Sedm SUV v testu IIHS: Obstála dvě, Dodge Journey propadl

32 komentářů

Pathetos
9. července • 16:45

Se mi po shlédnnutí videí zdá, že hlava figuríny minula airbag v Jeepu Cherokee a ne v Dodge, jak je psáno v článku.

Tt
13. května • 20:40

Sorry ale nevidim zadny Dodge Journey alias Fiat Freemont ale Dodge Durango!!

dpcstb
13. května • 9:25

a testy s presahom 20% nemeckych premiovych suv su kde? zajimal by ma touareg, x5, ml, q5..btw vysledok v tomto teste vyrazne zavisi od toho ci dane auto bolo dizajnovane az po zavedeni tychto testov. pretoze ked si pozriete vysledky par rokov starych aut, i premiovky dopadli velmi zle. az nove auta uvedene tento rok su schopne dosiahnut hodnotenie good.

bubulak
13. května • 10:52

Nejsou, ani jedno totiž tímto testem ještě neprošlo. Prošla akorát X1, která má při small overlap hodnocení marginal. Ale jinak je to přesně tak, jak říkáte. Mazda CX-9 úplně stejný propad, kdežto nové Murano hodnocení Good. Akorát to už neříká nic o tom, co se stane, když ten přesah bude místo 25% jak je testováno, třeba jen 15%.

stréc od piva
13. května • 17:51

prostě je to udělané učelově....Potřebovali vytestovat nové nárazovky tak vybraly ty co měli nejlepší rating..

Márty
12. května • 22:29

Viděl jsem sice jen Cherokeeho, ale je mi divný, že se pri takovýhle srážce, spustil jen jeden airbag :/
Mimochodem konkrétně cherokee měl v N***?? Testech 5 hvězd...tak čemu věřit :o

Tom
12. května • 22:37

Je to celni naraz bez spolujezdce. Dneska jsou vsude cidla.

Márty
13. května • 8:41

To chápu, spíš mi tam chybí okení/boční airbag

Tom
13. května • 17:32

Chybelo bocni pretizeni a tu drobnou nuanci naklonu chyti predni airbag. A kolenni airbagy asi Jeep nema ty nema ani Dodge/Freemont jen na nekterych trzich, teda dle navodu. Asi dodavaji do Evropy mene vybavene vozy a za usetrene penize zverejnuji clanky, jak jsou v Americe mizerna auta a jak jsou tyhle super vybavene pro Evropu :-).

Tom
12. května • 21:12

To zraneni nohy tipuju zpusobil spise pedal nozni/rucni brzdy. Leva noha je podsunuta pod nim. Jinak Jorney potazmo Freemont pri celni srazce hodne slusne sroluje cely predek, absorbuje energii, coz je urcite ok. To ze castecny presah projde az do kabiny je dano predevsim tvarem karoserie a samozrejme ramu. Nevim kolik z vas uz nekdy nabouralo do zdi, mustku apod ja zatim netrefil ani auto a kdyz nekdo trefil me tak vzdy na parkovisti. V kazdem pripade tam kde ma ridic klasickeho vozu kolena, ma Freemont a jina vyssi auta podlahu. To bude pri srazce hrat mnohem vetsi roli.

Adolf
12. května • 21:20

Já do zdi zatím v nějaké běžné rychlosti neboural. Až nabouřu tak dám pocity. Fakt přísahám :-D

Adolf
12. května • 20:41

Když se ovšem setká auto co váží 2 tuny třeba s Fabií a má stejný počet *****,nebo i nižší,tak při čelním nárazu jsou cestující lehčího auta vrženi dozadu a hvězdy jim svítí na cestě poslední.:-D

Jirka
13. května • 11:04

Takovou bouračku jsem viděl. Starý Ford Scorpio s Fabií. Možná to byla shoda okolností, ale ve Fábii se kromě pád modřin nic nestalo. Ve Fordu to bylo horší.

mpolan
13. května • 7:08

Mluvíš, jako by ten rozdíl byl pomalu jak s kamiónem, přitom to takový skok není. Zastaví se na místě obě auta, v případě přesazeného nárazu lehčí spíš odskočí stranou, než aby šlo vyloženě zpět.

Tom
13. května • 7:47

Presne jde o to jakou casti se ty auta do sebe zakousnou. Srazka Fabie s dodavkou nebo s necim jako Q7 ma jasneho vyteze... a to sice moturek na zadnim sedadle Fabie. Srazka s malym ptesahem, tu Fabii odhodi bokem a vetsimu autu se toho taky moc nestane. V pripade zdi je Fabia ve vyhode. Jake je procentualni vyvazeni mezi cetnosti bourani do zdi nebo do protijedouciho vozidla... 95/5??

Tomáš
13. května • 18:41

1. srazka s protijedoucim vozidlem fakt neni tak casta, jak uz jsem jednou psal vyse, ale nemuzu najit tu statistiku...2. Mrkni na tohle: https://www.youtube.com/watch... - samozřejmě na osazenstvo malého auta bude působit větší přetížení díky Zákonu zachování hybnosti, ale motor na zadních sedačkách skutečně nebude... ;)

Bubulak
12. května • 18:49

No tak trošku objektivity by neškodilo. Dodge Journey má dobrý výsledek ve všech ostatních 4 částech testů IIHS. Např. taková Mazda CX-9 je na tom podstatně hůř. Nicméně zajímavá je spíš jiná věc - SUV mívají při těchto testech zpravidla větší problémy, než "klasická auta" střední a nižší střední třídy. Selský rozum se zdráhá uvěřit, že v případě nárazu na tom budu v Mazdě CX-9 hůře, než třeba v Golfu, který má podstatně lepší hodnocení... Bral bych tyhle věci s rezervou.

Jozo
12. května • 20:38

Co na tom nerozumies ? Je to len fyzika. V pripade narazu do pevnej prekazky logicky tazsie auta musia mat tuhsiu karoseriu aby dosiahli rovnaky vysledok ako auta lahke. V pripade celnej zrazky je to o hmotnosti.
V kazdom pripade suhlasim, ze ci sa to niekomu paci, alebo nie to SUV je bezpecnejsie, lebo tych celnych zrazok bude statisticky asi viac ako do pevnej prekazky

simson
13. května • 8:49

Přesně tak, v případě čelní srážky je na tom lépe auto s vyšší hmotností - bez ohledu na počet hvězd - k tomu stačí obyčejná fyzika. Je lepší sedět ve 20 let starém 2,5-tunovém off-roadu, než v supermoderním autě s 5 hvězdami, které váží polovinu a při nárazu se okamžitě začne pohybovat dozadu...

stréc od piva
13. května • 17:50

není tio tak dávno co Top Gear poslal staré velké kombi Volvo proti golfovi....kupodviu Volvo na sračky..v Golfu by to člověk přežill....

Tomáš
13. května • 18:38

Doporučuji se podívat na tohle: https://www.youtube.com/watch... - Volvo 960, etalon bezpečnosti z '90 let versus Renault Modus 2006, pro mnohé francouzský krám a rozhodně ne auto, které by patřilo k nejbezpečnějším při vstupu na trh. Za dalších 10 let se to zase výrazně posunulo.

Ne321
13. května • 11:31

Neni, protoze to supermoderni auto je z mnohem tvrdsi oceli, ktera pri narazu ten staricky "2,5-tunovém off-roadu" rozrizne jako kostku masla. Tahle mala nova auticka jsou pro stare mastodonty velmi nebezpecna, protoze funguji trochu jako prubojna kulka a je uplne jedno kolik stare auto vazi.

Adolf
12. května • 20:37

do zdi na tom budeš hůře

fili
12. května • 17:58

Takže FIAT FREEMONT se slušně prodává,proto ho pomluvíme,jinak evropské hodnocení 5 hvězd,takže super,a rozhodně se v něm cítím bezpečněj než ve FABII !!!!!

Bouce
13. dubna • 15:03

bylo by dobré si porovnat americké a evropské testy, než takový nesmysl proneseš. Spousta aut, co v Evropě dostane pět hvězd a americe propadne. A stejně to platí o udávané spotřebě atd. Za vše vděčí větší odhodlanosti amíků se kvůli všemu soudit a tudíž si nikdo nedovolí opíjet klienty rohlíkem jako v Evropě.

bubulak
13. května • 10:46

No hlavně Dodge Journey MY2012 (tedy úplně stejné auto, jako se vyrábí doposud) byl dle těchto testů Top Safety Pick a teď je to najednou dle novinářů málem pojízdná rakev. Ve skutečnosti je to tak, že nyní přidali nový test, na který tento model ještě nebyl designovaný. To jen ukazuje, že výrobci především přizpůsobují auta testům a když jde náraz trochu jinak, než je testováno, mohou být výsledky diametrálně odlišné. Journey si vedlo dobře v testech NHTSA i EURONCAP a kromě tohoto nového testu velmi dobře i v dřívějších testech IIHS. Za nebezpečné auto bych ho rozhodně nepovažoval. Ostatně nemyslím si, že cokoli ze současné evropské, japonské, korejské či severoamerické produkce bylo vyloženě nebezpečné, a proto kupovat auto dle crashtestů je volovina.

stréc od piva
13. května • 17:48

přesně tak,ještě před rokem vyhodnoceno jako jedno z nejbezběčnějších vozidel SUV.Ted brak ? Koukněte se na přehled IIHS a uvidíte,že na tento SMALL OVERLAP šlo opravdu minimum aut..
Proč na něj neposlali Q7čku,X5ku apod?
Že by nějaké lobby?

Tomáš
12. května • 23:10

Problémem je rozdíl hodnocení:- EuroNCAP bere přesah 40%, tedy je zasaženo daleko více bezpečnostních zón vozidla, další věcí je, že nově je tento náraz jen malou částí z celkového hodnocení, do kterého je započítáváno taky mnoho elektronických asistentů a nesmyslná ochrana chodců (nikoliv nesmyslná, že by neměli být chránění, ale nesmyslná v tom, že by se chodec s autem neměl takto setkat)- Testy IIHS berou přesah 20%, který při nehodách statisticky vyhodnotili jako častější, a který je na konstrukci vozu mnohem náročnější. Důvodem k špatnému hodnocení SUV je nedostatečná tuhost jejich karoserie vzhledem k jejich setrvačnosti - pro mnohé lidi boží Audi Q7 mělo taktéž problémy při crash testech a mnoho amerických pickupů se na začátku crash testů doslova rozlomilo.Bezpečnost při nárazu je až poslední možností, nejdůležitější je vždy bezpečnost aktivní - tedy řidič. Kdykoliv je možnost, je lepší uhnout, i když jsem nebo nejsem v právu a udělal jsem chybu. Aktuálně si nepamatuji, kde jsem kdysi viděl statistiku, kolik % nehod je mezi auty a kolik s jinou překážkou, zajímavé ale bylo, že to číslo nebylo až tak rozdílné.Jinak SUV co se bezpečnosti zas takovou výhrou nejsou - výrazně horší jízdní vlastnosti a schopnosti brždění ve spojitosti s psychologickým pocitem bezpečí (mám velké auto a je to 4x4, takže pro mne fyzika neplatí) jsou poměrně problematickým koktejlem, který značně ohrožuje ostatní účastníky provozu, ale je schopen způsobit také nehody v místě, kde by menší vozidlo bylo ještě v klidu...

runner42
13. května • 6:54

To číslo není příliš odlišné, protože je založené na statistice všech vozidel. Zatímco řidič malého vozidla se snaží srážce s jiným vozidlem instinktivně zabránit a to i za cenu nárazu do zdi, u kamionů i SUV je to díky vysokému posezu a vědomí vlastní hmotnosti jinak.

Leoš
12. května • 17:33

Kdyby se Marchionne místo kšeftování s automobilkami raději zabýval bezpečností cestujících ve svých vozech.

Doporučujeme

Články odjinud