Seat si v Česku věří a přichází se sebevědomými prohlášeními

Mizérie je pryč? Černý pasažér koncernu Volkswagen se nadechuje k lepším zítřkům? Alespoň podle slov, která dnes zazněla na pražské tiskové konferenci značky Seat, tomu tak je.

„Zažili jsem nejlepší lednové prodeje za posledních devět let,“ řekl Aleš Novák, vedoucí divize Seat ČR. Bylo na něm patrné, že jen s obtížemi krotil euforii.

Co stojí za lepšími výsledky?

Bezesporu nové vozy, které obohatily portfolio chřadnoucí španělské značky. Vozy, které jako by vypadly z oka vozům značky Škoda. Sesterské Toledo, nový Leon (na snímku nahoře).

„Jak Leon, tak i Toledo jsou pro nás velmi důležité modely. Jsme rádi, že je máme v nabídce od začátku letošního roku,“ pokračoval šéf Seatu u nás. „Leon nám v lednu udělal obzvlášť velkou radost, prodali jsem 62 kusů, ve srovnání s lednem 2012, kdy to bylo jen 13 vozů, je to skok neskutečný.“

A pak se rozhovořil o plánech. „V roce 2013 hodláme prodat 3800 vozů.“

Vezmeme-li do úvahy, že v letech minulých se Seat potácel v propadlišti zapomnění a jeho čísla byla tato: 2312 ks (rok 2008), 2273 ks (2009), 2760 ks (2010), 3310 ks (2011), 2680 ks (2012), což znamenalo povětšinou 17.-18. místo mezi automobilovými značkami v ČR, tak to bylo smělé prohlášení. Pokud by se totiž naplnilo, Seat by poskočil zhruba na 12. příčku.

„V letošním roce chceme prodat 550 vozů Leon v pětidveřovém provedení, 60 třídveřových (na českém trhu se objeví v polovině roku) a 10 v provedení ST, což je kombi (tento vůz se dostane na český trh až na konci roku). Dohromady tedy 620 vozů. O rok později ale už počítáme s prodejem 1200 vozů Leon.“

Klepněte pro větší obrázek
V minulosti na Toledo nedali dopustit taxikáři a Seat počítá s tím, že zájem se znovu proubudí. Proto chystají speciální úpravy vozu pro taxislužby.

A Toledo? Vůz, který se vyráběl ve třech generacích a jehož se prodalo ve světě v letech 1992 až 2002 více než 900 000 kusů. 

„U Toleda očekáváme, že v roce 2013 prodáme 450 aut a v roce 2014 ještě o sto vozů více.“

Pak však přeci jen trochu opatrněji dodal, že záleží nejen na zájmu zákazníků, ale i na schopnosti výrobního závodu, zda jim bude schopen objednané vozy dodávat.

Nicméně i tato věta naznačila, nakolik si dnes český Seat věří.     

Volkswagen | Byznys | Názory | Seat

Seat brzdí koncern Volkswagen v rozletu


 

Seat Leon 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 130 519 km
Cena: 250 000 Kč
Seat Exeo 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 140 560 km
Cena: 175 000 Kč
Seat Ibiza 1.39
Rok výroby: 2009
Stav: 141 719 km
Cena: 105 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků