Sedan BMW řady 1 bude exkluzivitou pro Čínu. Cílovkou jsou mladí

Jeden z nejmenších výrobků mnichovské automobilky se oficiálně odhalil na autosalonu ve městě Guangzhou. A místo premiéry nebylo vybráno náhodou.

Sedan BMW řady 1 bude určen výhradně pro čínský trh. Automobilka cílí zejména na mladou čínskou generaci, což na autosalonu v Guangzhou potvrdil také Jochen Goller, vedoucí prodeje a marketingu. Jedná se o jeden z nejmenších vozů německého výrobce, avšak co mu chybí na velikosti, to dohání svou výbavou, a také překvapivou výkonností.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Co do designu sdílí novinka řadu prvků s dvoudveřovým BMW řady 2, zejména pak ty na přídi. Nechybí typické ledviny na přední masce, které doplňují duální LED světlomety. Zbytek vozu působí poměrně robustně a oproti konkurenčním vozům z tohoto segmentu se výrazně neliší.

Elektromobily | BMW | Hybridy

Do roku 2025 bude čtvrtina aut poháněna alternativně, slibuje BMW

Vnitřek "jedničky" je vybaven 8,8palcovým centrálním LED displejem, který využívá systém BMW iDrive. Řidič může dále využít také barevného heads-up displeje a ve výbavě nechybí ani dvouzónová klimatizace či kožené čalounění.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Novinka je postavena na dva roky staré platformě UKL, kterou využívají také modely Mini Cooper či BMW X1. Na trh tento vůz dorazí s širokou paletou pohonných jednotek, přičemž většina je již používána v jiných modelech. Namátkou můžeme vzpomenout například dvoulitrový čtyřválec s turbem o výkonu 173 kW z BMW 125i Sport. Veškeré jednotky budou k dispozici s šestistupňovou manuální převodovkou, nebo osmistupňovým manuálem.

Moto GP | BMW

Šampion MotoGP dostal za své výkony nové BMW. Už čtvrté

Jak jsme již zmiňovali, BMW řady 1 půjde do prodeje výhradně na čínském trhu, a to v první polovině příštího roku. Ve své kategorii bude soupeřit s vozy jako je Audi A3, Volvo S40 či Citroën‎ DS5. Cena bude startovat na sumě kolem 660 000 tisíc korun, s veškerými příplatky se ale může vyšplhat až na částku atakující jeden milion.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků