Šéfinženýr Toyoty: Auta se vznětovými motory budou dražší než hybridy

Koei Saga, šéf vývoje agregátů největší světové automobilky, říká, že dieselům zvoní hrana. Kvůli různým restrikcím se mají složitější vznětové jednotky zdražovat. Blízkou budoucnost tak vidí v hybridních soustavách.

Podle japonského inženýra budou dieselové agregáty v blízké budoucnosti zhruba dvakrát dražší než hybridy. Na vině mají být především zvyšující se nároky na snížení emisí vznětových motorů, které musí být potlačovány nákladnými řešeními.

Zajímavosti

PSA propustí tisíce lidí, důvodem jsou Brexit a nezájem o diesely

„U dieselových motorů je redukce emisí složitější, než u jiných typů pohonu. Pro tento úkol potřebujete mnoho technologií, jenže regule jsou čím dál tím drsnější. Myslím si, že v nedaleké budoucnosti bychom museli platit až dvakrát více, abychom dostali vznětový motor na místo hybridu,“ říká Saga. „Pořád tu však máme autobusy, lodě a nákladní automobily, takže vývoj vznětových agregátů jen tak neustane,“ dodává.

Zajímavosti | Elektromobily | Statistiky | Byznys | Palivo | Hybridy | Seat Alhambra

Češi mají stále raději benzín. Podíl nových dieselů ale vzrostl

Koei Saga důležitost vznětových motorů přesto neznevažuje ani v osobních automobilech. Podle něj stále budou existovat trhy, kde se žádná značka bez úsporného a robustního dieselu neobejde. „Vývoj vznětových motorů pokračuje i pro osobní automobily. Pro většinu trhů však přestanou dávat smysl,“ říká Saga.

Podíl nových osobních aut, která pohání vznětový motor, v České republice navzdory předpovědím stoupá. Po černé tankovací pistoli ihned po převzetí vozu v letošním roce sáhlo téměř 43 % motoristů. Česká republika tedy nepochybně patří k trhům, které se vznětových motorů jen tak nevzdají.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků