Šéfinženýr Toyoty: Auta se vznětovými motory budou dražší než hybridy

Šéfinženýr Toyoty: Auta se vznětovými motory budou dražší než hybridy

Koei Saga, šéf vývoje agregátů největší světové automobilky, říká, že dieselům zvoní hrana. Kvůli různým restrikcím se mají složitější vznětové jednotky zdražovat. Blízkou budoucnost tak vidí v hybridních soustavách.

Podle japonského inženýra budou dieselové agregáty v blízké budoucnosti zhruba dvakrát dražší než hybridy. Na vině mají být především zvyšující se nároky na snížení emisí vznětových motorů, které musí být potlačovány nákladnými řešeními.

„U dieselových motorů je redukce emisí složitější, než u jiných typů pohonu. Pro tento úkol potřebujete mnoho technologií, jenže regule jsou čím dál tím drsnější. Myslím si, že v nedaleké budoucnosti bychom museli platit až dvakrát více, abychom dostali vznětový motor na místo hybridu,“ říká Saga. „Pořád tu však máme autobusy, lodě a nákladní automobily, takže vývoj vznětových agregátů jen tak neustane,“ dodává.

Koei Saga důležitost vznětových motorů přesto neznevažuje ani v osobních automobilech. Podle něj stále budou existovat trhy, kde se žádná značka bez úsporného a robustního dieselu neobejde. „Vývoj vznětových motorů pokračuje i pro osobní automobily. Pro většinu trhů však přestanou dávat smysl,“ říká Saga.

Podíl nových osobních aut, která pohání vznětový motor, v České republice navzdory předpovědím stoupá. Po černé tankovací pistoli ihned po převzetí vozu v letošním roce sáhlo téměř 43 % motoristů. Česká republika tedy nepochybně patří k trhům, které se vznětových motorů jen tak nevzdají.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud