Šéf Fordu Mullaly: Evropa vyrábí příliš aut

Ford Motor Co. a další výrobci v Evropě si uvědomují, že se musí vyrovnat s nadprodukcí, musí snížit výrobní kapacity, protože situace už je nadále neudržitelná, prodeje prudce padají.

"Evropa v minulosti učinila mnohé kroky, podpořila výrazně automobilové odvětví,“ řekl v Amsterdamu Alan Mullaly, šéf Fordu . "Ale dnes se situace změnila. Proto je nutné zareagovat. Všichni si uvědomují, že se musí srovnat s realitou trhu.“ 

Podle Mullalyho jsou dnes automobilky v Evropě schopny ročně vyrobit 18 milionů vozů. Ovšem prodej na starém kontinentu klesl na nejnižší úroveň za posledních 17 let. Ročně se nyní prodává méně než 14 milionů vozů.

„Jasně, je to strukturální záležitost,“ řekl Mullaly. Už však nedodal, jak se k nadprodukci postaví Ford, který podle agentury Morgan Stanley využívá pouze 63 procent kapacity svých závodů. Podle analytiků, aby Ford vydělával, musí využívat své výrobní kapacity z 80 procent.

Ford přiznal, že letos očekává v Evropě ztrátu jedné miliardy dolarů. „Musí snížit své výrobní kapacity o 20 procent, aby se z toho dostali,“ řekl Adam Jonas, analytik agentury Morgan Stanley. Odhadl, že ztráta Fordu v Evropě letos vystoupá na částku 2 miliardy dolarů.

Mulally v Amsterdamu také hovořil o budoucnosti značky. Řekl, že během příštích pěti let Ford v Evropě představí 15 nových modelů. Zákazníci se podle něho mohou těšit i na ikonického Mustanga. Nezaznělo ale, kdy se na trhu v Evropě objeví.
 

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků