Seat pospíchá mezi malá SUV, termín má na příští rok

Seat si odbyl premiéru svého prvního SUV v historii a už doslova pospíchá s představením dalšího modelu, který tentokrát zamíří do našlapaného segmentu kompaktních a malých SUV. Ten je v Evropě na vzestupu a podílí se na tom, že SUV byla nejprodávanější auta v Evropě v roce 2015.

Malý crossover Seat se má začít vyrábět už v roce 2017. Jeho design napovídá titulní obrázek – prozatím jediná skica, kterou automobilka oficiálně pustila do světa. Designový jazyk Seatu je ale patrný.

Tajné | SUV | Škoda | Seat | Škoda Yeti

Škoda Yeti bude prakticky totožná se Seatem Ateca, dostane i tříválec 1.0 TSI

Prozatím se neví, na jaké platformě nové malé SUV vyjede. Nabízí se upravená platforma MQB, kterou má dostat i příští Ibiza. Pod kapotou lze očekávat tříválec 1.0 TSI.

Malá SUV si ročně v Evropě najdou přes milion zákazníků a jejich tržní podíl je zhruba 8%. Na prodejích SUV celkově se ale podílejí z 38 %, takže je to opravdu velmi důležitý segment. Pro automobilky představuje atraktivní příležitost.

Seat Exeo 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 140 560 km
Cena: 160 000 Kč
Seat Ibiza 1.39
Rok výroby: 2009
Stav: 141 719 km
Cena: 100 000 Kč
Seat Leon 1.986
Rok výroby: 2013
Stav: 129 262 km
Cena: 235 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků