Sébastien Loeb předstihl Michaela Schumachera i Valentina Rossiho

Neuvěřitelné se proměnilo ve skutečnost, ‘Seb’ získal více než Michael Schumacher. Ještě nedávnost se zdál německý šampión dominující F1 v letech minulých nepolapitelný, jeho rekordy byly udivující - sedm titulů mistra světa, 91 vítězství v závodech, 76 nejrychlejších kol plus 13 vítězství v jedné sezoně. To všechno se zdálo nedostižné. Ale to už dnes neplatí.

V jeho stopách se vydal ve formuli 1 Sebastian Vettel a v neděli ho předstihla superstar světa rally Sébastien Loeb, Francouz dosáhl osmého vítězství v řadě, poosmé získal titul mistra světa.

Stal se tak nejúspěšnějším mužem ve světě motorsportu. Předstihl nejen Michaela Schumachera, ale také motocyklovou legendu Valetina Rossiho, který získal také sedm titulů mistrů světa v MotoGP/500cc.

Klepněte pro větší obrázek
Sébastien Loeb v plném tempu na trati britské rally.
 

“Samozřejmě jsem pyšný, že jsem se stal nejúspěšnějším řidičem v motorsportu,“ řekl sedmatřicetiletý Loeb, který svých 146 startů v soutěžích WRC proměnil v 67 vítězství. “Až do tohoto týdne jsme byli s Michaelem Schumacherem rovnocenní. Ale nechci srovnávat různé motoristické disciplíny…Nikdy bych si nepomyslel, že toho dosáhnu, když jsem začínal.“

Původně byl nadějný francouzský gymnasta. Za volant se dostal v polovině 90. let, to mu bylo dvacet jedna let. A poprvé se prosadil na mezinárodním poli v roce 2001, to ještě jako junior. Následující rok se stal členem továrního týmu Citroën, za který jezdí dodnes. Jeho spolujezdcem se stal Daniel Elena. První soutěž WRC, kterou vyhrál, byla Německá rally 2002. V roce 2003 se stal vicemistrem světa. Následující rok už ale mistrovství vyhrál a  jeho spanilá jízda pokračuje až dodnes...

A plány do budoucna? Sébastien Loeb obnovil kontrakt s Citroënem a chystá se na obhajobu titulu. Poprvé pojede v lednu na Rally Monte Carlo. „Vyhrál jsem osmkrát v řadě a chtěl bych i podeváté,“ řekl Loeb.

Bude to mít ale stále těžší. Už letos mu šlapal na paty až do poslední chvíle Mikko Hirvonen s Fordem a do hry vstupují silné závodní týmy Mini a VW...

Světoví šampioni FIA

Sébastien Loeb (Francie) – 8 titulů (WRC)
Michael Schumacher (Německo) – 7 titulů (F1)
Juan Manuel Fangio (Argentina) – 5 titulů (F1)
Juha Kankkunen (Finsko) – 4 tituly (WRC)
Tommi Mäkinen (Finsko) – 4 tituly (WRC)
Alain Prost (Francie)  – 4 tituly (F1)
Jack Brabham (Austrálie) – 3 tituly (F1)
Niki Lauda (Rakousko) – 3 tituly (F1)
Nelson Piquet (Brazílie) – 3 tituly (F1)
Ayrton Senna (Brazílie) – 3 tituly (F1)
Jackie Stewart (GBR) – 3 tituly (F1)

 

Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 124 553 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 0
Rok výroby: 2006
Stav: 149 544 km
Cena: 65 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman | 3 příspěvky
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků