Šéf Mazdy: „Žádný nový sportovní model RX-8 nebude“

O návratu Mazdy RX s motorem Wankel se už nějakou dobu mluví. Poslední zprávy dokonce hovořily o konceptu pro rok 2015 a úplně nové generaci tohoto sportovního auta na rok 2017, tedy k oslavě padesáti let existence legendárního modelu Mazda Cosmo s motorem Wankel.

Jenže současný šéf Mazdy Masamichi Kogai, který nastoupil do funkce v roce 2013, pro takový model nevidí v současných plánech místo. V rozhovoru pro magazín Automotive News uvedl hned několik důvodů, proč nevidí v nástupci modelu RX-8 smysl.

Video | Sportovní auta | Sport | Mazda

Video: Fantastický zvuk Mazdy 767B na okruhu Spa-Francorchamps

Kogai chce směřovat síly automobilky do klasických modelů. Chce upevnit jejich pozici na trhu, udržet Mazdu v černých číslech a obhájit existenci technologií Skyactiv, které jdou trochu proti proudu současného vývoje spalovacích motorů. Kogai ale věří, že zákazníci výhody Skyactivu pochopí až časem.

Šéf Mazdy se obává, že by úplně nový specifický model zbytečně čerpal zdroje automobilky. Ty se nyní musí maximálně soustředit na zdokonalení současných produktů. Jen připomeneme, že Mazda nyní uvedla na trh nový hatchback Mazda2 a přijde i facelift modelů Mazda6 a CX-5. Bude i malý crossover Mazda CX-3, od kterého si automobilka slibuje nejvíc.

Retro | Zajímavosti | Sportovní auta | Kabriolety | Mazda

10 věcí, které jste (možná) nevěděli o roadsteru Mazda MX-5

Nástupce Mazdy RX-7 a RX-8 měl původně dostat úplně novou generaci rotačního motoru Wankel. Mazda údajně na motoru stále pracuje, ale není úplně jasné, že se někdy ve sportovním autě objeví. Odborníci jeho budoucnost očekávají spíše v hybridech jako přímou součást elektromotoru. Wankel je totiž kompaktní a hodí se jako pomocný motor.

Mazda údajně poměrně úspěšně vyřešila problém s těsností spalovacích komor, spotřebou oleje a spolehlivostí. Nový tvar spalovacích komor a doposud tajné řešení přímého vstřikování paliva prý pomohlo k nárůstu efektivity spalování.

Právě tvar a pohyb spalovací komory motoru Wankel totiž snižoval účinnost pomalým hořením paliva a způsoboval, že se část nespáleného paliva dostala do výfuku. To byl jeden z důvodů, proč Mazda RX-8 neplnila emise. Uvidíme, jak to nakonec s Wankelem a Mazdou bude. Jakkoli se nedají od takového modelu čekat rekordní prodeje, automobilka by vždycky jeden prestižní model potřebovala. Roadster MX-5 přeci jen stojí trochu stranou.

Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 140 160 km
Cena: 165 000 Kč
Mazda 3 1.598
Rok výroby: 2009
Stav: 110 153 km
Cena: 138 000 Kč
Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 104 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 38 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků