Šéf Citroënu Frédéric Passemard: Statistiky nevylepšujeme

Citroën pociťuje zostřující se konkurenční boj na trhu s automobily v České republice. Frédéric Passemard, generální ředitel značky v ČR, v rozhovoru pro AR řekl: „Cena je dnes, zdá se, vším.“ 
 
AR: Citroën zaujímal mezi dovozci aut v ČR dlouho sedmou příčku. Loni jste však spadli o jednu příčku níže. Tedy asi žádná spokojenost?

Musím přiznat, že rok 2010 byl náročný. Cenový tlak ze strany konkurence byl enormní. Naše výsledky trochu poznamenala i skutečnost, že končila C4, která si vedla skvěle od roku 2006 v segmentu kompaktních vozů. Bylo zřejmé, že zákazníci čekali na nový model. Ten jsme představili letos v lednu.

AR: O jaký podíl na trhu usilujete?

O pět procent.

AR: Není to příliš optimistické? Loni jste se dostali jen na 3,81 procenta.

Není a vysvětlím proč. V roce 2008 jsme měli 4,75 procenta. To byl velmi dobrý rok. Trh pak v krizi propadl kolem 12 procent. Mnozí to řešili reexporty, což vylepšilo jejich statistiky. To ale není a nebyla naše strategie. My chceme prodávat zde a ne reexportovat vozy dále. Navíc se nám v prodejích určitě projeví již zavedený nový Citroën C3, který jsme uvedli loni, a letos bude mít první plný prodejní rok. A nový Citroën C4 vypadá podle prvních měsíců prodejně také slibně. Zaujal kvalitou, designem, vybavením, velkým zavazadlovým prostorem. To je na českém trhu stále důležité. Nabízíme ho i v hybridní verzi. Jsme stále na počátku, ale nyní již máme v prodeji i vozy s motory 1.4 VTi, a ty budou velmi žádané. Myslím, že rychle obnovíme své pozice v segmentu kompaktních vozů. Chceme v něm dosáhnout podílu osmi procent, prodat ročně tak 1600 až dva tisíce vozů.

AR: Co si myslíte o cenách vozů v ČR?

Jsme pod silným tlakem ze strany konkurence, tlačí ceny opravdu dolů. Cena je dnes, zdá se, vším. Tři značky jsou velmi agresivní – Renault, Hyundai a Kia. Občas se přidá i Škoda. Naším cílem ale není být nejlevnější na trhu. Naše vozy mají svoji hodnotu a my ji nehodláme podrážet.

AR: Co fleetové vozy?

Loni zakoupily firmy 55 procent všech vozů, u nás to číslo činilo 53,9 procenta. Společnostem jsme prodali téměř čtyři tisíce aut. Letos bychom chtěli mít ta čísla vyrovnaná – půl na půl. Chtěli bychom také více oslovit větší zákazníky, to jsou pro nás ti, kteří mají více než 20 aut.

AR: Jste spokojeni s představením modelu DS3 v Česku?

Jsme, to auto soupeří s Alfou Romeo MiTo nebo s Mini. V Česku je ale pro ně malý trh. Loni jsme registrovali za sedm měsíců 24 aut. Mini a Mini Clubman si pořídilo dohromady za celý rok 71 zákazníků. Rozdíl tedy není velký. Nikdy neprodáme za rok v Česku 300 vozů DS3, to není náš cíl. Tím je obrátit pozornost hlavně na naši běžnou produkci, ukázat, že jsme schopni dělat velmi kvalitní vozy. A už se těším na léto, kdy se tu objeví další vůz z této řady – Citroën DS4.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Šéf Citroënu v ČR Frédéric Passemard a dva vozy, které představují budoucnost značky, nová C4 a DS3.

Foto Eduard Erben (1x) a Citroën (2x)
Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C2 1.124
Rok výroby: 2005
Stav: 99 360 km
Cena: 40 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 145 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků