Šéf vývoje Frank Welsch: Škoda Octavia osloví každého

Novou Octavii představil v mladoboleslavském muzeu Škody i Frank Welsch, který má v představenstvu automobilky odpovědnost za technický vývoj. Kromě jiného o ní prohlásil, že je velmi elegantní a sebevědomá, je na ní znát cit pro preciznost a detail. V rozhovoru pro AR řekl: „Ještě nikdy nebyla takhle vybavená.“

AR: Má nová Octavia na to, aby se prosadila ve světě?

Ano, je to skvěle vybavené auto. Globální auto. Od samého počátku jsme to tak chápali. Octavii budeme prodávat všude: v Evropě, na naších klíčových trzích v Číně, Indii a Rusku. Bude všude stejná a přitom jiná. Lišit se bude třeba výbavou interiérů, nabídkou barev, nastavením podvozku, tlumičů - třeba v Indii jsou hodně rozbité silnice, plné děr. Octavie budou lokálně montované i vyráběné v různých zemích. Ale bude to všude stejné auto.

AR: Zvažovali jste to již v čase tvorby tohoto vozu?

Samozřejmě. Máme dnes po světě několik kanceláří, které se věnují technickému vývoji (Škoda Technical Office). Máme je v Indii, v Číně, máme lidi v Rusku. Od nich získáváme zkušenosti. Začali jsem s tím již před mnoha lety. Ti lidé se podílejí na testování našich vozů,  hovoří s místními zákazníky, předávají nám neocenitelné zkušenosti. Víme tak naprosto přesně, co je zajímavé třeba pro čínské, indické zákazníky. Je třeba mít před očima to, že Škoda je globální společnost. A tak se chová.

AR: V Indii a Číně bude nová Octavia oslovovat asi spíše příslušníky elit, lidi se šoférem...  

Je to tak. Musíme vycházet z místních zvláštností a pro tyto trhy nabídneme Octavie, které se budou mírně lišit. Zmíním jen náš slavný Boss Key (Klíč šéfa). Cestující sedící vpravo vzadu má k dispozici elektrické ovládání předního sedadla. Může s ním posunovat. Má pak mnohem více místa na nohy. V Evropě to samozřejmě nemáme, tady to nikdo nepotřebuje. Snad kromě dětí, které by si s tím hrály.  

AR: Dosud se ve světě prodalo 3,7 milionu Octavií. Podle slov předsedy představenstva Winfrieda Vahlanda by se nová Octavia měla dostat mezi nejprodávanější vozy světa. Myslíte si to také? 

Věřím tomu. Máme strategii růstu a to dělá naši společnost silnější. Takže když jsou někde ekonomické problémy, tak se s tím můžeme lépe vyrovnat. Letošní rok je toho názornou ukázkou. Na některých trzích problémy jsou, například v Evropě, my přesto stále rosteme. Věříme, že letos prodáme více než 900 000 vozů, což by bylo mnohem více než loni. A nová Octavia do toho přesně zapadá. Má potenciál oslovit zákazníky všude. 

Klepněte pro větší obrázek
Při premiéře Frank Welsch promluvil jako zkušený marketér: „Nová Octavia je automobil, který za cenu obvyklou v kompaktním segmentu nabízí prostor a techniku vozu střední třídy.“ 
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

dnes | Milan Lažanský
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků