SEAT vyrobil pětimiliontý vůz Ibiza

/    Legendární Ibiza slaví 30. narozeniny na Pařížském autosalonu
/    70 % vozů Ibiza jezdí po silnicích půlky světa

Praha, 29/09/2014 – Výrobní závod SEAT Martorell slaví, protože z montážní linky 1 sjel pětimiliontý vůz Ibiza. Nejkultovnější model španělské značky dosáhl tohoto milníku u příležitosti svého 30. výročí.

Výrobu pětimiliontého vozu Ibiza dnes oslavili zaměstnanci na montážní lince bestselleru společně s předsedou představenstva společnosti SEAT Jürgenem Stackmannem, viceprezidentem pro výrobu Dr. Andreasem Tostmannem, vedoucím výrobního závodu Martorell Stefanem Lothem, Mercedes Álvarezovou z produktového managementu modelové řady SEAT Ibiza a předsedou závodní rady, jímž je Matías Carnero.

Španělská společnost tento týden představí na Pařížském autosalonu Leon X-PERIENCE, nejdobrodružnější verzi kompaktních vozů SEAT, a oslaví 30. výročí svého nejkultovnějšího modelu. Paříž je městem, v němž byl před třemi desetiletími poprvé představen SEAT Ibiza jako první 100% SEAT.

O 30 let později je SEAT Ibiza nejprodávanějším a nejvíce vyváženým španělským osobním vozem. Sedmdesát procent z pěti milionů vyrobených vozů (přibližně 3,5 milionu) bylo prodáno za hranicemi Španělska, ve více než 75 zemích, v nichž je SEAT přítomen. Jako nejdůležitější trhy pro nejprodávanější model značky SEAT se v průběhu let etablovaly Itálie, Francie, Německo, Velká Británie, Portugalsko a Mexiko.

Esther García Castellanosová, která je již více než deset let členkou výrobního týmu modelu SEAT Ibiza, zdůraznila skutečnost, že „SEAT byl vždy součástí mého života. Můj otec pracoval v závodě SEAT Zona Franca a tato společnost mi dala příležitost perspektivního pracovního uplatnění na výrobní lince modelu Ibiza. Pro mě je dosažení mety pěti milionů vyrobených vozů výsledkem vášně, kterou do tohoto vozu každý den vkládáme, motivace všech pracovníků a dokladem kvality naší práce“.

Věděli jste, že…?

•    Každý den opouští závod Martorell 700 vozů SEAT Ibiza.
•    Na jeho výrobě se podílí cca 1600 zaměstnanců.
•    Přibližně 700 robotů přispívá k úspěchu modelu SEAT Ibiza.
•    SEAT Ibiza překoná v rámci svého výrobního procesu cca 12 km.
•    Pět milionů vozů SEAT Ibiza, seřazených těsně za sebou, by vytvořilo řadu dlouhou téměř 19 300 km, což odpovídá vzdálenosti mezi Martorellem a novozélandským Aucklandem.
•    Na výrobu pěti milionů vozů bylo spotřebováno celkem 70 milionů kilogramů laku.
•    SEAT Ibiza s ženským prvkem:
    První SEAT, který otevřel dveře ženám na výrobní lince.
    Ženy tvoří 21 % pracovníků na výrobní lince.
    Dvě popové ikony, Shakira a Katy Perry, poskytly svou hudbu pro reklamní spoty na nejprodávanější vůz značky SEAT.
•    Přibližná cena modelu SEAT Ibiza v roce 1984 byla 825 000 peset (4950 eur). To odpovídá 15 620 eurům v současných cenách.
•    SEAT Ibiza byl oficiálním vozem Olympijských her 1992 v Barceloně.

Seat Leon 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 130 519 km
Cena: 258 000 Kč
Seat Exeo 1.968
Rok výroby: 2010
Stav: 104 458 km
Cena: 150 000 Kč
Seat Altea 1.984
Rok výroby: 2005
Stav: 157 344 km
Cena: 62 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek