 4 litre na 100. Len je to neziaduce! Naftaci sa idu z toho po...t. Tak sa to zakaze a do popredia sa dostavaju turbomotory! A viete co su turbomotory? Toto je pravy dieselgate! Lebo oni sa v testoch tvaria super - velke Nm pri nízkych otackach a na dialniciach Vam aj nohy obzeru. Ale toto lobing natlaci ze to je to prave.. Male turba su len na splnenie emisii nic ine.. Preco nerobia aspon 1,6 stvorvalce turbo? To by netrebalo hnat na limit kde to zere aj karoseriu... Lebo 3 valce su lacnejsie na vyrobu..

Zombot
17. listopadu • 14:03

Osobně mi uniká, že EU, národní vlády a vedení měst mají na jednu stranu plno řečí proti vznětovým motorům a města jako Paříž je chtějí úplně zakázat, a zároveň je nafta daňově zvýhodněná v podobě nižší spotřební daně o 1.89 Kč na litru. Ve jménu spravedlivého boje za šťastné zítřky potom úředníci nutí automobilkám normy a regulace za hranicemi fyzikálních zákonů, a přitom by k omezení naftových aut pro začátek úplně stačilo srovnat spotřební daň na úroveň benzinu, aby si trh situaci vyřešil sám. Ono by úplně stačilo zamyslet se nad tím, proč jsou vznětové motory v osobních autech rozšířené jen v Evropě, zatímco v Americe, Japonsku nebo Austrálii to je poměrně exotická záležitost.

Jirka
18. listopadu • 14:15

Trh nic nevyresi, lidi kupuji naftove auta kvuli spotrebe a ne kvuli o 2 Kc nizsi dani. Nafta by se musela zdrazit velmi razantne a to zase neprojde kvuli nakladni doprave.

Martin
27. ledna • 14:08

Ono už to tak není, nafťák má sice pořád nižší spotřebu než benzín, ale ty náklady okolo, močovina, životnost DPF filtrů a vůbec životnost součástí moderních diesel motorů. Pak je ten litr benzínu navíc například u hybridu od Toyoty nepodstatný rozdíl.

kokop
19. listopadu • 17:02

suhlas. kupoval som nove auto a pri mojich 35000 km rocne sa mi skratka nafta vyplatila. Ale rad kupim nabuduce hybrid, alebo benzin, pokial to bude financne zaujimave..

Jindra Kuchar
18. listopadu • 8:58

Ta odpověď je jednoduchá - závazek snížit emise CO2 z dopravy. Bez naftových motorů (které produkují o cca 25% CO2 méně než srovnatelný benzín) nerealizovatelné

Neurotic
17. listopadu • 10:09

Pokud zůstanou ceny hybridů jak dnes a cena dieselů stoupne tak průměrné stáří vyleze někam na 20-30 let:-D

Doporučujeme

Články odjinud