Šéf Volkswagenu Winterkorn musí zvládnout 4 náročné testy

Šéf Volkswagenu Winterkorn musí zvládnout 4 náročné testy

Tak nazval Harald Hamprecht, šéfredaktor Automotive News Europe, svůj článek o budoucnosti značky Volkswagenu. Vybíráme z něj několik myšlenek.

Volkswagen jede na plný plyn. Šéf VW Martin Winterkorn má před očima stále vizi předstihnout General Motors a Toyotu, chce vidět v roce 2018 Volkswagen jako největšího výrobce automobilů na světě. Německému koncernu nyní v Evropě patří více než pětina trhu – získal podíl 23.2 procent. To je více než má dohromady PSA/Peugeot-Citroen (12.6 %) a Renault (9.4 %). Ovšem Winterkorna čeká několik náročných úkolů:

Musí postupovat s rozmyslem

Nesmí pokazit image VW, působit jako nedočkavý neurvalec. Cíl stát se světovou jedničkou nesmí vyvolat ze strany společnosti přehnaný důraz. Winterkorn mi nedávno řekl: "Je mi jasné, že velikost sama o sobě nemůže být jediným cílem, chci mít ty nejspokojenější zaměstnance a zákazníky na světě.“  Přitom zamýšlí prodávat více než 10 milionů aut ročně a chce dosáhnout ziskové rozpětí více než 8 procent v roce 2018. „Musíme se přitom chovat přátelsky k životnímu prostředí, aby se Volkswagen Group stala tou nejšetrnější společností v našem odvětví,'' dodal.

VW nyní mnoho lidí nemiluje

VW a Porsche čelí žalobě. Jedná se o částku 1.1 miliardy euro. Padlo obvinění, že Porsche mylně informovalo investory během neúspěšného pokusu koupit VW. Tato soudní pře zatím zmařila plány spojit dvě společnosti, což by by znamenalo roční úsporu 700 milionů euro. 

Problém se Suzuki

Japonská značka chce, aby jí VW odprodal zpět její dvacetiprocentní kapitálový podíl ve společné alianci. Bylo skutečně nezbytné, aby VW vedl očerňující kampaň proti svému japonskému partnerovi? Skutečně si VW myslí, že pro něj bude efektivnější vymýšlet a vyrábět levná auta pro takové trhy jako je Indie ve vlastní režii? A bude Škoda schopná tuhle mezeru zaplnit?

Trojčata k nerozeznání

Další potenciální riziko: je jen velmi obtížné rozlišit nový model VW Up! od jeho sourozenců – Seatu Mii a Škody Citigo. Přijme „osvícený“ zákazník tyto modely, které se vcelku ničím neliší? Pravda je, že podobná strategie slaví úspěch u v Česku vyráběných vozů Toyota Aygo, Citroën C1 a Peugeot 107. Ale bude to úspěšné u VW? Abych byl upřímný, čekal bych více kreativity u společnosti, která se chce stát největší na světě. 

Bude opravdu zajímavé sledovat, zdali se šéfovi VW podaří překonat úspěšně tato úskalí nebo zda na německý koncern tyto problémy dolehnou a zbrzdí ho na cestě stát se světovou jedničkou. 
 

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud