Sedm důvodů, proč lehká užitková auta vydělávají

Lehká užitková auta dnes rozhodují o finančním zdraví mnoha evropských automobilek. Bez nich by byly mnohé už v koncích. Na jejich prodejích totiž stále ještě vydělávají a subvencují jimi mnohdy ztrátovou výrobu osobních vozů.

Max Warburton, analytik americké společnosti Bernstein Research, se zamyslel nad tím, proč tomu tak je. Jak to, že ty „velké a nevzhledné krabice“ tak vydělávají. Uvedl pro to sedm důvodů.

  1. Dodávkové vozy jsou obvykle o 30 procent dražší oproti osobním autům určeným pro masový trh.
  2. U dodávek jsou nabízeny menší slevy. Trh je konsolidovaný a zákazníci obvykle upřednostňují výrobce své země. 
  3. Fixní náklady jsou sdíleny s partnery.
  4. Náklady na vývoj a výrobu motorů jsou nízké. Výrobce většinou používá pohonné jednotky, které montuje do svých osobních aut.
  5. V lehkých užitkových vozech povětšinou nenajdete žádné složité systémy. Takové vozy se rychleji a jednodušeji vyrábějí ve srovnání s osobními vozy. 
  6. Životní cyklus lehkého užitkové vozu je obvykle 12 let, u osobního auta to je sedm let.
  7. Ceny za ojetiny a zisk z následného prodeje jsou dvakrát až třikrát vyšší ve srovnání s osobními vozy. 
     
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 53 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků