Máte ještě v paměti koncept Seatu 20V20, který předcházel sériovému modelu Ateca? Po designové stránce byl takřka totožný. Tedy jen kromě jedné zásadní věci - byl o poznání větší. Automobilka ovšem přemýšlí, že by v budoucnu rozšířila svoji modelovou řadu právě o velké SUV. Nepovede to ale ve výsledku ke koncernovému kanibalismu?
Abychom to uvedli na pravou míru, tak Seat Ateca sjíždí z výrobní linky ve východočeských Kvasinách a v budoucnu se má v připojit druhá generace Škody Yeti. To ale momentálně není na pořadu dne, mladoboleslavská automobilka má teď plné ruce práce s příchodem sedmimístného modelu Kodiaq. A podle všeho Škoda také připravuje kompaktní crossover postavený na základech Fabie.
Zároveň se šušká, že rozměrově velmi podobné modely chystá i Seat. Před časem se začalo mluvit o malém SUV, které by oživilo název Marbella, a britský magazín Autocar v těchto dnech přinesl zprávy o tom, že Ateca nejspíš nebude největším SUV v modelové řadě Seatu.
Automobilka si ale uvědomuje, že momentálně není ve stadiu, ve kterém by mohla přinést na trh tak velký (a tedy i drahý) model. Z hlediska techniky tomu samozřejmě nic nebrání, takže pokud Seat dostane od koncernových účetních zelenou, mohli bychom se ho v budoucnu dočkat. Rozhodně to však nebude v dohledné době, takže Seat i Škoda se budou se svými novými SUV orientovat na odlišné zákazníky.
Kam se ale španělský Seat momentálně rozhodně nechystá, jsou kabriolety. Pro příznivce modelů Spider to asi nebude příjemná zpráva, ale automobilka se momentálně musí soustředit na masové modely, které jí dovolí vybudovat dostatečně silné finanční zázemí do budoucna.