Šéf Audi Rupert Stadler: „Zažili jsme nejlepší rok“

Německý výrobce luxusních vozů Audi, který je stejně jako česká Škoda Auto součástí koncernu Volkswagen, vykázal v loňském roce rekordní zisk i prodej aut. Oznámil to na výroční tiskové konferenci značky v Ingolstadtu, na kterou byla pozvána i AutoRevue.

Zisk společnosti stoupl o 69 procent na 4,4 miliardy eur. Tržby se zvýšily o téměř čtvrtinu na 44 miliard eur. „Rok 2011 byl nejúspěšnější v historii naší společnosti. Poprvé jsme překonali hranici 1,3 milionu aut, která jsme dodali našim zákazníkům,“ řekl Rupert Stadler (na snímku).

V souboji silné trojky BMW drží čelní pozici už jen těsně, loni prodalo 1,38 milionu vozů. Audi se usadilo pevně na druhé příčce a třetí Mercedes-Benz zůstal s odstupem (1,26 milionu).

Meziroční nárůst u Audi dosáhl 19 procent, zatímco u BMW to bylo 13 procent a u Mercedesu Benz jen osm procent.
 
Loni Audi představilo 12 nových nebo modernizovaných modelů, těmi nejdůležitějšími byl luxusní sedan A6 a SUV Q3.

Letos chystá dokonce představit 18 modelů. Už příští týden proběhne v Ženevě premiéra nové generace A3. Mezi další vozy, s kterými chce přitáhnout nové zákazníky, patří třeba A1 Sportback, A6 allroad quatro, Q5 hybrid.
 
Na otázku, kdy Audi předstihne své soupeře, Rupert Stadler odpověděl: „Za první dva měsíce letošního roku jsme dodali našim zákazníkům více než 200 tisíc vozů. To představuje osmiprocentní nárůst. Letos chceme zvýšit prodeje ve všech částech světa. Našimi hlavními trhy jsou Čína, USA a Evropa. Máme v plánu prodávat 1,5 milionu vozů v roce 2015.“ 

Klepněte pro větší obrázek
Tiskové konference v Ingolstadtu se zúčastnilo více než 200 novinářů z celého světa.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 15 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků