Šéf Škody Auto Winfried Vahland: Rok 2010 byl rekordní

Profesor Winfried Vahland, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, zhodnotil na dnešní bilanční tiskové konferenci v pražském hotelu Mandarin výsledky automobilky za loňský rok. Z jeho vystoupení nás zaujalo: 

„Celkem se nám podařilo zákazníkům na všech trzích dodat 762 600 automobilů, to je o 11,5 procenta více, než v roce předcházejícím. Tržby přitom vzrostly zhruba na 8,7 miliard eur, ztrojnásobili jsme zisk. Zvýšili jsem podíly na trhu, na 18 trzích jsme dosáhli nových rekordních výsledků. 

Na našich zámořských trzích v Asii se nám podařilo náš odbyt v uplynulém roce zvýšit téměř o polovinu – přesně o 48 procent. Jen v Číně mezitím prodáváme zhruba 180 tisíc vozů značky Škoda – a to po pouhých čtyřech letech přítomnosti na tomto trhu. Náš tržní podíl tu mezitím činí 1,6 procenta. V Indii, druhém největším trhu tohoto regionu, jsme v roce 2010 prodali zhruba 20 tisíc vozů, což představuje nárůst o 37 procent.

Na prvním místě v ČR

V České republice jsme obhájili vedoucí pozici na trhu, s nárůstem odbytu o necelá tři procenta jsme náš tržní podíle dále zvýšili na 34,4 procenta.

Ve střední Evropě jsme prodali zhruba 121 tisíc automobilů. Ve východní Evropě stimulovaly nákup automobilů státní podpůrné programy. Zaznamenali jsme celkový nárůst odbytu o 22 procenta. Opačný efekt jsme zažili při výběhu podpůrných programů v západní Evropě. To vedlo k mírnému snížení odbytu o 3,5 procent. Na důležitém německém trhu se nám opět podařilo obhájit naši pozici největšího importéra.

Pro Škodu Octavii se rozhodlo zhruba 320 tisíc zákazníků, to je zhruba o 17 procent více než v předchozím roce. K tomu je nutno připočíst i zhruba 30 tisíc vozů typu Octavia Tour. Se Superbem jsme se dostali téměř na 100 tisíc vozů. Důvod zdvojnásobení prodejů je nutno především hledat v prvním celém roce prodeje verze Combi. O 13 procent klesl odbyt Fabie, výrazně se projevil výběh státních podpůrných programů. Také odbyt modelu Roomster v důsledku tohoto efektu poklesl na zhruba 32 tisíc jednotek.  Svůj první plný prodejní rok zažil Yeti. Zhruba 52 tisíc prodaných vozů překonalo naše očekávání.

City Car - cena zatím nezveřejněna

Nejdůležitější událost tohoto roku zažijeme na podzim s naším novým modelem City Car. Náš nový malý automobil budeme nabízet jako tří i pětidveřový. Zahájení prodeje je plánováno ještě v roce 2011, napřed na domácím trhu v České republice.“

Klepněte pro větší obrázek
Profesor Winfried Vahland, předseda představenstva Škoda Auto

 

 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků