Sébastien Loeb předstihl Michaela Schumachera i Valentina Rossiho

Neuvěřitelné se proměnilo ve skutečnost, ‘Seb’ získal více než Michael Schumacher. Ještě nedávnost se zdál německý šampión dominující F1 v letech minulých nepolapitelný, jeho rekordy byly udivující - sedm titulů mistra světa, 91 vítězství v závodech, 76 nejrychlejších kol plus 13 vítězství v jedné sezoně. To všechno se zdálo nedostižné. Ale to už dnes neplatí.

V jeho stopách se vydal ve formuli 1 Sebastian Vettel a v neděli ho předstihla superstar světa rally Sébastien Loeb, Francouz dosáhl osmého vítězství v řadě, poosmé získal titul mistra světa.

Stal se tak nejúspěšnějším mužem ve světě motorsportu. Předstihl nejen Michaela Schumachera, ale také motocyklovou legendu Valetina Rossiho, který získal také sedm titulů mistrů světa v MotoGP/500cc.

Klepněte pro větší obrázek
Sébastien Loeb v plném tempu na trati britské rally.
 

“Samozřejmě jsem pyšný, že jsem se stal nejúspěšnějším řidičem v motorsportu,“ řekl sedmatřicetiletý Loeb, který svých 146 startů v soutěžích WRC proměnil v 67 vítězství. “Až do tohoto týdne jsme byli s Michaelem Schumacherem rovnocenní. Ale nechci srovnávat různé motoristické disciplíny…Nikdy bych si nepomyslel, že toho dosáhnu, když jsem začínal.“

Původně byl nadějný francouzský gymnasta. Za volant se dostal v polovině 90. let, to mu bylo dvacet jedna let. A poprvé se prosadil na mezinárodním poli v roce 2001, to ještě jako junior. Následující rok se stal členem továrního týmu Citroën, za který jezdí dodnes. Jeho spolujezdcem se stal Daniel Elena. První soutěž WRC, kterou vyhrál, byla Německá rally 2002. V roce 2003 se stal vicemistrem světa. Následující rok už ale mistrovství vyhrál a  jeho spanilá jízda pokračuje až dodnes...

A plány do budoucna? Sébastien Loeb obnovil kontrakt s Citroënem a chystá se na obhajobu titulu. Poprvé pojede v lednu na Rally Monte Carlo. „Vyhrál jsem osmkrát v řadě a chtěl bych i podeváté,“ řekl Loeb.

Bude to mít ale stále těžší. Už letos mu šlapal na paty až do poslední chvíle Mikko Hirvonen s Fordem a do hry vstupují silné závodní týmy Mini a VW...

Světoví šampioni FIA

Sébastien Loeb (Francie) – 8 titulů (WRC)
Michael Schumacher (Německo) – 7 titulů (F1)
Juan Manuel Fangio (Argentina) – 5 titulů (F1)
Juha Kankkunen (Finsko) – 4 tituly (WRC)
Tommi Mäkinen (Finsko) – 4 tituly (WRC)
Alain Prost (Francie)  – 4 tituly (F1)
Jack Brabham (Austrálie) – 3 tituly (F1)
Niki Lauda (Rakousko) – 3 tituly (F1)
Nelson Piquet (Brazílie) – 3 tituly (F1)
Ayrton Senna (Brazílie) – 3 tituly (F1)
Jackie Stewart (GBR) – 3 tituly (F1)

 

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 53 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků