SEAT vykázal zisk poprvé od roku 2008

SEAT dosáhl v loňském roce významného milníku v nastoupené cestě směrem k trvale udržitelné ziskovosti. Společnost uzavřela rok 2015 s hospodářským výsledkem po zdanění ve výši 6 milionů EUR v porovnání se ztrátou 66 milionů EUR v roce 2014. Mezi dva hlavní faktory, které přispěly k této změně, patří nárůst prodeje a produktový mix s vyšší ziskovou marží. SEAT dosáhl příjmů z prodeje 8,3 miliardy EUR, což je o 11 % více než v předchozím roce. Je to historicky nejlepší výsledek společnosti a dvojnásobek příjmů z prodeje, dosažených v roce 2009. Průměrný zisk na vozidlo vzrostl o 3,5 %.

„SEAT dosáhl v roce 2015 pokroku hned ve dvou ohledech. Nejenže jsme dosáhli kladného hospodářského výsledku poprvé od roku 2008, ale podařilo se nám to v roce, který přinesl řadu velkých výzev. Uskutečňujeme správnou strategii, která nám umožňuje optimisticky čelit výzvě trvale udržitelné dlouhodobé ziskovosti. Máme před sebou skvělou budoucnost díky představení nových produktů a integraci nových technologií v oblastech mobility a konektivity,“ zdůraznil Luca de Meo, předseda představenstva společnosti SEAT, během prezentace výsledků za rok 2015.

Nárůst prodeje třetím rokem v řadě přinesl překonání hranice 400 000 prodaných vozů za rok a byl výsledkem oživení trhů v jižní Evropě, jako je Španělsko a Itálie, pátého roku růstu v řadě v Německu, na největším trhu značky SEAT, a úspěchu značky v Mexiku.

K nárůstu objemu prodeje i příjmů z prodeje značky SEAT, které vzrostly šestým rokem v řadě, přispěla trvale vysoká úroveň prodeje modelů Leon a Ibiza, jichž bylo v roce 2015 dodáno celkem 160 900 vozů (+4,4 %), resp. 153 600 vozů (+2,4 %), společně s výrazným nárůstem prodeje modelu Alhambra (+17,2 %) a úspěchem modelu Audi Q3.

Výborné obchodní výsledky umožnily značce SEAT zvýšit výdaje na reklamu a marketing s cílem šířit povědomí o značce, zvýšit personální výdaje v souvislosti se zvýšením mezd a výrazně zvýšit investice a výdaje na vývoj a výzkum ve spojení s uváděním nových modelů, například investice při realizaci úprav montážní linky 1 v závodě Martorell pro novou platformu MQB A0. V roce 2015 vydal SEAT na investice, vývoj a výzkum 586 milionů EUR, což je o 28 % více než v předchozím roce. Celkové investice značky SEAT v této oblasti během uplynulých pěti let dosáhly částky přibližně 2,7 miliardy EUR.

Provozní zisk se zvýšil o 96 % a činil -7 milionů EUR v porovnání s -167 miliony EUR v předchozím roce*.

SEAT zvýšil svou schopnost vytvářet zisk v rámci svých hlavních aktivit. Společnost zvýšila svůj zisk před odečtením úroků, daní, odpisů a amortizace (EBITDA) o 30 % na 391 milionů EUR a zvýšila provozní cash flow o téměř 50 % na 781 milionů EUR. Holger Kintscher, člen představenstva, zodpovědný za finance, IT a organizaci, zdůraznil, že „SEAT pokračuje ve zlepšování schopnosti vytvářet vlastní prostředky pro financování investic a finanční konsolidaci společnosti. Uplynulý rok byl po několikaletém zlepšování skutečným milníkem na cestě k trvale udržitelné ziskovosti“.

Zaměstnanci

Nárůst prodeje a výroby umožnil společnosti SEAT loni přijmout v rámci celé skupiny 350 nových zaměstnanců, včetně 100 inženýrů v Technickém centru, které loni oslavilo 40. výročí, a 48 mladých absolventů učňovského vzdělávacího programu společnosti SEAT. Celkem vynaložil SEAT v loňském roce 14 milionů EUR na vzdělávání svých zaměstnanců.

Budoucnost

SEAT očekává, že jeho růst bude pokračovat i v roce 2016. Hlavní novinkou letošního roku je model Ateca, první SUV značky, které bylo nedávno představeno na Ženevském autosalonu. Nový model vznikl kompletně v Technickém centru SEAT a jeho prodej bude zahájen v létě.

Ateca je jen začátkem nejambicióznější produktové ofenzivy v historii značky SEAT. Společnost se intenzivně zaměří na segment SUV a v roce 2017 rozšíří nabídku o nový model uvedením menšího crossoveru pro jakékoli cesty, který je vyvíjen a bude vyráběn v Martorellu. „Je to vynikající zpráva jak pro značku, tak pro náš hlavní výrobní závod, protože to je nejrychleji rostoucí segment. Nový model bude velkým krokem vpřed ve snaze o vybudování třetího pilíře naší společnosti, který doplní modelové řady Ibiza a Leon,“ zdůraznil Luca de Meo.

SEAT chce být lídrem automobilového průmyslu v oblasti konektivity, a proto uzavřel silná partnerství s technologickými lídry, jako je mobilní gigant Samsung nebo SAP, světový lídr v obchodních aplikacích a sítích a internetu věcí.

Společnost SEAT činí další kroky v posouvání konceptu propojeného vozu na vyšší úroveň. SEAT se zaměřuje na vývoj nejmodernějších technologií v oblasti konektivity a na jejich zařazování do výbavy vozů SEAT při zachování nejvyšší bezpečnosti pro řidiče i data spotřebitelů. SEAT uvedl první verze CONNECT s touto výbavou na evropské trhy v létě 2015 u příležitosti zahájení prodeje nového modelu Ibiza. Verze CONNECT jsou nabízeny napříč celou produktovou řadou SEAT a v současnosti se podílejí 15 % na celkovém prodeji od jejich uvedení v červnu 2015. Budoucnost vyžaduje nejvyšší úroveň konektivity a SEAT hodlá být v této oblasti průkopníkem. Zřetelným dokladem úsilí, které značka SEAT vyvíjí v oblasti konektivity, je její účast na veletrhu Mobile World Congress, společně se společnostmi Samsung, SAP a Accenture, již druhým rokem v řadě.

Seat Exeo 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 140 560 km
Cena: 165 000 Kč
Seat Ibiza 1.39
Rok výroby: 2009
Stav: 141 719 km
Cena: 100 000 Kč
Seat Leon 1.986
Rok výroby: 2013
Stav: 129 262 km
Cena: 245 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků