Sedm důvodů, proč lehká užitková auta vydělávají

Lehká užitková auta dnes rozhodují o finančním zdraví mnoha evropských automobilek. Bez nich by byly mnohé už v koncích. Na jejich prodejích totiž stále ještě vydělávají a subvencují jimi mnohdy ztrátovou výrobu osobních vozů.

Max Warburton, analytik americké společnosti Bernstein Research, se zamyslel nad tím, proč tomu tak je. Jak to, že ty „velké a nevzhledné krabice“ tak vydělávají. Uvedl pro to sedm důvodů.

  1. Dodávkové vozy jsou obvykle o 30 procent dražší oproti osobním autům určeným pro masový trh.
  2. U dodávek jsou nabízeny menší slevy. Trh je konsolidovaný a zákazníci obvykle upřednostňují výrobce své země. 
  3. Fixní náklady jsou sdíleny s partnery.
  4. Náklady na vývoj a výrobu motorů jsou nízké. Výrobce většinou používá pohonné jednotky, které montuje do svých osobních aut.
  5. V lehkých užitkových vozech povětšinou nenajdete žádné složité systémy. Takové vozy se rychleji a jednodušeji vyrábějí ve srovnání s osobními vozy. 
  6. Životní cyklus lehkého užitkové vozu je obvykle 12 let, u osobního auta to je sedm let.
  7. Ceny za ojetiny a zisk z následného prodeje jsou dvakrát až třikrát vyšší ve srovnání s osobními vozy. 
     
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

včera | Stanislav Kolman | 64 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků