Seat si v Česku věří a přichází se sebevědomými prohlášeními

Mizérie je pryč? Černý pasažér koncernu Volkswagen se nadechuje k lepším zítřkům? Alespoň podle slov, která dnes zazněla na pražské tiskové konferenci značky Seat, tomu tak je.

„Zažili jsem nejlepší lednové prodeje za posledních devět let,“ řekl Aleš Novák, vedoucí divize Seat ČR. Bylo na něm patrné, že jen s obtížemi krotil euforii.

Co stojí za lepšími výsledky?

Bezesporu nové vozy, které obohatily portfolio chřadnoucí španělské značky. Vozy, které jako by vypadly z oka vozům značky Škoda. Sesterské Toledo, nový Leon (na snímku nahoře).

„Jak Leon, tak i Toledo jsou pro nás velmi důležité modely. Jsme rádi, že je máme v nabídce od začátku letošního roku,“ pokračoval šéf Seatu u nás. „Leon nám v lednu udělal obzvlášť velkou radost, prodali jsem 62 kusů, ve srovnání s lednem 2012, kdy to bylo jen 13 vozů, je to skok neskutečný.“

A pak se rozhovořil o plánech. „V roce 2013 hodláme prodat 3800 vozů.“

Vezmeme-li do úvahy, že v letech minulých se Seat potácel v propadlišti zapomnění a jeho čísla byla tato: 2312 ks (rok 2008), 2273 ks (2009), 2760 ks (2010), 3310 ks (2011), 2680 ks (2012), což znamenalo povětšinou 17.-18. místo mezi automobilovými značkami v ČR, tak to bylo smělé prohlášení. Pokud by se totiž naplnilo, Seat by poskočil zhruba na 12. příčku.

„V letošním roce chceme prodat 550 vozů Leon v pětidveřovém provedení, 60 třídveřových (na českém trhu se objeví v polovině roku) a 10 v provedení ST, což je kombi (tento vůz se dostane na český trh až na konci roku). Dohromady tedy 620 vozů. O rok později ale už počítáme s prodejem 1200 vozů Leon.“

Klepněte pro větší obrázek
V minulosti na Toledo nedali dopustit taxikáři a Seat počítá s tím, že zájem se znovu proubudí. Proto chystají speciální úpravy vozu pro taxislužby.

A Toledo? Vůz, který se vyráběl ve třech generacích a jehož se prodalo ve světě v letech 1992 až 2002 více než 900 000 kusů. 

„U Toleda očekáváme, že v roce 2013 prodáme 450 aut a v roce 2014 ještě o sto vozů více.“

Pak však přeci jen trochu opatrněji dodal, že záleží nejen na zájmu zákazníků, ale i na schopnosti výrobního závodu, zda jim bude schopen objednané vozy dodávat.

Nicméně i tato věta naznačila, nakolik si dnes český Seat věří.     

Volkswagen | Byznys | Seat | Názory

Seat brzdí koncern Volkswagen v rozletu


 

Seat Leon 1.595
Rok výroby: 2006
Stav: 170 774 km
Cena: 74 000 Kč
Seat Leon 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 130 519 km
Cena: 265 000 Kč
Seat Exeo 1.968
Rok výroby: 2010
Stav: 104 458 km
Cena: 158 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků