Šéf vývoje Frank Welsch: Škoda Octavia osloví každého

Novou Octavii představil v mladoboleslavském muzeu Škody i Frank Welsch, který má v představenstvu automobilky odpovědnost za technický vývoj. Kromě jiného o ní prohlásil, že je velmi elegantní a sebevědomá, je na ní znát cit pro preciznost a detail. V rozhovoru pro AR řekl: „Ještě nikdy nebyla takhle vybavená.“

AR: Má nová Octavia na to, aby se prosadila ve světě?

Ano, je to skvěle vybavené auto. Globální auto. Od samého počátku jsme to tak chápali. Octavii budeme prodávat všude: v Evropě, na naších klíčových trzích v Číně, Indii a Rusku. Bude všude stejná a přitom jiná. Lišit se bude třeba výbavou interiérů, nabídkou barev, nastavením podvozku, tlumičů - třeba v Indii jsou hodně rozbité silnice, plné děr. Octavie budou lokálně montované i vyráběné v různých zemích. Ale bude to všude stejné auto.

AR: Zvažovali jste to již v čase tvorby tohoto vozu?

Samozřejmě. Máme dnes po světě několik kanceláří, které se věnují technickému vývoji (Škoda Technical Office). Máme je v Indii, v Číně, máme lidi v Rusku. Od nich získáváme zkušenosti. Začali jsem s tím již před mnoha lety. Ti lidé se podílejí na testování našich vozů,  hovoří s místními zákazníky, předávají nám neocenitelné zkušenosti. Víme tak naprosto přesně, co je zajímavé třeba pro čínské, indické zákazníky. Je třeba mít před očima to, že Škoda je globální společnost. A tak se chová.

AR: V Indii a Číně bude nová Octavia oslovovat asi spíše příslušníky elit, lidi se šoférem...  

Je to tak. Musíme vycházet z místních zvláštností a pro tyto trhy nabídneme Octavie, které se budou mírně lišit. Zmíním jen náš slavný Boss Key (Klíč šéfa). Cestující sedící vpravo vzadu má k dispozici elektrické ovládání předního sedadla. Může s ním posunovat. Má pak mnohem více místa na nohy. V Evropě to samozřejmě nemáme, tady to nikdo nepotřebuje. Snad kromě dětí, které by si s tím hrály.  

AR: Dosud se ve světě prodalo 3,7 milionu Octavií. Podle slov předsedy představenstva Winfrieda Vahlanda by se nová Octavia měla dostat mezi nejprodávanější vozy světa. Myslíte si to také? 

Věřím tomu. Máme strategii růstu a to dělá naši společnost silnější. Takže když jsou někde ekonomické problémy, tak se s tím můžeme lépe vyrovnat. Letošní rok je toho názornou ukázkou. Na některých trzích problémy jsou, například v Evropě, my přesto stále rosteme. Věříme, že letos prodáme více než 900 000 vozů, což by bylo mnohem více než loni. A nová Octavia do toho přesně zapadá. Má potenciál oslovit zákazníky všude. 

Klepněte pro větší obrázek
Při premiéře Frank Welsch promluvil jako zkušený marketér: „Nová Octavia je automobil, který za cenu obvyklou v kompaktním segmentu nabízí prostor a techniku vozu střední třídy.“ 
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2004
Stav: 155 281 km
Cena: 75 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek