Šéf Fordu Mullaly: Evropa vyrábí příliš aut

Ford Motor Co. a další výrobci v Evropě si uvědomují, že se musí vyrovnat s nadprodukcí, musí snížit výrobní kapacity, protože situace už je nadále neudržitelná, prodeje prudce padají.

"Evropa v minulosti učinila mnohé kroky, podpořila výrazně automobilové odvětví,“ řekl v Amsterdamu Alan Mullaly, šéf Fordu . "Ale dnes se situace změnila. Proto je nutné zareagovat. Všichni si uvědomují, že se musí srovnat s realitou trhu.“ 

Podle Mullalyho jsou dnes automobilky v Evropě schopny ročně vyrobit 18 milionů vozů. Ovšem prodej na starém kontinentu klesl na nejnižší úroveň za posledních 17 let. Ročně se nyní prodává méně než 14 milionů vozů.

„Jasně, je to strukturální záležitost,“ řekl Mullaly. Už však nedodal, jak se k nadprodukci postaví Ford, který podle agentury Morgan Stanley využívá pouze 63 procent kapacity svých závodů. Podle analytiků, aby Ford vydělával, musí využívat své výrobní kapacity z 80 procent.

Ford přiznal, že letos očekává v Evropě ztrátu jedné miliardy dolarů. „Musí snížit své výrobní kapacity o 20 procent, aby se z toho dostali,“ řekl Adam Jonas, analytik agentury Morgan Stanley. Odhadl, že ztráta Fordu v Evropě letos vystoupá na částku 2 miliardy dolarů.

Mulally v Amsterdamu také hovořil o budoucnosti značky. Řekl, že během příštích pěti let Ford v Evropě představí 15 nových modelů. Zákazníci se podle něho mohou těšit i na ikonického Mustanga. Nezaznělo ale, kdy se na trhu v Evropě objeví.
 

Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 124 553 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 0
Rok výroby: 2006
Stav: 149 544 km
Cena: 65 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek