Sedm důvodů, proč lehká užitková auta vydělávají

Lehká užitková auta dnes rozhodují o finančním zdraví mnoha evropských automobilek. Bez nich by byly mnohé už v koncích. Na jejich prodejích totiž stále ještě vydělávají a subvencují jimi mnohdy ztrátovou výrobu osobních vozů.

Max Warburton, analytik americké společnosti Bernstein Research, se zamyslel nad tím, proč tomu tak je. Jak to, že ty „velké a nevzhledné krabice“ tak vydělávají. Uvedl pro to sedm důvodů.

  1. Dodávkové vozy jsou obvykle o 30 procent dražší oproti osobním autům určeným pro masový trh.
  2. U dodávek jsou nabízeny menší slevy. Trh je konsolidovaný a zákazníci obvykle upřednostňují výrobce své země. 
  3. Fixní náklady jsou sdíleny s partnery.
  4. Náklady na vývoj a výrobu motorů jsou nízké. Výrobce většinou používá pohonné jednotky, které montuje do svých osobních aut.
  5. V lehkých užitkových vozech povětšinou nenajdete žádné složité systémy. Takové vozy se rychleji a jednodušeji vyrábějí ve srovnání s osobními vozy. 
  6. Životní cyklus lehkého užitkové vozu je obvykle 12 let, u osobního auta to je sedm let.
  7. Ceny za ojetiny a zisk z následného prodeje jsou dvakrát až třikrát vyšší ve srovnání s osobními vozy. 
     
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků