Šéf Volkswagenu o svém platu: 430 milionů ročně už je dost

Nejlépe placený německý manažer Martin Winterkorn nechce, aby jeho platu rostl donekonečna. Šéf Volkswagenu v roce 2011 v přepočtu vydělal téměř 430 milionů korun. Jeho příjem za loňský rok by se mohl přiblížit k půl miliardě.

Šéf německého automobilového koncernu Volkswagen Martin Winterkorn, který je nejlépe placeným německým manažerem, se vyslovil pro omezení růstu svého platu. Winterkorn si v roce 2011 vydělal 17,5 milionu eur (přes 429 milionů korun). Za loňský rok by při zachování dosavadních pravidel mohl dostat až 20 milionů eur.

„Přes všechny úspěchy koncernu nemůže tento růst pokračovat donekonečna,“ řekl o svém platu Winterkorn v rozhovoru pro list Spiegel. „Pokud bych skutečně dostal 20 milionů, lidé by se s tím už určitě nesmířili,“ dodal.

Proto považuje za správné, aby dozorčí rada pravidla pro odměňování představenstva Volkswagenu změnila. „Vycházím z toho, že za rok 2012 dostanu méně než za rok 2011,“ prohlásil.

Vysoké odměny manažerů jsou často trnem v oku veřejnosti. Jedna z německých vládních komisí tento týden navrhla stanovení limitu pro mzdy šéfů firem obchodovaných na burze.

Volkswagen, jehož součástí je Škoda Auto, je největší automobilkou v Evropě. Do roku 2018 se chce stát největším výrobcem automobilů na světě. Firma loni zvýšila celosvětový prodej o 11 procent na rekordních 9,07 milionu vozů.

Zdroj: E15.cz
 

Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků