Seaty Altea a Leon po faceliftu již u nás

Na český trh vstupují omlazené modely Leon a Altea. Mimo jiné konečně též s vznětovými jednotkami common rail.

Vozy řad Seat Leon a Altea doznaly dílčích zlepšení zvenčí i uvnitř, kombinované s upravenou technikou. Rozšířila se standardní výbava o nové komfortní a bezpečnostní prvky, ceny přitom zůstaly srovnatelné s dobíhajícími verzemi. O těchto úpravách jsme vás stručně informovali na tomto místě. Nyní, při vstupu obou inovovaných modelů na český trh, si o nich můžeme říci více.

Nově bude možno k oběma vozům dokoupit plnohodnotnou záruku prodlouženou o jeden, či dva roky, přičemž v obou případech zůstává omezení 120 000 ujetými kilometry. Spíše administrativním krokem bylo sjednocení výbavových stupňů řad Leon a Altea, čímž se dále zdůraznila jejich vzájemná výrazná podobnost. Známé stupně výbavy Reference a Style doplňuje základní model Basis. Rodina vozů León zahrnuje kromě toho ještě sportovnější verzi FR, kterou v blízké budoucnosti doplní dynamická verze Cupra.

V závislosti na zvolené verzi je k dispozici poměrně rozsáhlá výbava, v níž nechybí například elektronický systém regulace trakce XDS, který je nabízen exkluzivně pro vozy León FR a Cupra, dále asistent rozjezdu do kopce, adaptivní bi-xenonové světlomety, ESP + EBA + systém kontroly tlaku v pneumatikách, nová automatická klimatizace Climatronic, nové audiosystémy, přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel nebo přední a zadní parkovací senzory (pro verze Style a FR včetně zobrazení překážek na displeji nového navigačního systému.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Leon 2009

Modernizovaný Leon se nabízí s dlouhým seznamem sériové výbavy. Základní model Basis je poháněn zážehovým motorem 1,4/63 kW (85 k) a v jeho sériové výbavě nechybí například protiblokovací a protiprokluzové systémy ABS a TCS, stabilizační systém ESP s brzdovým asistentem EBA a systémem kontroly tlaku v pneumatikách, přední, boční a hlavové airbagy (přední airbag spolujezdce deaktivovatelný), 15“ ocelové ráfky s pneumatikami 195/65, systém ISOfix pro uchycení dětské sedačky na vnějších zadních sedadlech, elektrické ovládání oken předních dveří s ochranou proti přiskřípnutí, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka v barvě vozu, tónovaná skla, světlomety s dvojitou optikou nebo střešní anténa s ochranou proti odcizení.

Stupeň Reference pak přidává palubní počítač, rádio s přehrávačem CD/MP3, 6 reproduktory a multimediálním portem (USB/AUX-in) a klimatizaci Climatic.

Style má navíc ještě přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel, kůží obšitý tříramenný multifunkční volant, kůží obšitou řadicí páku, elektrické ovládání oken zadních dveří, tempomat, sklopná vnější zpětná zrcátka, funkci Coming Home, automatickou klimatizaci Climatronic, výškově nastavitelné sedadlo i pro spolujezdce, přední sedadla s bederní opěrkou, 16” ráfky z lehkých slitin „Enea“ s pneumatikami 205/55 a dvojitou koncovku výfuku (kromě motorů 1,6 a 1,9 TDI).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Altea 2009

Kromě zmíněné základní čtrnáctistovky jsou pro Leon k mání ještě zážehové motory 1,6/75 kW, 1,4 TSI/92 kW, 1,8 TSI/118 kW a pro sprotovně střižené modely je k dostání čtyřválcový přímovstřikový trubomotor 2,0 TSI. Jeho výkon je pro verzi FR naladěn na 155 a pro Cupru až na 177 kW.

Notoricky známá dvojice vznětových jednotek TDI se vstřikováním čerpadlo-tryska (PD) ve verzích 1,9 TDI PD/77 kW a 2,0 TDI PD/103 kW je pro stupeň FR k dospozici též nový common rail 2,0 CR o výkonu 125 kW. Zmíněné motory lze kombinovat s pěti a šestistupňovými převodovkami s manuálním řazením a šesti či sedmistupňovými automatizovanými skříněmi DSG

Řada Altea opět nabízí i prodloužené provedení Altea XL, které patří na trhu rodinných vozů k zajímavým příkladům. Jak jsme naznačili výše, rozsah výbav je kromě absentujících verzí FR a Cupra srovnatelný s menším Leonem. Vozy Altea a Altea XL jsou pak z pochopitelných důvodů ochuzeny o motor 2,0 TSI v nejvýkonnější verzi a common rail u nich spadá pouze do nejvyšší výbavové úrovně Style.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Altea XL 2009

Ceny inovovaného Leonu začínají na na cifře 324 900 Kč za výbavu Basis a motor 1,4 63 kW. Za Alteu si v libovolné konfiguraci připlatíte 20 000 a za Alteu XL další 25 000 Kč. Na opačném konci spektra nestojí paradoxně Leon Cupra, ale Altea FR DSG, jejíž cena začíná na 719 900 Kč.

Vzhledem k širokým možnostem konfigurace všech tří vozů vás pro ceny konkrétních verzi odkážeme do výjimečně aktuálního webového konfigurátoru, ve kterém si po kliknutí na některý z následujících odkazů můžete zjistit přesnou cenu pro libovolnou verzi jak u Seatu Leon, tak u Seatu Altea, i u Seatu Altea XL.

Seat Exeo 1.968
Rok výroby: 2010
Stav: 125 569 km
Cena: 150 000 Kč
Seat Leon 1.896
Rok výroby: 2009
Stav: 123 459 km
Cena: 115 000 Kč
Seat Ibiza 1.422
Rok výroby: 2005
Stav: 130 258 km
Cena: 52 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků