Šéf Bentley znovu vyloučil produkční dieselový model, prototyp ale vznikl

Zdá se, že život občas přinese příznivcům rozmachu naftových motorů i špatné zprávy. Za takovou lze považovat i výstup z rozhovoru šéfa automobilky Bentley Franze-Josefa Päfgena s britskými médii, v němž znovu jasně popřel, že bychom se mohli dočkat naftového Bentley.

Fandům zemědělské techniky přitom na chvíli svitla naděje i na Bentley „v dieselu”, jehož příchod naznačovaly některé zákulisní informace. Minulý týden jsme vás v souvislosti s posledními špionážními snímky modelu Contental GT sami informovali, že by to mohlo být právě velké kupé, které by mohlo být prvním modelem britské značky vybaveným naftovým agregátem. Jenže se tak nakonec nestalo, když oficiální představení faceliftované verze podobnou informaci nepřineslo.

Spekulace se nicméně nezakládaly jen na zbožném přání jejich autorů. Prototyp naftového Continentalu opravdu vznikl, jenže nepřinesl nic, po čem by zákazníci automobilky měli toužit. „Výsledky této studie byly zajímavé, ale podmínky na trhu pro vznik dieselového Bentley nejsou příznivé,” řekl mj. Päfgen a dodal: „Splnění emisní normy Euro 6 by znamenalo příliš vysoké náklady pro vývoj dieselu vhodného pro vůz značky Bentley.” Pouhé přijetí volkswagenovského nafťáku jako v případě Porsche pak Päfgen považuje za nepřijatelné.

Krom Evropy navíc Bentley dnes boduje především v USA, Číně a Rusku, což jsou země, kde se naftové motory v osobních vozech neujaly prakticky vůbec. Je tedy téměř jisté, že pokud se podmínky na trhu zásadně nezmění, spojení Bentley a diesel zůstane jen snem či noční můrou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bentley Continental GT 2011 dnes Dieselův motor nehostí a ani se k tomu do budoucna nechystá
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků