Šéf Bentley znovu vyloučil produkční dieselový model, prototyp ale vznikl

Zdá se, že život občas přinese příznivcům rozmachu naftových motorů i špatné zprávy. Za takovou lze považovat i výstup z rozhovoru šéfa automobilky Bentley Franze-Josefa Päfgena s britskými médii, v němž znovu jasně popřel, že bychom se mohli dočkat naftového Bentley.

Fandům zemědělské techniky přitom na chvíli svitla naděje i na Bentley „v dieselu”, jehož příchod naznačovaly některé zákulisní informace. Minulý týden jsme vás v souvislosti s posledními špionážními snímky modelu Contental GT sami informovali, že by to mohlo být právě velké kupé, které by mohlo být prvním modelem britské značky vybaveným naftovým agregátem. Jenže se tak nakonec nestalo, když oficiální představení faceliftované verze podobnou informaci nepřineslo.

Spekulace se nicméně nezakládaly jen na zbožném přání jejich autorů. Prototyp naftového Continentalu opravdu vznikl, jenže nepřinesl nic, po čem by zákazníci automobilky měli toužit. „Výsledky této studie byly zajímavé, ale podmínky na trhu pro vznik dieselového Bentley nejsou příznivé,” řekl mj. Päfgen a dodal: „Splnění emisní normy Euro 6 by znamenalo příliš vysoké náklady pro vývoj dieselu vhodného pro vůz značky Bentley.” Pouhé přijetí volkswagenovského nafťáku jako v případě Porsche pak Päfgen považuje za nepřijatelné.

Krom Evropy navíc Bentley dnes boduje především v USA, Číně a Rusku, což jsou země, kde se naftové motory v osobních vozech neujaly prakticky vůbec. Je tedy téměř jisté, že pokud se podmínky na trhu zásadně nezmění, spojení Bentley a diesel zůstane jen snem či noční můrou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bentley Continental GT 2011 dnes Dieselův motor nehostí a ani se k tomu do budoucna nechystá
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků