Šéf vývoje Frank Welsch: Škoda Octavia osloví každého

Novou Octavii představil v mladoboleslavském muzeu Škody i Frank Welsch, který má v představenstvu automobilky odpovědnost za technický vývoj. Kromě jiného o ní prohlásil, že je velmi elegantní a sebevědomá, je na ní znát cit pro preciznost a detail. V rozhovoru pro AR řekl: „Ještě nikdy nebyla takhle vybavená.“

AR: Má nová Octavia na to, aby se prosadila ve světě?

Ano, je to skvěle vybavené auto. Globální auto. Od samého počátku jsme to tak chápali. Octavii budeme prodávat všude: v Evropě, na naších klíčových trzích v Číně, Indii a Rusku. Bude všude stejná a přitom jiná. Lišit se bude třeba výbavou interiérů, nabídkou barev, nastavením podvozku, tlumičů - třeba v Indii jsou hodně rozbité silnice, plné děr. Octavie budou lokálně montované i vyráběné v různých zemích. Ale bude to všude stejné auto.

AR: Zvažovali jste to již v čase tvorby tohoto vozu?

Samozřejmě. Máme dnes po světě několik kanceláří, které se věnují technickému vývoji (Škoda Technical Office). Máme je v Indii, v Číně, máme lidi v Rusku. Od nich získáváme zkušenosti. Začali jsem s tím již před mnoha lety. Ti lidé se podílejí na testování našich vozů,  hovoří s místními zákazníky, předávají nám neocenitelné zkušenosti. Víme tak naprosto přesně, co je zajímavé třeba pro čínské, indické zákazníky. Je třeba mít před očima to, že Škoda je globální společnost. A tak se chová.

AR: V Indii a Číně bude nová Octavia oslovovat asi spíše příslušníky elit, lidi se šoférem...  

Je to tak. Musíme vycházet z místních zvláštností a pro tyto trhy nabídneme Octavie, které se budou mírně lišit. Zmíním jen náš slavný Boss Key (Klíč šéfa). Cestující sedící vpravo vzadu má k dispozici elektrické ovládání předního sedadla. Může s ním posunovat. Má pak mnohem více místa na nohy. V Evropě to samozřejmě nemáme, tady to nikdo nepotřebuje. Snad kromě dětí, které by si s tím hrály.  

AR: Dosud se ve světě prodalo 3,7 milionu Octavií. Podle slov předsedy představenstva Winfrieda Vahlanda by se nová Octavia měla dostat mezi nejprodávanější vozy světa. Myslíte si to také? 

Věřím tomu. Máme strategii růstu a to dělá naši společnost silnější. Takže když jsou někde ekonomické problémy, tak se s tím můžeme lépe vyrovnat. Letošní rok je toho názornou ukázkou. Na některých trzích problémy jsou, například v Evropě, my přesto stále rosteme. Věříme, že letos prodáme více než 900 000 vozů, což by bylo mnohem více než loni. A nová Octavia do toho přesně zapadá. Má potenciál oslovit zákazníky všude. 

Klepněte pro větší obrázek
Při premiéře Frank Welsch promluvil jako zkušený marketér: „Nová Octavia je automobil, který za cenu obvyklou v kompaktním segmentu nabízí prostor a techniku vozu střední třídy.“ 
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 169 598 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků