Seat uvádí: nová Ibiza Cupra

Ani ne půl roku po premiéře nové Ibizy je tu její výkonná verze. Nová Cupra nabídne méně objemu a více přeplňování.

Seat Ibiza, evidentně povedený kompakt nižší třídy, dostal ve své nejsilnější verzi opět doplňkové označení Cupra. Upravený vůz je pokračováním estetického principu Arrow Design, poprvé představeného na studii Bocanegra, ale dostal řadu vzhledových úprav včetně nového předního nárazníku včetně otvorů pro vstup chladicího vzduchu okolo masky. K dalším specifickým prvkům pro Cupru patří rozšířené blatníky, sedmnáctipalcová litá kola nebo tvarovaná koncovka výfuku ústící uprastřed zadního spoileru. 

Pod kapotou se skrývá koncernový motor 1,4 TSI s dvojitým přeplňováním a nejvyšším výkonem 180 koní. Doplněn je dvojspojkovou, sedmistupňovou převodovkou DSG s možností sekvenčního řazení páčkami pod volantem. Tato konfigurace je v třídě malých „hot hatchů“ naprosto ojedinělá a uvidíme, zda ji zákazníci přijmou pozitivně.

Závěsy kol byly modifikovány a Ibiza Cupra rovněž obsahuje soustavu Agile Chassis, jež upravuje reakce řízení, brzd a řazení v závislosti na momentálních podmínkách. Do standardní nabídky bezpečnostních prvků patří také ESP, ABS nebo ASR, dále dvojice čelních airbagů, hill holder, anatomická sedadla či hliníkové pedály. Seat Ibiza Cupra je jednou z mnoha světových novinek, nahlášených na letošní podzimní autosalon v Paříži.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Ibiza Cupra
Seat Exeo 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 140 560 km
Cena: 160 000 Kč
Seat Ibiza 1.39
Rok výroby: 2009
Stav: 141 719 km
Cena: 100 000 Kč
Seat Leon 1.986
Rok výroby: 2013
Stav: 129 262 km
Cena: 235 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků