Šéf VW: Možná úplně přestaneme vyrábět dieselové motory

„Od určitého bodu je již otázkou, zda má pro nás smysl investovat další obrovské sumy do vývoje dieselových motorů,“ řekl v rozhovoru pro německý Handelsblatt Mathias Müller, šéf koncernu Volkswagen. Podle Müllera je ale ještě těžké na to správně odpovědět.

Zajímavosti | Škoda | Dieselgate | Byznys | Volkswagen | Audi | Seat | Seat Alhambra

Koncern VW možná zruší až 40 modelů. Mezi nimi i některé škodovky

Vývoj řízení emisí dieselových motorů je nyní podle Mathiase Müllera tak komplexní a drahý, že investice do dalšího vývoje dieselů přestávají dávat ekonomický smysl. Motory zkrátka budou kvůli dalším emisním normám pro koncového zákazníka tak drahé, že se mu nebudou vyplácet, především pak v menších a levnějších autech.

„Záleží také na tom, jak se bude vyvíjet politika,“ narážel Mathias Müller zejména na budoucnost daňového zvýhodnění dieselových motorů formou úlev, odečtů či třeba nižší spotřební daně na naftu a podobně. Očekává se, že globálně poptávka po dieselech poklesne.

Elektromobily | Příslušenství | Byznys | Volkswagen | Hybridy

Volkswagen chce vlastní „Gigafactory“ na výrobu akumulátorů

Volkswagen se nijak netají tím, že plánuje investovat obrovské sumy do elektrických pohonů. Koncern nyní dokončuje vývoj platformy pro elektrická auta (MEB) a zvažuje dokonce i druhou větší platformu, která se uplatní rovněž u plug-in hybridů.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků