Sedmero pro správný výběr pneumatik

1. Sledujte informace o nájezdnosti – tedy na kolik km vám kola vydrží (sportovní kola sice „dobře řežou zatáčky“, nicméně nevydrží vám tak dlouho jako běžné, tj. nájezdové

2. Zajímejte se o dosavadní uskladnění a o informaci, jak jsou kola stará (přestože kupujete nové) více jak 3 roky se již odrazí na kvalitě

3. Dejte pozor na valivý odpor - čím nižší, tím více ušetříte za pohonné hmoty

4. Volte ověřeného prodejce

5. Nekupujte to nejlevnější zboží

6. Kupujte ideálně nová kola

7. Pokud kupujete starší, dávejte si pozor na hloubku dezénu (pod 1,6 mm je již kolo nepoužitelné)

Všichni motoristé aktuálně řeší otázku přezutí svého automobilu. Pokud letní pneumatiky připravené k výměně nedosahují minimální hloubky dezénu nebo jsou jinak znehodnocené, budou se jejich majitelé muset zabývat také výběrem nových.

Málo známou okolností takové koupě je stáří pneumatiky, přestože je kupována jako nová. U některých prodejců může ležet na skladu i několik let! V takových případech mají pneumatiky zhoršené jízdní vlastnosti a trvanlivost.

Již po třech letech uskladnění se mění charakteristika pneumatik, která sebou přináší především zhoršení jízdních vlastností. Jedná se především o zhoršenou přilnavost jak na suché, tak na mokré vozovce.

Pečlivý zákazník by proto měl po prodejci chtít informaci o roce výroby nakupované pneumatiky. Přestože to není běžné, někteří prodejci stáří pneumatik uvádí.

V době, kdy se pneumatiky nepoužívají, je důležité jejich správné uskladnění. To sebou přináší nezanedbatelný vliv na jejich životnost a jízdní vlastnosti. Pneumatiky běžně uskladňují pneuservisy za přibližně 1000 Kč za rok.

„Pokud si automobilista pneumatiky uskladňuje sám, měl by kola ukládat na tmavém, suchém místě, kde teploty nedosahují vysokých hodnot,“ informuje Václav Částka ze společnosti Dobré Pneu.

A dodává: „Správně také by pneumatiky měly zůstat nahuštěné a ležet. Pokud budou uskladněny na výšku, měly by se každý měsíc pootočit, aby nestály na té samé ploše celou dobu. Mohlo by je deformovat.“

Dle zákona jsou zimní pneumatiky povinné do 31. března. Ani po tomto datu není zcela nutné výměnu uspěchat. Ideální čas pro přezutí zimních pneumatik na letní je tehdy, když se dlouhodobě změní provozní podmínky, jedná se nejenom o teplotu vzduchu, ale také o teplotu vozovky.

Zdroj: Dobré Pneu
 

Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2002
Stav: 116 802 km
Cena: 65 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 5 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků