Šéf Fordu Mullaly: Evropa vyrábí příliš aut

Ford Motor Co. a další výrobci v Evropě si uvědomují, že se musí vyrovnat s nadprodukcí, musí snížit výrobní kapacity, protože situace už je nadále neudržitelná, prodeje prudce padají.

"Evropa v minulosti učinila mnohé kroky, podpořila výrazně automobilové odvětví,“ řekl v Amsterdamu Alan Mullaly, šéf Fordu . "Ale dnes se situace změnila. Proto je nutné zareagovat. Všichni si uvědomují, že se musí srovnat s realitou trhu.“ 

Podle Mullalyho jsou dnes automobilky v Evropě schopny ročně vyrobit 18 milionů vozů. Ovšem prodej na starém kontinentu klesl na nejnižší úroveň za posledních 17 let. Ročně se nyní prodává méně než 14 milionů vozů.

„Jasně, je to strukturální záležitost,“ řekl Mullaly. Už však nedodal, jak se k nadprodukci postaví Ford, který podle agentury Morgan Stanley využívá pouze 63 procent kapacity svých závodů. Podle analytiků, aby Ford vydělával, musí využívat své výrobní kapacity z 80 procent.

Ford přiznal, že letos očekává v Evropě ztrátu jedné miliardy dolarů. „Musí snížit své výrobní kapacity o 20 procent, aby se z toho dostali,“ řekl Adam Jonas, analytik agentury Morgan Stanley. Odhadl, že ztráta Fordu v Evropě letos vystoupá na částku 2 miliardy dolarů.

Mulally v Amsterdamu také hovořil o budoucnosti značky. Řekl, že během příštích pěti let Ford v Evropě představí 15 nových modelů. Zákazníci se podle něho mohou těšit i na ikonického Mustanga. Nezaznělo ale, kdy se na trhu v Evropě objeví.
 

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků