Šéf Fiatu Marchionne: Zkoušeli jsme lék, ale ten bohužel zabíjí pacienta

47 komentářů

josephko
3. května • 23:10

Fiat zaspal dobu. Automobilky držia teraz nad vodou hlavne predaje v Číne. A ešte to tak istý čas zostane, pretože Číňania začínajú uprednostňovať európske značky. Ale pokiaľ viem, Fiat v Číne veľa vody nenamútil. A čím by aj. Veď v portfóliu nemá žiadny sedan - neviem, či sa Linea ešte robí. (Lacie a Alfy nerátam - ).
Druhou katastrofou pre Fiat (a aj pre Francúzov) je euro. A situácia sa bude len zhoršovať. V produktivite práce nie sú schopní držať krok s nemeckými automobilkami a tie im unikajú stále viac. V minulosti tento náskok dobiehali jednoducho - pomalým a postupným devalvovaním vlastných mien oproti marke. To však teraz možné nie je.
Taliani i Francúzi stoja teraz pred Sofiinou voľbou - môžu si vybrať, či prídu o automobilky alebo o euro. Čert lebo diabol, kyjom lebo palicou.

jogurt
3. května • 23:27

S tím € je to obehraná klausovská písnička ale není to pravda. Co je kurs národní měny? Parita kupní síly vůči zahraničí. Kupní síla? Mzdy. Přeloženo do češtiny, regulace je možná i v rámci €zóny, pokud dělňas ve VW kasíruje za hodinu práce 17,6€ a Giuseppe ve Fiatu 20€, je a bylo by to špatně i s Lirou. Jen by to stát vůči odborářům zaonačil změnou kursu, takže by brali víc ale stejně koupili míň. Je to jednodušší a vůči pitomcům snáze argumentovatelné, než jim říci pravdu, tj. že dostanou jen tolik, kolik dostat mají, tedy 12€.

josephko
4. května • 7:15

V politike spravidla nevíťazia tie najrozumnejšie riešenia, ale riešenia populistické. Samozrejme celé trápenie Talianov či Francúzov (a ich automobiliek) by sa mohlo skončiť tým, že by si odborári aj politici priznali, že ich mzdy a ostatné náklady nezodpovedajú nemeckej produktivite práce. Ale ktorý politik či odborár v týchto štátoch by dobrovoľne spáchal takúto profesijnú samovraždu? Veď by ho ukameňovali. A tak radšej obviňujú všetkých naokolo (od Číňanov, východnej Európy až po Nemcov) ako seba.
Problém je v tom, že rovnaká politika sa robila v týchto krajinách desiatky rokov. Stačí si zistiť, o koľko devalvovala od 2.svetovej vojny líra či frank a koľko nemecká marka. Taliani mali pred vstupom do eura pomer líry k marke 1:1000, Francúzi len asi 1:5 či 1:6, ale v 60. rokoch prišiel frank o 2 nuly. Takže by to bolo 1:500.
Pokiaľ mali južanské štáty samostatné meny, tak populistické rozhodnutia politikov a odborárov sa automatiky korigovali zhoršovaním kurzu ich mien. A všetci - vrátane zamestnancov - boli na to zvyknutí. Inak povedané - čo im štát a odborári pridali na platoch, to im zase zobral zhoršujúci sa kurz.
Pri spoločnej mene zdanlivo zostali len tie výhody - aj preto si Taliani aj Francúzi euro tak chvália. Ale z dlhodobého hľadiska je to pre nich katastrofa. Pretože populizmus už nie je korigovaný zhoršujúcim sa kurzom, keďže mena je spoločná. Prejavuje sa však oveľa horšie - postupnou stratou konkurencieschopnosti týchto štátov a z toho vyplývajúcou rastúcou nezamestnanosťou.

Skyline
4. května • 6:46

Ale vzdyt jsi napsal uplne to stejne. Zmena kurzu je ale na rozdil od snizeni platu pruchozi, navic to neplati uplne univerzalne, protoze delnas si sice koupi min importu, ale doma ma kupni silu vyssi (tedy napriklad zlata si koupi min, ale oliv vic). Takze zadna obehrana klausovska pisnicka a hlavne - je to pravda. V aktualnich podminkach je Italie v pasti, protoze rict rozmazlenym odborarskym xindlum ze budou delat za 2/3 mzdy nelze a nelze toho stejneho dosahnout devalvaci vlastni meny.

jan taraba
4. května • 22:23

Neni jedno, jestli doprzni prirozeny vyvoj ekonomickeho prostredi devalvaci meny, znarodnenim casti vkladu nebo absurdni danovou sazbou uspesnym. Sice je to spolecne vsechno spatne ale v evrope, kde o mocenskych korytech rozhoduje primitivni cast volicu, nejde aplikovat ucinne prirozene ekonomicke principy a ty se nahrazuji vyse jmenovanymi paskvily. Na nenazranost jedne skupiny - v mediterran pripade odboru a proletaru - doplaci vsichni. Euro to za dane situace odnasi nepravem, ja stabilizujicim prvkem a jednim z mala dostupnych nastroju na alespon castecne umravnovani,

Zelí
5. května • 10:34

Pokud by jednotlivé země v problémech neměly euro, tak nemají problémy. Itálie by průběžně devalvovala liru a držela tak svou konkurenceschopnost. Euro by toto mohlo umožnit taky, ale nebylo by to v zájmu německa. Pro ně je tento stav extrémně výhodný, jednak mají přímý finanční profit a jednak likvidují konkurenci v eurozóně. Toto věděla Thatcherová už před dvaceti lety, kdy byla jednak proti sjednocení německa a také proti vstupu británie do eurozóny.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
josephko
5. května • 21:28

Je to presne ako píšeš. Nemecko však nebolo iniciátorom eura, bolo mu v podstate nanútené zo strany Francúzska. Nemci tým získali povolenie na zjednotenie. Paradoxne na prelome 80. a 90. rokoch proti zjednoteniu nebolo ani tak Rusko ako Francúzsko a Veľká Británia.

x12345678
6. května • 8:38

Ono je sice v módě plácat s proudem, otázkou je jak vzdálené to je od reality. Pravda je napsaná o něco výše. Devalvace měny jako celoplošné opatření, postihující všechny v daném území není univerzálně dobré řešení. naopak. Nijak nenutí politiky chovat se smysluplně. Totálně deformujícím způsobem postihuje import a tím například cenu nových technologií, cenu volného času a též cenu řady potravin. Zvýhodňuje zahraniční spotřebitele na úkor domácích. Jinak řečeno, populismus politiků, demenci odborů a nenažranost zaměstnanců a finančníků v izolovaném prostředí jsou v rámci národní měny víceméně nekontrolovatelné. Navíc i v oddělených měnách existuje investování a mezinárodní ztráty, úplně stejně jako v jednotné měně. Euro jednoznačně ukazuje, že byť není vůči identickým trendům v žádném případě imunní, jeho přínos je minimálně v tom, že excesy národní ekonomiky jsou vidět a je alespoň nějaká mezinárodní páka na umravňování. Slabá ale aspoň to. Bez Eura by tu bylo extrémně silné Německo, velmi silné Rakousko, pak pár zemiček s "normální" ekonomikou a zbytek Evropy včetně nás by čekal, kdy přijde bohatý Helmut s DEM a ukáže prstem, co si chce od nás koupit.
Bylo by utopií se domnívat, že v příštích x desítkách let světová populace procitne a začne se chovat politicky, ekonomicky a voličsky ukázněně. Protože problém shazovaný na Euro není Euro ale populismus, nenažranost a lidská hloupost.

josephko
6. května • 12:10

Teoreticky je všetko jasné - a v tom máš pravdu. Lenže v živote funguje úplne inak. O chudnutí (hubnutí v češtine) sa napísalo desaťtisíce kníh. A pritom recept je jednoduchý - menej jesť a viac sa hýbať.
V politike je presne o tom istom. Pár ľuďom sú určité veci jasné. Ale veľká väčšina politikov sleduje úplne iné ciele ako všeobecné dobro - chce sa udržať v politike čo najdlhšie, byť populárny, a popri tom si napchať vlastné vrecká.
Jedna zo železných skúseností hovorí, že politici sa začnú správať rozumne až vtedy, keď už nie je žiadne iné riešenie. A problém eura je v tom, že reálne problémy jednotlivých krajín dokáže navonok maskovať. Takže politici sa môžu pri správať oveľa nezodpovednejšie ako pri vlastnej mene. A zvlášť vtedy, keď sa nájdu hlupáci, ktorí za ich dlhy zaplatia.
Keby bolo Grécko malo drachmu a skrachovalo, žiadna krajina by im neposlala ani cent. Prišiel by Medzinárodný menový fond a Európska centrálna banka a Grécko by OKAMŽITE muselo začať robiť nápravy. Pri euru volia Gréci z ich pohľadu správnu taktiku, ktorá je veľmi účinná. Urobia len toľko, k čomu ich "korektná" EÚ jemne dokope, a aj to až na štvrtý či piaty raz.
Takže euro je super myšlienka pre zodpovedné štáty. Pre nezodpovedné štáty je to katastrofa - dlhodobo maskuje ich problémy, a keď sa potom naraz ako lavína objavia, výrazne sťažuje ich riešenie.
Ak by Gréci mali drachmu a tá by devalvovala, znamenalo by to okrem iného (veľmi nepresne povedané) aj pokles gréckych reálnych miezd aj dôchodkov o polovicu. A vláda aj Gréci by sa s tým zmierili - nič iné by im totižto nezostalo. Ale neviem si predstaviť toho samovraha v Grécku, ktorý by nariadil znížiť platy aj dôchodky o polovicu = na polovicu v súčasnej situácii - teda keď majú euro.

Zelí
4. května • 20:11

Euro by měli co nejrychleji poslat k čertu nebo půjdou k čertu oni. Je to momentálně největší lumpárna, která probíhá v evropě po druhé světové válce. Němci vysávají celou eurozónu a ještě se snaží všem namluvit, že oni někoho zachraňují.

baboon
3. května • 19:35

Všimněte si, že historie prodeje Fiatů má absolutní výkyvy už nějakých 40 - 45 let ... Trháky typu 500 a 600 chtěli zopakovat u 850, což až tak jednoznačné nebylo, šlágr typu 127 a podobné musel dotovat sice nádherný, ale nic moc prodejný 130, skončil 131 a 132, přišla Argenta a také žádné extra výsledky, řekl bych, že např. Regata měla horší prodejnost než Ritmo nebo Uno, atd. V novější produkci se už tak neorientuji, tak nevím ...
Lancia měla od poč. 80. let několik modelových řad - ale mně osobně ty vozy připadají všechny na jedno kopyto, nepřišel zázrak typu Fulvie HF nebo Stratosu - tak nevím ... A ani si nedokáži vysvětlit, proč vlastně Thesis nebyl úspěšný (myslím evropsky, k nám stejně nechodil ...) ?

seego
3. května • 20:34

thesis mal cenu 5koveho bavoraku a napriek tomu, ze to bolo pohodlne auto, bolo okrem zaujimavej prednej a zadnej casti dost dizajnovo obycajne.. to uz aj nova thema bola zaujimavejsia, ale bez tradicie - hlavne bola zadokolka, co sa v tejto triede nosi :-)

jogurt
3. května • 20:46

Jen málokdo má chuť investovat 1,5M+ do italského rizika, když za stejné prachy má německou či japonskou jistotu.

Barrichello
3. května • 16:32

Ona samotná značka chrysler už se azse proapdá, zančka Jeep nebyl v meziroční ztrátě v dubnu popré asi za 8 měsíců....Takže výrobu drží značky Dodge a RAM. Ale pokud amsivně neivestují do nových modelů tak žádný velký vzestup prodejů nelez čeakt, spíše postupný pokles.Chrysler má pouze 3 modely, nejméně v dlouhodbé historii, Jeep bude mít hnusný cherokee a doshlující compass a patriot, RAM má zatím jenom pickupy a Dodge to samo nezachrání, kor když se přestává poněkud dařit minivanům a chargeru

seego
2. května • 17:35

on je tento marchionne dost podivny patron, najskor vymysla s obmedzovanim kapacit pre uspesnych vyrobcov na ukor neuspesnych a teraz mu vadi euro, ktore ma aj tak problemov az az... povazujem ho za najvacsi manazersky omyl v automotive...keby sa aspon zamyslel nad tym, preco ma jeho europske portfolio problemy - minule som nad tym rozmyslal, ako by sa mi to pacilo:
FIAT - okrem polskeho zavodu a uzitkacov uplne neuspesna automobilka.. ked sa nedokaze predavat relativne dobre vybavene punto 2012 za 8500 €, tak potom sorry.. pritom potencial urcite je, len ten marketing je jednoducho neuspesny - debilne cieleny... malo ostat punto classic v jedinej verzii 1,2 8v 5dv. do cca 7500... to by islo... fiat by mala byt valueformoney znacka...
LANCIA - bravo by sa malo predavat ako lancia delta.. dizajn s odkazom na integrale:-) kludne aj trosku crossover.. dvojlitrova fukana 4x4 verzia spravi image.. plus nejaka mestska dizajnovka mozno casom aj SUV...tie chryslerovske zlataniny nemaju zmysel..
ALFA - klinovity sportovy liftback s t-jetmi a cenou golfu - zial nesplneny sen... a na vrchole 1750 TB.. vyhodit teplych dizajnerov, co robia z alfy oble hatchbacky.. ale makko tvarovany spider alfa by mal ostat samozrejme:-)
MASERATI - od vyssej strednej nepredavat ani alfu ani lanciu ale len trojzubec.. presne sa profilovat na granturismo... uplny highend prenechat Maranellu...mozno som mudry ako digitalky:-)), ale stve ma to... fiat robi omnoho prijemnejsie auta z mojho pohladu, maju vyborne vyvinute motory a techniku, napriek tomu kvoli uplnym hlupostiam padaju na hubu...

Tycoon
3. května • 7:49

Souhlas, jen ještě musím přidat to, co neustále opakuju - koncern Fiat nenabízí v Evropě žádný kombík. Chápu, že v Itálii to asi není oblíbená karosářská varianta, ale jinde to zažívá velkou renesanci.

Zelí
3. května • 8:32

Marchione je finanční šejdíř, autům nerozumí. On nechápe, že pokud má automobilka vydělávat tak především musí vyrábět auta, která si někdo koupí.

Skyline
3. května • 11:42

Marchionne je predevsim mafiansko/odborarsky smejd, ktery nema ani poneti, co to znamena ridit automobilku. Je to takovy vykvet jako nase politicka reprezentace, ktera nikdy nemakala a je presvedcena o tom, ze penize se bud ukradnou volicum nebo natisknou a kdyz to nepomuze, zacne se nakazovat co si ma kdo koupit. S takto vymastenym pristupem a pocitem ze zakaznik je krysa, kterou je potreba prinutit koupit si smejd a jeste ji pritom oskubat nic hodnotneho vybudovat nelze. Meli jsme to tady 40 let, na rozdil od milionu naivku v byvale zapadni Evrope vime, kam to zase smeruje. Podobna verbez nehleda chybu u sebe az jako posledni vychodisko, podobna verbez nehleda chybu u sebe nikdy. Proc vyrabet, co chce zakaznik? Co si ma vubec zakaznik co vymrcovat? Tady mas co umime (jedno, jestli Favorita nebo Bravo), drz hubu a plat. Kdyz ma ten zmetek moznost si vybrat a vybere si (logicky) jinak, pak nastupuje direktivni rizeni a moznost volby jde do haje tak, aby sly penize "spravnym" smerem. To tady zatim nemame, ale uz se na tom dela.

seego
3. května • 20:23

absolutna pravda... som zvedavy, dokedy mu budu media zrat z ruky... ak maju takto vyzerat "kapitani europskeho priemyslu", tak pozdrav panbuh B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
3. května • 20:42

Podobných kapitánú evropského průmyslu jsou současné managementy italských firem plné. Netuším, co je to za módu ale italské chytré operativní řízení minulé dekády bylo s počátkem krize nahrazeno bandou přihlouplých teoretiků, zpravidla z ekonomických univerzit, zcela odtržených od reality ale o to více milujících excelové tabulky, x-hodinové mítinky 4x týdně zcela o ničem a bezuzdné žvanění rovněž o ničem. Bohužel občas musím naslouchat jejich pindání a obracím přitom oči v sloup. Ráno (= v 10,30) to začne, to se neprojedná nic, 12.30 přesun na oběd do klubu či ristorante, tam plky do tří, pak zpět na meeting, tam přednáška GM na téma globální ekonomické vlivy transferu chroustů, v 17h se dostaneme k tématu a v 19 to vzdají, další den se to opakuje v bleděmodrém stejně. Předpokládám že pan Fiat je podobný exot. Před rokem jsem majitelku jedné z velkých společností požádal o to, zda by podobného žvanila ze společnosti nemohla vyhodit a trvalo jí to 8 měsíců, než pochopila, jaký trotl to je a vykopla ho. A hádejte, koho tam dosadila... stejného vola, jen z jiné univerzity.....

Skyline
4. května • 6:54

Ty nemas vejsku? Me totiz rozhodne nepripada, ze by byl Marchionne nebo jini italsti "generalove" teoretici z ekonomky. Jejich fnukani nic takoveho nenaznacuje, naopak mi pripomina soudruhy z naseho UV KSC. Nulova schopnost konkurence, efektivniho rizeni atd. Marchionne nechce vyrabet auta, ktera se budou prodavat, Marchionne chce deformovat trh tak, aby si musel koupit to co on vyrabi. To nema s teoretizovanim nic spolecneho, to je naopak velmi prakticka mafiansko-odborarska taktika. Italie ma bohuzel tuhle mentalitu uz cela staleti a nemyslim, ze je realne s tim neco delat, rozhodne ne v dnesnim rychlem svete, zasazenem krizi, kde je potreba jednat ted a tady. Vubec by me neprekvapilo, kdyby prave pad automobilek vedl k rozpadu SESRu tak, jak ho dnes zname a proto se taky soudruzi predhaneji v proklamacich o nutnosti SESR udrzet za kazdou cenu. Protoze po tom, co se stalo v Recku a co udelali s Kyprem by se k Italii okamzite pridali dalsi (minimalne Spanelsko s Portugalskem a mozna Irskem). Ale to je na jinou diskusi.

seego
4. května • 7:14

toto je presne ono... komunizmus je v silne konkurencnom prostredi ako je automotive extremne skodlivy... je to zretelne vidiet na ruskych automobilkach, okrem domaceho a "spriatelenych" trhov si neskrtnu...

x12345678
6. května • 8:22

Co má současné Rusko společného s komunismem? Rozhodně méně než současné a budoucí Česko.

Zelí
6. května • 9:18

Naprostý souhlas. Taková pražská kotlinka je typický mafiózně socialistický skanzen.

_tD
8. května • 18:52

To bude asi jina praha nez ta kde ve volbách pokazde jasne vede ODS, ze?

seego
3. května • 22:25

na serveri dfens sa dost prebera zmrdologie... a toto su archetypy :-) osobne som absolventom ekonomickej univerzity a pravdou je, ze ekonomicke vedy su do velkej miery virtualne - analyza dokaze prislovecne hovno :-) a nehovorim o spoluziakoch "s buducnostou", ktorych zakladnou zrucnostou bolo uviazat si kravatku a prepinat "slajdy" na brainstormingoch:-) zabavne je, ked podobny absolvent sa s clovekom polhodinu hada, ze DPH je jednoducho 20 % z celkovej predajnej sumy s DPH... radsej sa bavim v IT svete, ako sa scvoknut v podobnych kolektivoch:-)

jogurt
3. května • 22:44

Jo, souhlas. Jen na upřesnění, ti trotlové nejsou jen absolventy oněch univerzit, oni tam profesorovali, o to je to horší. A italská debata netrvá dvě hodiny, trvá dva dny a obsahově by se dala zvládnout za pět minut.

x12345678
2. května • 14:39

Na spojenectví s Chryslerem zatím doplatil každý, kdo se do tohoto dobrodružství pustil. Před dávnými lety Simca, nedávno Mercedes a teď Fiat. Ten si navíc značně ubližuje i sám svým vlastním výrobním programem, kde kromě 500 není nic zajímavého a oslabený italský trh ho už sám nad vodou neudrží. To, že neprodali Alfu, jim zas až tolik neublížilo.

Whill
2. května • 17:58

Osobně jsem hlavně nikdy nepochopil, proč se Fiat montoval zrovna do Chrysleru. Ty dvě automobilky jsou pojetím a vnímáním navenek tak rozdílné, že snaha najít tam nějaký průnik např. pro sdílení platforem je naprosto nemožná. Vznikly tak akorát zhovadilosti jako Freemont, který nemá s Fiatem společného vůbec nic a nemám ponětí, proč bych to jako potenciální zákazník Fiatu měl od nich chtít. Až budu čumět po amerikách, půjdu si přece koupit ameriku a ne Fiat, který není Fiatem.

Jyrki
2. května • 20:10

promin ale ten Freefont je prave jedno z mala auta, ktere v nabidce dava smysl a je zajimave. Bohuzel Fiat momentalne nema vubec zadny marketing...
Portfolio je proridle jak u Fiat, tak u Alfy natoz u Lancie kde uz je to jen o prelepovani znaku. A to jsou prodejci v podstate radi alespon za tu Themu, protoze zakaznika ktery jezdil 166kou dnes nema mezi italy vubec sanci...pokud ho neposadi do Themy, bude se muset clovek ohlednout u konkurence...

Karel  Antonín
2. května • 21:14

Thema je velmi pěkné - povedené auto.
Uvažoval jsem o ní v benzínu - Pentastaru 3,6 ( respektive ještě tak trochu uvažuji), ale chování Českého zastoupení LANCIE mě od koupě odrazuje.
Neumějí ani odpovědět na email natož se domluvit na prohlídce respektive testovací jízdě.
Pokud se takto chovají tak se nedivím že ztrácí zákazníky.Docela by mě zajímalo jak by se chovali po koupě vozu.

Kankunen
2. května • 21:35

To bude tím, že tvůj mail je bez úprav nesrozumitelný.

jogurt
2. května • 20:45

Jenže u ní má italského ducha jen label. Cuore ani design tam italský není.

Jyrki
2. května • 20:58

to je bohuzel pravda. Nevim co bylo na Thesis tak spatne....meli udelat facelift, pridat kombi a kupe (Kappa obe tyhle verze mela) a nove motory, treba i nejakou verzi toho Pentastaru, ale hlavne ten novy TD trilitr.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
3. května • 20:32

Vyhozené peníze. Předražený chrysler s rekordním poklesem ceny.

Jig
2. května • 19:15

Fiat se hlavne chtel dostat k prodejni siti v USA

Barrichello
3. května • 16:29

Fiat halvně toho chrysler dostal skoro zadarmo a ještě dluhy za nákup splácel z jeho provozního zisku.
skoro nic tam neivestoval, jen dotáhl pár věcí co začal Daimler a Cerberus a uvedl akorát DART a hnusnou novou generaci cherokee.Zbytek bylo hotovo už před příchodem fiatu.
Pentastary, nová generace GrandCherokee i 300C/Charger.Takže elvná koupě, výrobní kapacity, prodejní sít. A Jeepy, to byl hlavní důvod proč to Fiat koupil

jogurt
2. května • 19:47

A co jako by tam chtěl nabízet? Maximálně pár kousků 500, jinak nemá nejmenší šanci.

Skyline
3. května • 11:32

Fiat uz tam 20k petistovek rocne prodava, takze "co by jako chtel" uz je zodpovezeno.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
3. května • 12:13

A to má být v 300milionovém teritoriu výsledek?

Skyline
3. května • 13:13

Nehodnotim uspesnost, pouze informuji, co tam Fiat chce a dela. Jinak je to skutecne 40k (presne 43), 20k to bylo v roce 2011. Na to, jaka je F500 mala plecka to neni zas tak spatny vysledek, zvlast, kdyz je to jediny model znacky. Mini se loni prodalo 66k a o rok driv 57, takze se da rict, ze Fiat v ramci sveho segmentu - a hlavne na to, co je to zac - slavi uspech.

jogurt
3. května • 18:07

500 je za polovinu ceny mini, takže to bych za úspěch nevydával. Pravdou je, že kromě ferrari, maserati a lamba je to jediná jihoevropská automobilka, která si tam škrtne. Francouzi nula.

Skyline
4. května • 6:38

Co kdo povazuje za uspech je samozrejme individualni, nicmene mi ted trvalo si overit fakta asi minutu a pul a nechapu, proc ti stoji za to tady vypadat jako vul uz podruhe v jedne diskusi misto toho, abys tech 90 sekund obetoval sam. F500 za polovinu v zadnem pripade neni, staci se podivat na stranky obou vyrobcu.Navic ja povazuju F500 za uspech obecne, protoze je to silena plecka s realnou cenou zhruba na pulce az tretine toho, za co se prodava (takze neco jako iphone atd.) a Fiat na tom ma marzi o jake se mu uz leta nesnilo. V USA nema zadnou tradici, auto je z okrajoveho segmentu a presto tam proda 40k kusu jednoho modelu ve dvou karosarskych variantach. Vedle toho 7 variant Mini a jeho narust prodeju pusobi spis dojmem, ze se trh nasytil a ze mu Fiat bere zakazniky.

jan taraba
4. května • 22:25

Ty jsi ale samoliby vul.....

wolff
3. května • 12:27

No tak není to 20 k, ale je t spíše 40 k, což odpovídá víceméně číslu, které tam udá Mini se všemi akrosářkými verzemi. Teď už se tam začne prodávat 500 L, tak si myslím, že ty čísla půjdou ještě nahoru...

Jig
3. května • 7:16

Hlavně to mělo být pro comeback alfy do USA. To že ale pořád pro tenhle krok nemají modely je však jiná věc

Karel  Antonín
2. května • 18:28

No na druhou stranu zase vznikly krásné LANCIE jako THEMA
http://www.lancia.cz/modely/thema/...
nebo
VOYAGER
http://www.lancia.cz/modely/voyager/... V, kterých se snoubí Americká robustnost a Italský design.Jestli, ale mají tak strašný přístup k zákazníkům všude ve světě jako v ČR LANCIA tak se ani nedivím problémům.

Doporučujeme

Články odjinud