SEAT vyrobil pětimiliontý vůz Ibiza

/    Legendární Ibiza slaví 30. narozeniny na Pařížském autosalonu
/    70 % vozů Ibiza jezdí po silnicích půlky světa

Praha, 29/09/2014 – Výrobní závod SEAT Martorell slaví, protože z montážní linky 1 sjel pětimiliontý vůz Ibiza. Nejkultovnější model španělské značky dosáhl tohoto milníku u příležitosti svého 30. výročí.

Výrobu pětimiliontého vozu Ibiza dnes oslavili zaměstnanci na montážní lince bestselleru společně s předsedou představenstva společnosti SEAT Jürgenem Stackmannem, viceprezidentem pro výrobu Dr. Andreasem Tostmannem, vedoucím výrobního závodu Martorell Stefanem Lothem, Mercedes Álvarezovou z produktového managementu modelové řady SEAT Ibiza a předsedou závodní rady, jímž je Matías Carnero.

Španělská společnost tento týden představí na Pařížském autosalonu Leon X-PERIENCE, nejdobrodružnější verzi kompaktních vozů SEAT, a oslaví 30. výročí svého nejkultovnějšího modelu. Paříž je městem, v němž byl před třemi desetiletími poprvé představen SEAT Ibiza jako první 100% SEAT.

O 30 let později je SEAT Ibiza nejprodávanějším a nejvíce vyváženým španělským osobním vozem. Sedmdesát procent z pěti milionů vyrobených vozů (přibližně 3,5 milionu) bylo prodáno za hranicemi Španělska, ve více než 75 zemích, v nichž je SEAT přítomen. Jako nejdůležitější trhy pro nejprodávanější model značky SEAT se v průběhu let etablovaly Itálie, Francie, Německo, Velká Británie, Portugalsko a Mexiko.

Esther García Castellanosová, která je již více než deset let členkou výrobního týmu modelu SEAT Ibiza, zdůraznila skutečnost, že „SEAT byl vždy součástí mého života. Můj otec pracoval v závodě SEAT Zona Franca a tato společnost mi dala příležitost perspektivního pracovního uplatnění na výrobní lince modelu Ibiza. Pro mě je dosažení mety pěti milionů vyrobených vozů výsledkem vášně, kterou do tohoto vozu každý den vkládáme, motivace všech pracovníků a dokladem kvality naší práce“.

Věděli jste, že…?

•    Každý den opouští závod Martorell 700 vozů SEAT Ibiza.
•    Na jeho výrobě se podílí cca 1600 zaměstnanců.
•    Přibližně 700 robotů přispívá k úspěchu modelu SEAT Ibiza.
•    SEAT Ibiza překoná v rámci svého výrobního procesu cca 12 km.
•    Pět milionů vozů SEAT Ibiza, seřazených těsně za sebou, by vytvořilo řadu dlouhou téměř 19 300 km, což odpovídá vzdálenosti mezi Martorellem a novozélandským Aucklandem.
•    Na výrobu pěti milionů vozů bylo spotřebováno celkem 70 milionů kilogramů laku.
•    SEAT Ibiza s ženským prvkem:
    První SEAT, který otevřel dveře ženám na výrobní lince.
    Ženy tvoří 21 % pracovníků na výrobní lince.
    Dvě popové ikony, Shakira a Katy Perry, poskytly svou hudbu pro reklamní spoty na nejprodávanější vůz značky SEAT.
•    Přibližná cena modelu SEAT Ibiza v roce 1984 byla 825 000 peset (4950 eur). To odpovídá 15 620 eurům v současných cenách.
•    SEAT Ibiza byl oficiálním vozem Olympijských her 1992 v Barceloně.

Seat Exeo 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 140 560 km
Cena: 160 000 Kč
Seat Ibiza 1.39
Rok výroby: 2009
Stav: 141 719 km
Cena: 100 000 Kč
Seat Leon 1.986
Rok výroby: 2013
Stav: 129 262 km
Cena: 235 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků